Witam wszystkich,
Przeszukałem forum, ale nieznalazłem żadnych wątków dotyczących problemów z A3 2016 (SM-A310F) 'tak po prostu'.
Już tłumaczę dokładnie o co mi chodzi...
Syn dostał w maju zeszłego roku wymieniony telefon.
Przez pierwsze 2-3 tygodnie telefon pracował normalnie, ale po tym czasie syn zaczął zgłaszać coraz częstsze problemy z zawieszaniem się telefonu, bez jakiegoś powodu.
Początkowo zignorowałem te sygnały uznając, że problemy te wynikają ze zbyt częstej i dużej ilości instalowanych aplikacji (w większości gry)... ale po kilku miesiącach postanowiłem zbadać dokładnie co jest z tym telefonem.
Uruchomiłem go i próbowałem używać (przeglądanie internetu, telefonowanie)i faktycznie telefon bardzo często się restartował,czasami nawet samoczynnie, bez żadnej akcji użytkownika.
Długo się nie zastanawiając postanowiłem przywrócić go do ustawień fabrycznych (w trybie recovery: wipe data/factory reset) i jakie było moje zdziwienie, gdy telefon miał problemy (restarty) już na ekranie powitalnym, jeszcze zanim udało się spersonalizować telefon.
Jedyną rzeczą jaką można było zrobić i na co reagował telefon to jego restart (klawisze 'Vol-' + 'Power').
Czasami udawało się 'przejść' przez całe menu powitalne/konfiguracyjne, jednak przy próbie aktualizacji preinstalowanych aplikacji na telefonie zawsze efekt był ten sam - zawieszanie się telefonu (czasami przy pierwszej aktualizowanej aplikacji, czasami przy drugiej, czy trzeciej, jednak zawsze w przeciągu maksymalnie kilku minut telefon ulega zawieszeniu).
Uznałem, że problemy powoduje być może zainstalowana karta pamięci micro SD, więc powtórzyłem całą procedurę (przywracanie ustawień fabrycznych, itd.) bez niej. Niestety - bez żadnej poprawy, efekt identyczny. W akcie desperacji uznałem, że być może karta SIM powoduje te problemy, więc jeszcze raz wszystko powtórzyłem bez tej karty (bez żadnej zainstalowanej karty - czyli w konfiguracji takiej w jakiej telefon był kupiony) - oczywiście bez żadnych efektów.
W końcu udało mi się odkryć potencjalnego winowajcę - telefon działa poprawnie, jedynie w przypadku wyłączonego Wi-Fi.
Telefon dwukrotnie lądował w serwisie CCS i każdorazowo serwis nie stwierdzał usterki i odpisywał, że telefon jest sprawny (raz wgrali nowe oprogramowanie, co niczego nie zmieniło, drugim razem nawet nie resetowali telefonu).
Samsung zaproponował naprawę w swoim drugim centrum serwisowym CDTI. Po naprawie w tym serwisie (znowu wgranie nowego softu) telefon przez jakiś czas działał w miarę normalnie, ale po koljenych kilku miesiącach (2-3) znowu powrócił.
Oczywiście przywracanie do ustawień fabrycznych nie daje żadnych efektów - telefon restaruje się w trakcie akranu konfigurującego, a nawet jeśli po kilku próbach w końcu daje się go spersonalizować, to w trakcie uzytkowania restartuje się (czy to rozmowy telefoniczne, czy przeglądanie internetu, czy oglądanie filmów/słuchanie muzyki).
Na koniec muszę oczywiście dodać, że telefon nigdy nie upadł/nie został zamoczony, czy nawet pochalapany wodą i jest użytkowany jedynie w domu...
Linki do filmów obrazujących problem (pierwszy z nich pokazuje zawieszenie się telefonu już na etapie wstępnej konfiguracji - czas ok. 1:15, drugi pokazuje zawieszanie się w efekcie próby aktualizacji aplikacji preinstalowanych na telefonie, czas ok. 0:09 oraz 1:30 - telefon nie jest brandowany i nie ma żadnych 'dodatków' poza 'fabrycznymi'; filmy zrobiono po odebraniu telefonu z naprawy w serwisie CCS):
https://youtu.be/YxAYYXHXTJU
https://youtu.be/hevgqcgPqBw
Obecne objawy są identyczne z tymi przedstawionymi na filmach...
Powoli zaczynam tracić cierpliwość, a w zasadzie to już straciłem...
Zastanawiam się, czy kolejny raz odesłać go do serwisu Samsunga, boję się z identycznym skutkiem jak poprzednio, czy może zacząć walkę ze sprzedającym (duży ogólnopolski sklep internetowy) z tytułu rękojmi?
Czy ktoś z Was ma podobne doświadczenia z tym, lub jakimkolwiek innym modelem telefonu i podobnymi objawami i jest w stanie doradzić co zrobić?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie porady
Tomek