Skocz do zawartości
ten_co

Ubezpieczenie smartfona. Orientuje się ktoś jakie są warunki / koszty?

    Rekomendowane odpowiedzi

    Przypominam, że właśnie Orange oferuje wraz z abonamentem takie ubezpieczenie, 7zł miesięcznie, które zabezpiecza przed konsekwencjami zdarzeń zawinionych przez użytkownika: zalanie, stłuczenie itp. i przewiduje naprawę w swoich ramach.
    Właśnie mieliśmy sprawdzić jak to się ma do flagi Knox ;)

    ------
    Robienie ROOTa zgodne z gwarancją w EU
    (dyrektywa KE: 1999/44/CE)
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=68784788
    Wątek w newsgroups: http://tinyurl.com/z5slarq
    Powiedzcie dlaczego w Niemczech respektuje się tę dyrektywę "z automatu" a w Polsce serwisy "o niczym nie wiedzą"?
    LUDZIE MIEJCIE JAJA!!!!!! ;)



    • Lubię to! 2

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ioy

    Jeżeli to ubezpieczenie, jakby niezależne od gwarancji, wtedy jakie ma znaczenie flaga knox?
    Ale oczywiście trzeba jeszcze sprawdzić, wczytać się w szczegóły umowy.

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam w Orange, od ponad 3 lat. Za 8 zł od zniszczeń, dewastacji itp. oprócz kradzieży i zalania. Rok temu chciałem skorzystać, jak przedłużyłem umowę i dostałem nowy telefon, a stara Lumia miała obity jeden róg przy szufladce SIM i czasem wyskakiwał komunikat brak karty SIM. Po kontakcie na infolinii okazało się że ubezpieczenie przeszło już na nowy telefon. W sumie to dobrze, bo na papierze wygląda to nawet nieźle (uwzględniają nawet umyślną dewastację), ale jak to wygląda w praktyce nie miałem okazji sprawdzić. Żona 2 lata temu jak przechodziła do Orange to proponowali jedynie ubezpieczenie samego wyświetlacza za 5zł.

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ale ja mam wersję z uwzględnieniem zalania, umowa właśnie podpisana dopiero co (półtora tygodnia temu) z korzystnym abo i a5'16 (z oryginalnym/niebrandowanym softem) :)


    ------
    Robienie ROOTa zgodne z gwarancją w EU
    (dyrektywa KE: 1999/44/CE)
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=68784788
    Wątek w newsgroups: http://tinyurl.com/z5slarq
    Powiedzcie dlaczego w Niemczech respektuje się tę dyrektywę "z automatu" a w Polsce serwisy "o niczym nie wiedzą"?
    LUDZIE MIEJCIE JAJA!!!!!! ;)



    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja jak brałem ubezpieczenie 3 lata temu to z zalaniem kosztowało chyba 15zł. A co do twojego wpisu o roocie i serwisach. Większość ludzi oddaje telefon do naprawy w ramach gwarancji, na warunkach jakie są w karcie gwarancyjnej. A u większości producentów jak byk stoi, że każda ingerencja w oprogramowanie skutkuje utratą gwarancji. I nie pomoże żadne rozporządzenie KE, papieża, itp. Gwarancja jest dobrowolna, producent może ją dać na rok (Apple), dwa jak większość producentów, albo nawet dożywotnio. A może nie dać wcale. Co innego rękojmia, tam z taką dyrektywą można spróbować walczyć.

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ioy

    Proszę Cię, już to zostało przerobione, choćby w wątkach dyskusji z linków :)
    Ale dowolność gwarancji, jak i innych ofert i regulaminów jest ściśle ograniczona przez obowiązujące w danym państwie prawo.

    A rękojmia, czyli reklamacja z tytułu tzw. niezgodności produktu z umową (to masz nas myśli?) owszem jeszcze tym bardziej stawia rozdział usterek sprzętowych (jako wynikłych z wadliwego wyprodukowania) od modyfikacji software'owych, o tym mówisz?

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk




    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ale ja mam na zalanie, dewastację i rozbicie, za 7zł miesięcznie w abo na 2 lata.
    Widać że mamy jakiś postęp ;)


    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    I właśnie o tym mówię, że taka dyrektywa to może mieć zastosowanie w przypadku rękojmi. A w Polsce pewnie z 90% osób składa reklamacje w ramach gwarancji. Nawet jak zaniesie do sprzedawcy i nie zażąda rękojmi to wyślą na gwarancję. A wtedy serwisu nie obchodzą żadne dyrektywy tylko warunki gwarancji. A ta jak pisałem jest dobrowolna i producent może zapisać tam co zechce. I później klienci się dziwią że po 10 naprawach nie dostał nowego telefonu, itp. A jakby oddał w ramach rękojmi to już przy drugiej naprawie miałby nowy telefon.

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


    • Lubię to! 2

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ioy

    A propos ubezpieczenia Orange, usługa nazywa się "Orange Smart Care" i podwykonawca to według umowy tzw. Administrator:

    Definicje
    Admmistrator - Digital Care sp-Z O.O.Z siedzibą W Warszawie (02-146), przy ul. 17 Stycznia 48, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego
    Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, Xlll Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
    ncc nu-1e em KRS: 0000431665, NIP: 5342487752, REGON: 146274052, z kapitałem zakładowym wynoszącym 100 000,00 zł. Administrator działa
    w imieniu i na rzecz Orange, któremu Orange zlecilo wykonywanie czynności administracyjnych oraz organizacyjnych w celu realizacji postanowień Regulaminu.


    A propos wyjątków:

    Przypadki nieobjete Usługą
    Usługą nie są objęte uszkodzenia na Urządzeniu, które było przebudowywane, modyfikowane lub którego numer IMEI lub S/N został zmieniony, usun. Iub stał się nieczytelny, Z wyłączeniem przypadk6w, gdy numer IMEI lub 5/N zostat zmieniony w przypadkach określonych w §6 ust 2 pkt a-C

    Usluga nie obejmuje naprawy uszkodzen:

    a) powstałych na skutek wad konstrukcyjnych lub wad materiałowych Urzqdzenia;
    b) spowodowanych zalaniem innq cieczq niż woda;
    c) polegajqcych na stopniowym pogarszaniu się jakosci pracy wyświetlacza lub jego zuzyciu;
    d) o charakterze powierzchownym (estetycznym), takich jak: zarysowania, otarcia I inne uszkodzenia tego rodzaju nie mające wplywu na korzystanie z Urzqdzenia;
    e) za kt6re, zgodnie z prawem, odpowiedzialny jest sprzedawca, producent lub inny podmiot z tytułu Gwarancji lub r§ kom\przew\(
    W art. 556 Kodeksu cywilnego. W przypadku uszkodzeh nieobj tych Ustugq Klient powinien zgtosic roszczen\a do sprzedawcy lub gwaranta
    W celu uniknicia wqtpliwosci potwierdza si, ze Orange me odpowiada za zachowanle danych znalduiqcych si W pami cl Urzqdzen a t
    dost pnos tych danych, ponadto Orange nie tworzy kopii zapasowych czy zgrania danych znaiduiqcych sl w pam\c\urzqdzen\a.


    Wybaczcie za błędy OCR ;)

    I co o tym myślicie?

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk




    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Przypadki nieobjete Usługą

    Usługą nie są objęte uszkodzenia na Urządzeniu, które było przebudowywane, modyfikowane lub którego numer IMEI lub S/N został zmieniony, usun. Iub stał się nieczytelny

    Pytanie co oznacza "modyfikowane", programowo też czy tylko sprzętowo, zrobienie ROOTa też?

    Jednak niejasny regulamin.

    Poza tym w ich interesie jest olać przypadki modyfikacji programowej ponieważ ludzie zaczną uszkadzać mainboard'y celowo i koszty wywiązywania się z tego ubezpieczenia mocno wzrosną dla "Administratora".

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.