Otrzymałem odpowiedź od sony :
Szanowny Panie *****,
Dziękujemy za kontakt z pomocą techniczną Sony Xperia.
Chcielibyśmy wyrazić, iż jest nam bardzo przykro z powodu opisywanych przez Pana niedogodności oraz przeprosić za długi czas oczekiwania na wiadomość z naszego działu.
W odniesieniu do urządzenia Sony Xperia™ Z5, o numerze IMEI: *****, chcielibyśmy z przykrością poinformować, że po dokładnym przeanalizowaniu przedstawionej sytuacji, jesteśmy zmuszeni podtrzymać decyzję naszego autoryzowanego centrum serwisowego.
Prosimy zauważyć, iż autoryzowane centrum serwisowe Sony, zapewnia użytkownikom wsparcie techniczne zgodnie z polityką firmy Sony Mobile oraz warunkami Ograniczonej Gwarancji Sony.
Telefon, który trafia do autoryzowanego centrum serwisowego zostaje najpierw sprawdzony zgodnie z Warunkami Ograniczonej Gwarancji. Każdy przypadek i uszkodzenie urządzenia dostarczonego do Autoryzowanego Centrum Serwisowego jest poddawane dokładnej, indywidualnej weryfikacji.
Chcielibyśmy poinformować, iż w urządzeniu Sony Xperia™ Z5, o numerze IMEI: *****, wykryto uszkodzenie mechaniczne w postaci przebarwień. Proszę mieć na względzie, iż tego typu uszkodzenia są wynikiem siły zewnętrznej.
Diagnoza uszkodzenia opiera się na dokładniej ocenie stanu i kondycji urządzenia, w jakim zostało ono dostarczone do Autoryzowanego Punktu Serwisowego. Chcielibyśmy poinformować, że uszkodzenie mechaniczne stwierdzone podczas inspekcji Pana urządzenia może mieć bezpośredni wpływ na działanie całego produktu lub charakterystykę techniczną oferowaną przez producenta.
Tym samym żeby przywrócić pełną sprawność urządzeniu serwis zaproponował odpłatne usunięcie defektu powstałego w skutek wypadku lub użycia niezgodnego z instrukcją. Pozostałe zgłaszane usterki będą usunięte w trybie naprawy gwarancyjnej.
Proszę mieć na uwadze, że gwarancja producenta udzielana jest na cały produkt, a nie na jego poszczególne części. W przypadku zidentyfikowania w dostarczonym do Autoryzowanego Centrum Serwisowego telefonie jakichkolwiek uszkodzeń, które nie są objęte gwarancją producenta, obowiązkiem centrum serwisowego jest w pierwszej kolejności przywrócenie urządzenia do stanu zgodnego ze specyfikacją Producenta, poprzez odpłatną naprawę bądź wymianę danych części. Uprzejmie prosimy mieć na uwadze, że telefon po naprawie w Autoryzowanym Centrum Serwisowym, musi być zwrócony w pełnym, a nie częściowym stopniu sprawności.
Odnotowane uszkodzenie mechaniczne poprzez naszego partnera serwisowego, firmy W-support we Wrocławiu, w ocenie Sony nie jest wynikiem wady konstrukcyjnej, wykonawstwa czy materiałowej i w świetle warunków Ograniczonej Gwarancji (punktu 3) nie może być naprawione w ramach gwarancji.
Zgodnie z punktem trzecim Ograniczonej Gwarancji Sony:
„Niniejsza gwarancja nie obejmuje uszkodzeń Produktu wynikających z normalnej eksploatacji i zużycia oraz z nieprawidłowego użycia, m.in. z użycia niezgodnego z normalnym przeznaczeniem, wg instrukcji użycia i konserwacji firmy Sony. Gwarancja nie obejmuje również uszkodzeń Produktu będących wynikiem wypadku, modyfikacji sprzętu bądź oprogramowania i działania siły wyższej, jak też uszkodzeń powstałych na skutek zalania płynem lub działania wilgoci”.
Nasza firma, mając zawsze na uwadze dobro użytkownika, zaproponowała poprzez partnerów serwisowych wymianę lub naprawę uszkodzonej części pod warunkiem zaakceptowania kosztów procedury. W poniższym przypadku, z uwagi na rodzaj zidentyfikowanych uszkodzeń, jedynym możliwym rozwiązaniem jest propozycja wymiany wyświetlacza.
Chcielibyśmy Pana poinformować, iż proces akceptacji kosztorysu wygląda następująco:
W celu potwierdzenia wyceny naprawy urządzenia Sony Xperia™ Z5, o numerze IMEI: *****, może Pan potwierdzić swoją decyzję w dostarczonej korespondencji poprzez link „ Kliknij tutaj”. Wybierając opcje „Kliknij tutaj” jest Pan kierowany na naszą stronę internetową
www.sonymobile.com w celu zalogowania się na Pana konto. Prosimy mieć na uwadze, iż aby zalogować się w Sony Xperia™ ma Pan trzy możliwości do wybrania: konto Sony Xperia™ Smartphone, konto Facebook lub konto Google. Aby Pana zlecenie oraz kosztorys były widoczne, niezbędne jest zalogowanie się wybierając konto, przez które była wykonana rejestracja oraz zlecenie i kolejno wprowadzenie właściwego adresu mailowego.
Chcielibyśmy Pana poinformować, iż kosztorys widoczny jest pod wykonanym zleceniem. Po potwierdzeniu Warunków i Ważnych Informacji oraz potwierdzeniu opłaty, jest Pan kierowany na stronę dokonania wyboru opłaty za daną usługę. Opłata za wystawiony kosztorys, może zostać dokonana poprzez karty kredytowe: Visa, Master Card, Amex, Diners Card, oraz poprzez Przelewy24 oraz PayPal.
Po dokonaniu opłaty, dostaje Pan potwierdzenie drogą mailową.
Prosimy mieć na uwadze, iż, jeżeli nie wyraża Pan zgody na wykonanie naprawy odpłatnej korzystając z Usługi Xperia™ Care, prosimy o przekazanie Pana decyzji poprzez zatwierdzenie opcji „ nie akceptuje naprawy” oraz pokrycie kosztów wysyłki urządzenia.
Dokumentacja zdjęciowa zidentyfikowanej ingerencji dostępna jest na stronie
www.w-support.pl w sekcji "status naprawy" oraz w poniżej:
http://shop.w-support.com/pl/h2o_file_pl.asp?File=2017/ER/02/65175004655501.jpg
Po dokładnej weryfikacji poniższej sprawy, jesteśmy zmuszeni podtrzymać stanowisko naszego Autoryzowanego Centrum Serwisowego.
Pozostajemy do Pana dyspozycji.
W celu uzyskania dalszej pomocy prosimy o kontakt z nami pod numerem telefonu +48 22 22 77 444. Po więcej informacji na temat naszych produktów, usług i wsparcia, zachęcamy do wizyty na stronie internetowej
www.sonymobile.com .
Proszę mieć na uwadze, że jeśli nie odpowiedzą Państwo na tą wiadomość email w przeciągu 7dni, korespondencja zostanie automatycznie zamknięta i jakiekolwiek dalsze informacje nie dotrą do działu pomocy technicznej. Zaistnieje potrzeba utworzenia nowego zapytania.
Z poważaniem,
Martyna Kaczmarek
pomoc techniczna Sony Xperia
www.sonymobile.com
email: questions.pl@support.sonymobile.com
telefon: +48 22 22 77 444
Message:
Witam. Pisze do państwa ponieważ nie zgadzam się z państwa oceną naprawy gwarancyjnej mojego telefonu.
Numer zlecenia**********
W telefonie wystąpiła usterka związana z pojawieniem się przebarwienia ekranu w postaci żółtej plamki w okolicy lewego górnego rodu wyświetlacza, usterka ta występowała nagminnie w modelu Z3 i Z3 , państwa serwis naprawiał uszkodzone aparaty bądź wymieniał na nowe egzemplarze.
W moim przypadku stwierdziliście państwo że usterka powstała po zbyt mocnym naciśnięciu na wyświetlacza, insynuowane zarzuty są absurdalne i nieprawdziwe. Proszę o ponowne zapoznanie się z problemem występującym w moim telefonie.
Jeśli obrazek wam się nie wyświetla to z góry zaznaczam że kompletnie nic on nie wnosi, w kadrze jest ujęty róg wyświetlacza i dorysowana strzałka w paincie wskazująca na miejsce wystąpienia przebarwienia, którego de facto na zdjęciu nie widać.
Spoiler