Witam.
Nowicjuszem w systemach Android nie jestem, swoje Samsungi z powodzeniem wyprowadzam z wszelkich opresji. Niestety na LG K3 Lte w Plusie mojej mamy poległem.
Od nowości ma drastycznie zwiększone zużycie baterii. Stawialiśmy na to, że dostała jakiś zwrócony telefon z padniętą baterią. Ale zastanowiła mnie jedna rzecz. Wchodząc w statystyki zużycia baterii, Usługi Google są na pierwszym miejscu ze zużyciem około 65%. Wifi wyłączone, komórkowe dane też. Żadnych aplikacji nie wgrywane, wręcz wywaliłem jeszcze kilka wrzuconych do brandu Plusa, z nadzieją że któraś apka jak drenuje. Telefon na szczęście jeszcze na gwarancji, ale z racji odległości do rodzicielki, 130 km i korzystając z tego, że jest u mnie na tydzień, chciałem jej to możliwie najszybciej naprawić, żeby nie musiała się fatygować do salonu. W końcu pozbawią ją pewnie telefonu na kilka tygodni. Próbowałem już wszystkiego, łącznie z odinstalowaniem aktualizacji aplikacjii wgrywaniem od nowa. Nawet zostawiłem na włączonym wi-fi, żeby sobie telefon porobił kopie zapasowe czy co tam potrzebuje. Tylko zwiększyło to zużycie baterii, która i tak w leżącym i z rzadka używanym telefonie schodzi w oczach w około 6 godzin. Wyłączenie zaplanowanych backupów nic nie dało, nawet zatrzymanie usług google nie dało żadnego efektu. Same się chyba później załączyły. Przemaglowałem wszelkie porady na forach i stronach branżowych. Nic nie pomogło.
Nie mam niestety doświadczenia z telefonami LG, więc nie znam ich nakładek i nawet nie wiem za bardzo gdzie firmware PL szukać, chociaż ze względu na gwarancję, nie mogę jej sflashować telefonu. Root także odpada. Czy jest jakaś apka niepotrzebująca roota, która wskaże bardziej dokładnie, która usługa konkretnie tak drenuje baterię? Ogólnie ten telefon to złom i laguje przy czym się da, być może przez to właśnie, że ta usługa w tle tak zużywa energię. Do tego ładowanie do 100% trwa ponad 3h czy to oryginalna ładowarka LG 0,7 A, czy moja samsungowska 1,1 A. Ponad 3 h ładowania, żeby telefon podziałał 6 h leżąc, jakby to był mój, już dawno latałby po ścianach albo przez balkon 😉
Może to kwestia brandu i syfu jaki Plus wgrywa do systemu?
Walczę z tym od niedzieli i bez skutku, mam jeszcze czas do piątku, bo w sobotę matula wyjeżdża. Może ktoś z szanownych użytkowników LG miał podobny problem i jakoś go rozwiązał. Ostatecznie pójdzie na gwarę. Ale jak oni tam naprawiają, jak długo trzymają, czy kasują dane z telefonu? Jakby nie było, starsza kobieta bez komputera, ma niewielkie możliwości backupu, a ja jej mogę jedynie w czasie jej pobytu u mnie pomóc.