Skocz do zawartości
D3vill

Problem z LG, Orange i gwarancją.

    Rekomendowane odpowiedzi

    gwarancja - producent

    niezgodność towaru z umową - sprzedawca

    niezgodność towaru z umową nie dotyczy towarów kupionych na firmę

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    lupus

    wszystko ma gwarancje 24 miechy (dyrektywa unijna)... a wracając. Miałem podobnie tyle, że z Playa. Nie podbita karta (kupiony przez neta), w salonie nie chcieli podbić (bo nie u nich kupiony). Jenak w innym salonie miła pani mi karte pobiła... tak jak ktoś napisał wszystko zależy od człowieka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    awygo
    wszystko ma gwarancje 24 miechy (dyrektywa unijna)

    Byłoby miło, gdybyś miał rację. A podasz jakieś źródła? Bo moim zdaniem w Polsce obowiązuje polskie prawo...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    prawo unijne ma większą moc prawną jeśli można tak powiedzieć, lupus możesz podać podstawę prawną

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    lupus
    Byłoby miło, gdybyś miał rację. A podasz jakieś źródła? Bo moim zdaniem w Polsce obowiązuje polskie prawo...

    masz racje ale w Polsce obowiązuje polskie prawo, które nie może być sprzeczne z prawem Unijnym. Każde państwo członkowskie, w każdej dziedzinie ma jakiś tam czas na dostosowanie swojego prawa do prawa Unii. Akurat sprawy gwarancji już muszą być załatwione. Gdzieś w domciu mam nr dyrektywy na ten temat (spisałem z innego forum). Jak znajde wrzucę bo się moze przydać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    awygo

    Nie śledzę na bieżąco zmian w przepisach. Dlatego dzwoniłem do biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Ich zdaniem żaden producent nie jest zobowiązany do wystawiania gwarancji. To tylko dobra wola, a już o obowiązku dwuletniej gwarancji nawet nie ma mowy. Jednocześnie nie zaprzeczam, że LG na model GT540 daje 2 lata, ale ja w swojej gwarancji mam napisane tylko 12 m-cy.

    Jeśli masz gdzieś akt prawny potwierdzający Twoją rację, to podaj link. Akt prawny, a nie wypowiedzi laików na jakimś tam forum.

    I jeszcze raz prośba do moderatorów o przeniesienie wątku do dyskusji ogólnej ;)

    ---------- Post dołączono o 10:23 ---------- Poprzedni post napisano o 10:09 ----------

    "Witam,

    Tak oczywiście sprzęt zostanie naprawiony, gwarancje od operatora

    Orange posiadają błędne informację. Gwarancja na ten model to 24

    miesiące"

    To istotna informacja! Czy to znaczy, że zapis o 12 miesięcznej gwarancji w instrukcji jest nieważny?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    lupus

    w dyrektywie jest zapis ( nie pamiętam dokładnie ), że jeśli któryś przepis daje krótsze terminy to podlega to zaskarżeniu do TE. Ale ale wiadomo firmy to obchodzą i sie sądzą z TE. Przykład Orange i simloki. Jest zakaz a Orange blokuje bo się odwołał od wyroku Trybunału...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    awygo
    w dyrektywie jest zapis ( nie pamiętam dokładnie )

    A ja pamiętam dokładnie rozmowę z Rzecznikiem Konsumentów. To pewniejsze źródło informacji.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    WueRZet

    Przenoszę do innego działu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    lupus

    żeby uściślić (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm. instytucja rękojmi przy zakupie przez osobę fizyczną):

    - zgodnie z treścią art. 13 ust. 1 i 2 tej ustawy, „udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta”. Natomiast „sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny; powinien także sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na towarze zabezpieczeń”.

    - Zgodnie z art. 8 cytowanej ustawy „jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza natomiast, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie nieodpłatnej naprawy, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

    - art. 9 ust. 1 ustawy, „kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem”.

    - art. 10 ustawy: „sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

    Reasumując: jeżeli do powstania szkody doszło przed upływem dwóch lat od dnia zakupu towaru oraz zawiadomiono sprzedawcę w ciągu 2 miesięcy od dnia stwierdzenia istnienia uszkodzenia towaru o tym uszkodzeniu, sprzedawca ten powinien dokonać bezpłatnej naprawy towaru, a jeżeli naprawa ta byłaby nadmiernie skomplikowana lub kosztowna, można zażądać obniżenia ceny (czyli w praktyce zwrotu części kwoty już przez nas uiszczonej) lub też odstąpić od umowy (czyli zwrócić rowerka i zażądać zwrotu całej ceny), jednak jedynie w sytuacji, gdy uszkodzenie np. uniemożliwiałoby pełne wykorzystanie towaru lub znacząco obniżałoby jego estetykę.

    Specjalnie wytłuściłem słowo sprzedawca (zmieniono ustawę na postawie właśnie dyrektywy unijnej). Producent nie jest zobowiązany do dawania gwarancji. Może ale nie musi.

    polecam ten link bo prosto jest wszystko wytłumaczone

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x