Skocz do zawartości
seyoaround

Wpływ "dotyku" na ilość klatek.

    Rekomendowane odpowiedzi

    Dziwi mnie to, że jeszcze nigdzie nie zauważyłem, żeby ktoś pisał o tym problemie (sam szukam solucji, ale dość ciężko cokolwiek znaleźć).

    Mianowicie, chodzi o to, że w wielu grach (a nawet i w aplikacjach , chociażby Gameboid/Nesoid) pojawia się okrutny lag (tudzież spadek framerate) tylko dlatego, że... dotyka się ekranu (pomijając sprawę, że wiele gier tylko w ten sposób działa).

    Dla przykładu - wyżej podany Gameboid - testowane na romie Prince Of Persia. Działa naprawdę szybko, ale tylko wtedy gdy używa się poruszania się sensorem i jako przycisków akcji - fizycznych .

    Jeżeli jednak chce się sterować postacią za pomocą kontrolera na ekranie - tnie niemiłosiernie. Jak spadek z 60 fps na 15-20 (mniej więcej). Albo takie Armageddon (kieruje się samolotem, 3D) - sterowanie bardzo ładnie (sensor), ale gdy trzeba strzelać (używając przycisku na ekranie) - framerate spada aż niemiło.

    Znalazłem jakieś informacje na pewnym forum, że to wina tego, jak aplikacje zostały stworzone (i to może mieć sens, bo nie przy wszystkim są lag-i).

    Mimo to, musi być coś na rzeczy, bo nie wydaje mi się, że wszyscy tak tolerują te przycięcia.

    Chyba, że to wina mojego egzemplarza Hero. Zmieniłem ostatnio soft z 1.5 oryginalnego na 2.1 BeHero - ale praktycznie nic się nie zmieniło w tej kwestii.

    Any ideas?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    majczu

    Zwykle tak jest. Jakby nie patrzeć dotyk a co się z nim wiąże reakcja ekranu sa to kolejne procesy, które cpu musi przetworzyć. Zauważ, że w komputerze jest podobnie. Puść sobie jakiś wymagający benchmark np Prime95 i ustaw go tak, żeby maksymalnie obciążył procesor. Następnie spróbuj poruszyć myszką. Zobaczysz jak płynnie się to odbędzie ;)

    Gry albo są źle napisane albo próbujesz gier, które były pisane z myślą o trochę mocniejszych niż Hero urządzeniach. Nie powinno tak być ale tak jest.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x