Skocz do zawartości
D3vill

Problem z LG, Orange i gwarancją.

    Rekomendowane odpowiedzi

    awygo
    żeby uściślić........

    Toś się Kolego napracował ;) Ale jak widzisz słowa tu nie ma o żadnych unijnych dyrektywach. I chwała Bogu!

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    lupus
    Toś się Kolego napracował ;) Ale jak widzisz słowa tu nie ma o żadnych unijnych dyrektywach. I chwała Bogu!

    przecież Ci wyraźnie napisałem, ze na podstawie dyrektywy (chcesz to Ci poszukam numer) zmieniono naszą ustawę... czego jeszcze oczekujesz????

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    awygo
    Specjalnie wytłuściłem słowo sprzedawca (zmieniono ustawę na postawie właśnie dyrektywy unijnej). Producent nie jest zobowiązany do dawania gwarancji. Może ale nie musi.

    Ale wcześniej pisałeś o unijnej dyrektywie, która nakłada na producenta (a może miałeś na myśli sprzedawcę - wszystko jedno) obowiązek wystawiania 24 miesięcznej gwarancji.

    Oto cytaty z Twoich wypowiedzi:

    wszystko ma gwarancje 24 miechy (dyrektywa unijna) ... w Polsce obowiązuje polskie prawo, które nie może być sprzeczne z prawem Unijnym. Każde państwo członkowskie, w każdej dziedzinie ma jakiś tam czas na dostosowanie swojego prawa do prawa Unii. Akurat sprawy gwarancji już muszą być załatwione. Gdzieś w domciu mam nr dyrektywy na ten temat (spisałem z innego forum). Jak znajde wrzucę bo się moze przydać.

    Edytowane przez awygo

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    lupus

    i gdzie masz słowo "gwarancja producenta" ??? Jak byś zajrzał w link to byś poczytał, ze rękojmia jest gwarancją daną przez sprzedawce

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    awygo
    w Polsce obowiązuje polskie prawo, które nie może być sprzeczne z prawem Unijnym. Każde państwo członkowskie, w każdej dziedzinie ma jakiś tam czas na dostosowanie swojego prawa do prawa Unii. Akurat sprawy gwarancji już muszą być załatwione. Gdzieś w domciu mam nr dyrektywy na ten temat (spisałem z innego forum). Jak znajde wrzucę bo się moze przydać.

    ---------- Post dołączono o 12:22 ---------- Poprzedni post napisano o 12:15 ----------

    To Ty nie doczytałeś do końca:

    § Poradnik Konsumenta -> PRZECZYTAJ !!! – Forum Prawne

    To na temat gwarancji, której nikt nie ma obowiązku Ci wystawić

    § Poradnik Konsumenta -> PRZECZYTAJ !!! – Forum Prawne

    A to o niezgodności towaru z umową, za którą odpowiada SPRZEDAWCA. Przez 2 lata. I to jest ustawowy obowiązek sprzedawcy, który nie ma nic wspólnego z gwarancją.

    ---------- Post dołączono o 13:27 ---------- Poprzedni post napisano o 12:22 ----------

    nie powinienem pisać gwarancja sprzedawcy tylko od razu rękojmia, co w niczym nie zmienia tego co napisałem

    OK, zatem żeby temat był zrozumiały również dla innych, kilka różnic między gwarancją a odpowiedzialnością sprzedawcy z tytułu ustawy:

    Gwarancja:

    Co do zasady Gwarant nie przewiduje możliwości wymiany sprzętu i jesteśmy skazani na ciąglą naprawę

    Możliwą jest także opcja zwrotu gotówki, jesli oczywiście Gwarant taką opcję przewidział.

    Nie zawsze czas załatwienia reklamacji będzie oznaczony

    Gwarancja określa, kto ponosi koszty.

    Niezgodność towaru z umową:

    Ustawa ma zostosowanie w zakresie umów zawieranych przez Przedsiębiorcę (z jednej strony - Sprzedawca) oraz Konsumenta (z drugiej strony - Kupujący).

    Konsument - tylko osoba fizyczna, dokonująca zakupu rzeczy w celu nie związanym z działalnością zawodową oraz gospodarczą

    Przepisy ustawy jednak nie znajdują zastosowania do umów sprzedaży, których przedmiotem są nieruchomości (zarówno gruntowe, lokalowe jak i budynkowe) wierzytelności, prawa autorskie, patenty, prawa do znaku towarowego i inne prawa.

    Podmiot, do którego składamy reklamację: Będzie nim zawsze Sprzedawca.

    Konsument może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.Sprzedawaca nie może wcześniej sam narzucić sposobu załatwienia reklamacji. Podobnie Sprzedawca nie może decydować za Konsumenta, czy wybierze rekalamcję z tytułu gwarancji czy z tytułu towaru niezgodnego z umową.

    Wystarczy, to tylko wierzchołek góry lodowej, a to nie jest forum prawne. Jeżeli kogoś interesują te sprawy, to polecam linki z poprzedniego postu. W każdym razie różnice między gwarancją, a tzw. rękojmią są bardzo duże.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    meilbox

    najważniejszy jest fakt ze sprzedawca odpowiada przez 24 miechy za nie zgodność i z tego tytułu zawsze można złożyć reklamacje , ewentualnie jeśli posiadamy dodatkowo gwarancje wybrać tą drogę... (zresztą co za towar RTV AGD w PL nie ma minimum 12-24 mc gwary...)

    BTW mam znajomego który wymienia w ten sposób buty... ;p kupuje w jednej z dużych sieci hurtowni na M.... chodzi rok, półtora po czym buty naturalnie się sypią i oddaje na niezgodność towaru i po 1-2 mc dostaje nowe ;p no ale oczywiście trzeba mieć gadane ;p w PL bez gęby to trudno o swoje zawalczyć ;p

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x