Witam,
w ubiegłym tygodniu wydałem swoją pierwszą grę na Androida, umieściłem ją w Google Play i.. i tutaj pojawił się drobny problem, mianowicie nie można znaleźć jej w sklepie po nazwie. Nie chcę na razie zdradzać co to za aplikacja, ani podawać bezpośredniego linka póki nie będę miał pewności że wszystko jest z nią prawidłowo.
Ale po kolei:
Przez 3 miesiące aplikacja dostępna była na zamkniętych beta testach.
(nie wiem czy to istotne i mogło spowodować mój problem) W momencie kiedy chciałem podpisać ją własnym keystorem okazało się że nie mogę zrobić aktualizacji, bo domyślnie podpisana była keystorem z Android Studio o czym nie miałem pojęcia i nie zgadzał się fingerprint. Nic się z tym już nie dało zrobić, tak więc ustawiłem w kodzie nowe "ApplicationId", zmieniłem też nazwę pakietu, starą aplikację "Wycofałem" ze sklepu, zmieniłem jej nazwę i pod tą nazwą wgrałem do sklepu nową aplikację podpisaną własnym keystorem.
Zrobiłem "Krótki opis" i "Pełny opis" w języku angielskim i polskim, gdzie kilkukrotnie pojawia się tytuł gry. Porobiłem screenshoty i filmik promocyjny.
Przez kolejny miesiąc gra była na zamkniętych beta testach.
W ubiegłym tygodniu (dokładnie 22 marca) przeniosłem ją na produkcję.
Od tego czasu przybyło mi kilka aktywnych instalacji i parę ocen wśród osób, którym przesłałem bezpośredni link (bo nie mogli znaleźć aplikacji w sklepie).
Nazwa mojej aplikacji jest prosta i składa się z jednego słowa (zarówno w języku angielskim jak i polskim) i chcę aby tak pozostało. Kiedy wpisuję ją w Google Play pojawia mi się około 250 pozycji. Jak na samym dole kliknę przycisk "Więcej" doładowuje jeszcze z 4 gry i koniec. Mojej brak. Dopiero wpisanie nazwy gry i wydawcy przynosi jakiś skutek, gra pojawia się wówczas na nastej pozycji, ale przecież żaden użytkownik nie będzie jej szukał wpisując nazwę wydawcy.
Co do nazwy aplikacji to może i jest prosta, ale jeżeli szukam w Google Play przykładowo gry z puzzlami to w zapytanie wpiszę "Puzzle" i nie ma (raczej) znaczenia czy gra nazywa się "Niesamowite magiczne puzzle", czy po prostu "Puzzle", skoro szukam jej po słowie kluczowym "Puzzle". (Nie "Puzzle" to nie jest moja gra).
Wiem że pozycja aplikacji w sklepie zależy od wielu czynników, m.in. od średniej ocen, jeśli nie ma ocen to od średniej ocen innych aplikacji tego developera, jeśli nie ma innych aplikacji to od proporcji zainstalowań do odinstalowań itd. Ale jeżeli nie można znaleźć jej w sklepie to w jaki sposób zdobyć użytkowników, którzy ją zainstalują, ocenią i podbiją pozycję w sklepie?
Nie posiadam żadnej "Witryny", z którą mógłbym powiązać aplikację w "Konsoli Developera" -> "Usługi i interfejsy API" -> "Precyzyjny link do aplikacji z wyszukiwarki Google".
Ponieważ nie posiadam "Witryny" nie korzystam również z "Firebase App Indexing". Zresztą z tego co zrozumiałem czytając dokumentację nie ma to wpływu na pozycję aplikacji w sklepie tylko na odnalezienie jej przez wyszukiwarkę googla i bezpośrednie otwarcie danej Activity z poziomu przeglądarki (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić i wytłumaczyć). Zresztą aby zadziałało to indeksowanie to użytkownicy muszą uruchamiać aplikację, a jak mają to robić skoro ich nie ma, bo nie mam użytkowników.
Proszę o pomoc. Jestem lekko załamany tym, że moja kliku miesięczna praca pójdzie na marne.
Pozdrawiam
---- edycja -----
Jeszcze fragment z manifestu, który ogranicza widoczność dla urządzeń z małym ekranem, ale mały ekran to bodajże jakieś 3 cale, a ja nie mogę znaleźć aplikacji na 8 calowym tablecie. Zresztą tak jak wspomniałem wcześniej, jak do wyszukiwania dodam nazwę wydawcy to aplikację widać.
<supports-screens
android:anyDensity="true"
android:largeScreens="true"
android:normalScreens="true"
android:requiresSmallestWidthDp="320"
android:smallScreens="false"
android:xlargeScreens="true" />