Skocz do zawartości
leburaque

Wipe czy stock rom? Co zrobić aby wyczyścić telefon ze śmieci?

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

Proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem bardzo początkujący i to mój pierwszy post na forum. Mam kilka pytań. :)

Chciałbym przywrócić osobie z rodziny dawną świetność starego telefonu z androidem. Mimo przywracania go do factory wciąż jego pamięć wewnętrzna jest zapchana przez niezidentyfikowane 3 GB (z 4 dostępnych GB) opisywanych jako inne.

Przeczytałem w wielu miejscach na forum, oraz w ogóle w kilku źródłach w sieci, że wynika to głównie z tego, że nawet przy przywracaniu do stanu fabrycznego android ma przykrą właściwość nie czyszczenia pozostałości po poprzednich ustawieniach i aktualizacjach.

1) Czy dobrze to rozumiem, że to "zapychanie" się androida wynika z pozostałości po starych romach i aktualizacjach które po prostu pozostają w pamięci i stąd potężny rozmiar "inne"?

Następnie przeczytałem, że rozwiązanie problemu może być wykonane na kilka sposobów, ale wpierw muszę zrootować telefon. Ze wszystkich rozwiązań które znalazłem sprowadzają się one do wgrania czystego romu na telefon, i/lub zwipe'owania telefonu. Jestem na to gotowy, niemniej wolę się upewnić.

2) Czy dobrze to wszystko zrozumiałem?

3) Czy wystarczy sam wipe aby przywrócić faktyczny stan fabryczny telefonu?

4) Czy jeśli potrzebne jest wgranie nowego romu, to muszę znaleźć stock czy lepiej już wgrać jakiś custom?

Bardzo dziękuję za każdą wskazówkę, chętnie się dokształcę i poczytam. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
    mobopx

@leburaque

jakiego urządzenia dotyczy pytanie?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

@mobopx - HTC Desire 500