A to niby czemu? Dokonuje zakupu przez internet, odbiór w placówce.. ale to i tak podlega pod zakup internetowy czyli 15 dni na zwrot. Co im za różnica, czy sprawdzę sprzęt na miejscu czy w domu.
Znalezione w sieci:
Tak było kiedyś
W poprzednim ustroju prawnym(na mocy uchwały nr 71 Rady Ministrów z dnia 13 czerwca 1983 r. w sprawie ogólnych warunków umów sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólnych warunków gwarancyjnych dotyczących towarów trwałego użytku, sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego – § 1 ust. 1 i 2) możliwe było dokonywanie zwrotu niektórych towarów w ciągu5 dni. Takie rozwiązanie zakorzenione zostało w świadomości niektórych konsumentów aż do dnia dzisiejszego, mimo iż przepis ten przestał obowiązywać kilkanaście lat temu.
Przepisy obowiązujące
Kiedy decydujemy się na zakup jakiejś rzeczy warto jest przemyśleć to na spokojnie. Bowiem co do zasady prawo polskie (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego) nie przewidujemożliwości dokonywania zwrotówzakupionych rzeczy albo ichwymianyna inne. Istnieją oczywiście pewnewyjątki. Dotyczy to na przykład zakupów dokonywanych przez internet, telefon, tzw.sprzedaż na odległośćalbo zakupy poza lokalem przedsiębiorstwa np. na prezentacji, tzw. sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa. Zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny można odstąpić od umowy zawartej w ten sposób bez podawania przyczyny w odpowiednim czasie.
W innych przypadkach możliwość odstąpienia od umowy jest jedynie dobrą wolą przedsiębiorcy. Pewnego rodzaju polityką marketingową stosowaną przez niektóre sklepy. Jeżeli zatem nie widzimy w miejscu zakupu żadnejinformacjimówiącej o możliwości dokonywania zwrotów w określonym terminie warto jest zapytać o to sprzedawcę. Najlepiej jest mieć potwierdzenie na piśmie.
Inaczej wygląda sytuacja jeśli zakupiony towar nie nadaje się do celu do jakiego jest zwykle używany, gdy jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju albo nie posiada cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru. Wtedy można składać na niegoreklamację.
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
dodana zawartość
Znalezione w sieci:
Tak było kiedyś
W poprzednim ustroju prawnym(na mocy uchwały nr 71 Rady Ministrów z dnia 13 czerwca 1983 r. w sprawie ogólnych warunków umów sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólnych warunków gwarancyjnych dotyczących towarów trwałego użytku, sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego – § 1 ust. 1 i 2) możliwe było dokonywanie zwrotu niektórych towarów w ciągu5 dni. Takie rozwiązanie zakorzenione zostało w świadomości niektórych konsumentów aż do dnia dzisiejszego, mimo iż przepis ten przestał obowiązywać kilkanaście lat temu.
Przepisy obowiązujące
Kiedy decydujemy się na zakup jakiejś rzeczy warto jest przemyśleć to na spokojnie. Bowiem co do zasady prawo polskie (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego) nie przewidujemożliwości dokonywania zwrotówzakupionych rzeczy albo ichwymianyna inne. Istnieją oczywiście pewnewyjątki. Dotyczy to na przykład zakupów dokonywanych przez internet, telefon, tzw.sprzedaż na odległośćalbo zakupy poza lokalem przedsiębiorstwa np. na prezentacji, tzw. sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa. Zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny można odstąpić od umowy zawartej w ten sposób bez podawania przyczyny w odpowiednim czasie.
W innych przypadkach możliwość odstąpienia od umowy jest jedynie dobrą wolą przedsiębiorcy. Pewnego rodzaju polityką marketingową stosowaną przez niektóre sklepy. Jeżeli zatem nie widzimy w miejscu zakupu żadnejinformacjimówiącej o możliwości dokonywania zwrotów w określonym terminie warto jest zapytać o to sprzedawcę. Najlepiej jest mieć potwierdzenie na piśmie.
Inaczej wygląda sytuacja jeśli zakupiony towar nie nadaje się do celu do jakiego jest zwykle używany, gdy jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju albo nie posiada cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru. Wtedy można składać na niegoreklamację.
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Ogólnie wszystko można, ale jeśli sprzedawca powie ci że nie da rady wymienić, albo że nie odda ci kasy to co pozostaje. Tylko droga sądowa, dlatego ja wolałem oddać Moto X Style na gwarancję, podoba się mi ta słuchawka więc co za różnica, na sklepie nie mieli żadnej sprawnej, dwie inne sztuki i uszkodzone. Pewno wymiana ciągła by się miesiącami.
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka