Skocz do zawartości
Linkyop

A5 (2017) | Dyskusja o VoLTE i VoWi-Fi

    Rekomendowane odpowiedzi

    mmadej

    @jarmk, wprowadzasz w błąd. @Harry_gda, dane komórkowe mogą być wyłączone: VoLTE używa specjalnego "połączenia danych": inny APN. Możesz wyłączyć przesyłanie danych komórkowych w celu korzystania z Internetu (np. na pasku szybkich ustawień), jednak telefon nadal pozostanie zalogowany w sieci LTE i w usługach IMS. Połączenie VoLTE będzie działało normalnie. Może dla niektórych to nieoczywiste: VoLTE nie zużywa w żaden sposób pakietu danych na transmisję komórkową.

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jarmk

    Masz racje, zwracam honor - nie musi być włączone LTE.

    Tapnięte z G935F

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    LTE musi być włączone, aby przeprowadzić rozmowę w VoLTE - nie muszą być dostępne dane komórkowe... To (wbrew wielu pozorom) naprawdę nie jest to samo. Utarło się, że LTE to tylko dane i teraz wychodzą takie cuda.

    VoLTE i VoWiFi BEZ problemu działa też na niebrandowych telefonach (XEO), więc proszę gdzieś tam z poprzedniej strony nie wprowadzać w błąd, że potrzeba softu operatora. W przypadku Orange może raz działać, a raz nie, bo oni nadal borykają się z awarią. Oczywiście Play VoLTE nie ma, a Plus nie ma nic ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuję za wyjaśnienia, rozumiem i jest to jasne. LTE włączone, a dane komórkowe mogą być wyłączone.

    Ale... jak wyłączę dane komórkowe i/lub przejdę na WiFi, to zniknie mi ikonka LTE. Ta ikonka, której znikanie lub zmiana na inną miały być markerem prowadzenia rozmowy przez VoLTE.

    Jeśli więc ta nieszczęsna ikonka zniknie, to skąd będę wiedział, że aktualnie prowadzona rozmowa jest przez VoLTE? Z VoWiFi jest spoko, wszystko jasno wyświetlone, a tu coś kiszka.

    Edytowane przez Harry_gda

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    artoor
    10 godzin temu, kuba_bed napisał:

    (...) VoLTE i VoWiFi BEZ problemu działa też na niebrandowych telefonach (XEO) (...)

    Słuszna uwaga kolego. Nie mówię tego jednak z własnego doświadczenia - czytałem o tym w różnych miejscach, że niebrandowane telefony sprzedawane w Polsce (z wolnej sprzedaży) odsługują ten standard. Ktoś tu wspominał, że nie może to być jednak zdebrandowany poprzez wgranie odin'em niebrandowanego ROM'u - a ten fabrycznie instalowany, o ile się nie mylę :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mmadej
    7 godzin temu, Harry_gda napisał:

    Ale... jak wyłączę dane komórkowe i/lub przejdę na WiFi, to zniknie mi ikonka LTE. Ta ikonka, której znikanie lub zmiana na inną miały być markerem prowadzenia rozmowy przez VoLTE.

    Jeśli więc ta nieszczęsna ikonka zniknie, to skąd będę wiedział, że aktualnie prowadzona rozmowa jest przez VoLTE? Z VoWiFi jest spoko, wszystko jasno wyświetlone, a tu coś kiszka.

    Cóż, jeśli chcesz po prostu testować to włącz na jakiś czas przesyłanie danych komórkowych i będziesz widział ikonę. Albo w trakcie połączenia wejdź do menu serwisowego (*#0011#) i tam się wyświetla technologia.

    Możesz też wejść w Ustawienia → Połączenia → Więcej ustawień włączyć opcję "Przyspieszanie pobierania": wówczas mimo że przejdziesz na WiFi to ikonka LTE pozostanie.

    W zasadzie dlaczego chcesz to wiedzieć? Według mnie ważniejsze jest by rozmowa odbywała się w HD Voice, a czy to VoLTE, czy 3G czy 2G to już sprawa drugorzędna. Myślę że do tego samego wniosku doszli w Orange, uznali że zaśmiecanie powiadomień ikonką informującą o VoLTE jest mało przydatne dla końcowego użytkownika.

    • Piwko! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Chciałbym to wiedzieć z czystej ciekawości. Jeśli już i sieć i telefon obsługują jakąś nową technologię, to chciałbym mieć pewność, że mogę z niej swobodnie korzystać. A jeśli nie mogę, to dlaczego, i czy wina leży po mojej stronie, czy też po stronie operatora.

    Zwykła ciekawość.

    Dzięki za wyjaśnienia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam,

    Miałem w telefonie brand Orange. VoWifi i VoLTE działało. Dziś postanowiłem zdebrandować go do XEO i obie funkcje nie działają. W menu w ogóle nie ma tych opcji. Jaka może być przyczyna?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli miałeś brand Orange, to nie wiem czy wgrywając XEO masz rzeczywiście CSC=XEO.  Chyba jednak ustawiło Ci się BTU, a wtedy kicha i raczej VoLTE i VoWiFi mieć nie będziesz.

    Pewnie będziesz musiał wrócić do Orange...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jeronimo
    12 godzin temu, tomeknie napisał:

    Witam,

    Miałem w telefonie brand Orange. VoWifi i VoLTE działało. Dziś postanowiłem zdebrandować go do XEO i obie funkcje nie działają. W menu w ogóle nie ma tych opcji. Jaka może być przyczyna?

    Jesli napewno masz csc XEO po zbrandowaniu to musisz wejść w dialer(telefon) -  nastepnie w prawym górnym rogu 3 kropki - ustawienia - i tam na samym dole powinieneś miec ta opcję -  zaznacz "połączenia przez siec WiFi" i wtedy powinno działać.

    dodana zawartość

    Przy sofcie XEO nie ma tych opcji co przy brandzie tylko własnie wlacza się ta opcje co tobie podalem i wtedy pojawi sie ikonka na belce o właczeniu VoWifi czy VolTe.

     

    Tak samo jest w przypadku jeśli ktos ma karte z Play to wtedy działa mu WiFi Calling.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x