Piszę o tym tu ponieważ Samsung jest wyjątkowo WREDNY z tym knoxem, a j5 jest w miarę najpopularniejszym modelem (a gdzie pisać?):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=68784788
In EU that's the 1999/44/CE directive that protect consumers in
case of faults rendering the product unusable (definitely not the
case everywhere in the rest of the world). And it's up to the
manufacturer to prove that the fault is induced by a wrong
software manipulation. In the case that this happens in the first
6 months then it is assumed it's a manufacturing
fault.
Obviously it does not cover wrong hardware manipulations, water,
etc.. which is not covered.
It has been transposed to EU member states in 2014.
Each case is different but generally, rooting, custom ROM,.. do
not void your 2 years warranty in EU.
-------------------------------
Jednak musi udowodnić producent KAŻDORAZOWO że ingerencja
SOFTWARE'owa spowodowała awarię SPRZĘTOWĄ, ponieważ robienie
root'a nie ma nic wspólnego ze sprzętem więc SPOKO
Ale jak w praktyce to wyegzekwować, załóżmy padła płyta główna z
PRZEGRZANIA (bardzo częsty przypadek), zanosimy do
serwisu a oni po paru dniach odpowiadają że nie podlega gwarancji
bo jest ROOT - i co, do sądu?