Skocz do zawartości
Poul3R

Jedno menu dla wszystkich activity

Rekomendowane odpowiedzi

Poul3R

Cześć! 

Jestem początkującym deweloperem na platformę android. Wszystkie aplikacje, które pisałem do tej pory były na tyle proste, że wymagały jedynie jednego lub dwóch activity przez co nie potrzebowałem żadnego skomplikowanego menu. Teraz postanowiłem napisać coś trochę ambitniejszego i natrafiłem na problem. Podejrzewam, iż dla większości z Was może się on wydać wyjątkowo błachy natomiast ja nie mogę znaleźć żadnego racjonalnego rozwiązania :( 

Problem leży w menu aplikacji. Wybierając w środowisku Android Studio domyślne Navigation Activity generuje mi się  ładne menu. I tu pojawia się moje pytanie: jak sprawić aby to menu pokazywało się na 'belce' w każdym innym activity? Gdy zaprogramuję za pomocą 'Intentów'  otwieranie poszczególnych activity z tego menu to po otwartiu nowej karty na belce nie ma już menu i aby je z powrotem ujrzeć 'trzeba się wrócić'. 

Jedyne rozwiazanie jakie przychodzi mi do głowy to zrobienie każdego activity jako menu dzięki czemu zawsze gdy z menu przeniosę się do innej zakładki na belce będzie się znajdować ikonka do otworzenia listy menu. Domyślam się, że jest to bardzo łopatologiczny i niepoprawny sposób dlatego chciałem Was poprosić o pomoc. Jakaś krótka instrukcja lub materiał z internetu - może być Yt. Ja szukam tego już kilka dni, ale wszystko o menu pokazuje jego najprostrzą wersję gdzie po przekierowaniu na nowe activity menu z poprzedniego już nie ma i trzeba się wracać :/ 

Z góry wielkie dzięki za pomoc ;) 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Hej,

Wystarczy że każda Twoja aktywność zamiast dziedziczyć po Activity (z pakietu androidowego) będzie dziedziczyć po Twojej klasie MenuActivity. 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
    Poul3R

@Filip Heryan

Godzinę temu, Filip Heryan napisał:

Hej,