Skocz do zawartości
Linkyop

A5 (2017) | Dyskusja o VoLTE i VoWi-Fi

    Rekomendowane odpowiedzi

    jarmk

    Żeby odpalić te usługi trzeba:

    - mieć np. brand T-Mobile;

    - kartę SIM T-Mobile;

    - włączone te usługi w T-Mobile.

     

    Chyba powinno być jasne, wszystko u jednego, tego samego operatora..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Snajpiq
    Od pewnego czasu bawię się Samsungiem A5 2017. Kupiony z brandem Plusa, chodził początkowo na MM. Teraz wrzuciłem mu Odinem Nougata TPL (T-Mobile) i wszystko działa OK. Zbędne aplikacje usunięte, ustawione csc na TPL, a telefon chodzi w Orange.

     

    Intryguje mnie jednak pewien temat. Jak zmusić ten sprzęt, i czy w ogóle się da, do działania z usługami VoLTE i VoWiFi. Czy usługi te odpalą w sieci Orange na telefonie z T-Mobile? W menu nie widzę nigdzie opcji włączenia WiFi Calling...

    Będę wdzięczny za sugestie, podpowiedzi, itp.

    Zgodnie z wykazem urządzeń Orange na swoim brandzie dla Samsunga Galaxy A5 2017 wspiera tylko VoLTE. VoWiFi może działać, ale przez oddzielną aplikację. Na innym brandzie nie będzie działać żadna z tych usług.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Sukashi

    @Harry_gda

    Nie, tak jak koledzy wcześniej wspomnieli musisz mieć soft od twojego operatora, gdyż każdy z operatorów dodaje do swoich softów swoje oprogramowanie do działania VoLTE i/lub VoWiFi.

    Przy okazji sprawdź na stronie operatora które usługi obsługuje dla A5 17, bo wydaje mi się że VoWiFi nie ma dla A5 17 z Orange.

    Edytowane przez Sukashi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kobieta z infolinii mówiła, że A5 2017 w Orange są niebrandowane. Czy to znaczy, że na zwykłym sklepowym XEO te usługi mogą działać?

     

    Jeśli chodzi o VoWiFi, to A5 2016 na Nougacie XEO, w Sklepie Play wyszukuje aplikację Orange WiFi Calling. Tymczasem A5 2017 na Nougacie tej aplikacji nie wyszukuje. Może dlatego, że sam telefon obsługuje tę usługę. Sprawdzę to, dzięki za info.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Sukashi

    @Harry_gda

    Kobieta z infolinii... Sorry ale dla mnie to nie jest żaden autorytet, tym bardziej że na ich stronie dotyczącej VoLTE jest jasno napisane - wymagany soft Orange, to po pierwsze. Po drugie, mam telefon z Orange, był BEZ simlocka ale Z brandem. Po trzecie, po co w takim razie CSC OPV? To tak na logikę. Także jak widzisz, na temat takich szczegółowych rzeczy technicznych nie dowiesz się nic od pracowników infolinii.

    Nie, i nie będą nigdy działać. Patrz mój poprzedni post - oprogramowanie operatora do VoLTE/VoWiFi.

     

    Aplikacja Wi-Fi Calling od Orange to nie jest to o czym cały czas tu mówimy, czyli o systemowym wsparciu dla VoWiFi. To jest zewnętrzna aplikacja nie zintegrowana z systemem przez co jest niewygodna i zaśmieca panel powiadomień 2 powiadomieniami. Stworzyli oni ją po to aby bez tworzenia aktualizacji dla wielu telefonów wprowadzić do nich usługę Wi-Fi Calling, m.in. do nieaktualizowanego już S5 z ich softem.

    A nie jest dostępna dla A5 17 bo pewnie jej nie przystosowali dla A5 17 lub do nougata dla tego telefonu, albo zapomnieli dodać go do wspieranych tel (niepotrzebne skreślić). To jest tak samo jak jakaś gra nie jest dostępna dla danego modelu tel.

    • Piwko! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    OK. Wszystko rozumiem. Po prostu szukając brandowanego fw do A5 nie widziałem sieci Orange. Dodając tekst babki z infolinii uznałem, że Orange chodzi na XEO. Teraz, jak podałeś, że Orange to OPV, znajduję to CSC, ale nie ma opisu, że to Orange. Wierzę, że tak jest.

     

    W takim razie pewnie wrzucę to OPV, choć będę musiał wrócić do 6.0.1. Mam nadzieję, że nie jest to CSC-multi i że niedługo wydadzą 7.0.

     

    Uprzejmie dziękuję kolejny raz...

     

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mmadej
    20 godzin temu, Sukashi napisał:

    Kobieta z infolinii... Sorry ale dla mnie to nie jest żaden autorytet, tym bardziej że na ich stronie dotyczącej VoLTE jest jasno napisane - wymagany soft Orange, to po pierwsze.

    Generalnie to prawda, jednak Samsung od jakiegoś czasu przy okazji aktualizacji oprogramowania dla telefonów z 2016/2017 roku oraz dla nowych telefonów (S8/Note8) dodaje ustawienia VoLTE oraz VoWiFi polskich operatorów w oprogramowaniu XEO. W przypadku A5 2017 w najnowszym XEO 7.0 są ustawienia VoLTE ORAZ VoWiFi dla Orange i T-Mobile oraz VoWiFi dla Play - mimo iż Play i Orange nie wypuściły jeszcze swojej wersji 7.0 (OPV i PRT). Tak dzieje się też na innych rynkach: w Niemczech dodaje ustawienia niemieckich operatorów w oprogramowaniu DBT, w Wielkiej Brytanii w BTU / XEU / CPW. I chwała im za to :-)

    20 godzin temu, Sukashi napisał:

    Po drugie, mam telefon z Orange, był BEZ simlocka ale Z brandem.

    Oczywiście ludzie z infolinii często gadają głupoty, jednak w przypadku Orange ZDARZA SIĘ, że tuż po wprowadzeniu telefonu do sprzedaży dystrybuują najpierw telefony z oprogramowaniem ogólnym, a dopiero po jakimś czasie (kilka/naście dni, nawet kilka tygodni) zaczynają sprzedawać telefony z wersją oprogramowania Orange - kwestia szybkości dostaw.

    20 godzin temu, Sukashi napisał:

    Nie, i nie będą nigdy działać. Patrz mój poprzedni post - oprogramowanie operatora do VoLTE/VoWiFi.

    To nieprawda. Na Nougacie XEO w A5 2017 BĘDZIE działać VoLTE i VoWiFi Orange. Po prostu Samsung na własną rękę dodaje ustawienia dla konkretnych operatorów - w momencie gdy są już przetestowane w oprogramowaniu brandowanym. I wbrew pozorom nie są to specjalne aplikacje zaszyte w oprogramowanie operatora, tylko po prostu konkretne ustawienia telefonu, zwykła konfiguracja wielu parametrów. Polecam lekturę zawartości plików CSC :-)

    20 godzin temu, Sukashi napisał:

    Aplikacja Wi-Fi Calling od Orange to nie jest to o czym cały czas tu mówimy, czyli o systemowym wsparciu dla VoWiFi. To jest zewnętrzna aplikacja nie zintegrowana z systemem przez co jest niewygodna i zaśmieca panel powiadomień 2 powiadomieniami. Stworzyli oni ją po to aby bez tworzenia aktualizacji dla wielu telefonów wprowadzić do nich usługę Wi-Fi Calling, m.in. do nieaktualizowanego już S5 z ich softem.

    Dokładnie tak. Przy czym zaśmiecanie powiadomieniami to akurat najmniejszy problem: jej działanie - przynajmniej na początku i na telefonie LG - było oględnie mówiąc nieciekawe... Po pierwsze, dźwięk był przesterowany - ogromne wzmocnienie dźwięku osoby dzwoniącej z tej aplikacji, aż ciężko było zrozumieć poszczególne wyrazy. Po drugie, zdarzało się że po zakończeniu połączenia telefon pozostawał z wyciszonymi dźwiękami systemowymi (prawdopodobnie aplikacja wycisza dźwięki by w trakcie rozmowy nie ogłuszyć użytkownika powiadomieniem, nie zawsze jednak przywraca dźwięk). Po trzecie, zdarzało się dość często, że nie dzwonił ani standardowy dzwonek telefonu, ani aplikacja WiFiCalling - mimo sygnału wywołania w słuchawce osoby która dzwoniła. Być może poprawili wszystkie mankamenty, ale raczej odradzam korzystanie z tej aplikacji, poza sporadycznymi sytuacjami np. brak zasięgu w knajpie w piwnicy czy zagranicą poza UE. Wsparcie natywne w telefonie działa DUŻO lepiej!

    20 godzin temu, Sukashi napisał:

    A nie jest dostępna dla A5 17 bo pewnie jej nie przystosowali dla A5 17 lub do nougata dla tego telefonu, albo zapomnieli dodać go do wspieranych tel (niepotrzebne skreślić). To jest tak samo jak jakaś gra nie jest dostępna dla danego modelu tel.

    Na początku aplikacja była dostępna dla wszystkich telefonów z Androidem min. 5.0. Jednak jej zainstalowanie na telefonach wspierających VoWiFi natywnie powodowało problemy i w jednej z pierwszych aktualizacji zablokowali możliwość instalacji na WYBRANYCH modelach - tych, które wspierają lub wkrótce będą wspierać VoWiFi natywnie. A5 2017 wspiera VoWiFi w oprogramowaniu XEO 7.0 oraz będzie wkrótce wspierał w oprogramowaniu OPV 7.0, stąd brak możliwości jej zainstalowania.

     

    • Piwko! 3

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    5 godzin temu, mmadej napisał:

    Na Nougacie XEO w A5 2017 BĘDZIE działać VoLTE i VoWiFi Orange. Po prostu Samsung na własną rękę dodaje ustawienia dla konkretnych operatorów - w momencie gdy są już przetestowane w oprogramowaniu brandowanym.

     

    Mam nadzieję, że jesteś pewien tego, co piszesz.  ;-)

    Chcę za "grosze" sprzedać jednego praktycznie nowego A5 17, tylko po to, by następnego kupić już na pewno XEO... 

     

    Edytowane przez Harry_gda

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mmadej

    Nie miałem nigdy w rękach A5 2017 z XEO, jednak umiem rozpakować plik z firmware i wiem co siedzi w środku - sprawdziłem, w XEO SĄ poprawne ustawienia dla Orange, T-Mobile i Play, identyczne jak w XEO telefonu S7 czy OPV S7 Edge z którego korzystam. Być może ktoś inny potwierdzi to na forum.

     

    Nie wiem czy jest sens sprzedawać i kupować telefon z XEO, może podejdź po prostu do serwisu Samsunga i poproś o odpłatne wgranie oprogramowania XEO?

    Edytowane przez mmadej

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wpadł w moje ręce A5 17 z XEO i Nougatem. Obie opcje w menu są - i ta od korzystania z WiFi Calling, i ta od VoLTE. Po włożeniu karty Orange, mimo zaptaczenia opcji, nic się nie działo, więc zadzwoniłem na infolinię techniczną i miły pan aktywował obie usługi.

     

    WiFi Calling na XEO zaczęło działać po kilkunastu minutach, ale VoLTE nie widzę. W sumie powiedziano mi, że maks 24h usługi mogą się aktywować. Ale ja chcę sprawdzić, czy problem jest po stronie telefonu z XEO, czy też po stronie Orange.

     

    A pytanie mam takie: jak upewnić się, że połączenie realizowane jest przez VoLTE? Czy obie strony muszą mieć tę usługę, czy może być aktywna i działająca tylko po jednej? Czy pojawia się jakaś ikonka, która potwierdza ten rodzaj połączenia?

    Na brandzie Orange miałem przynajmniej ikonkę od HDV, na XEO się nie świeci...

     

    Dzięki za pomoc, kolejny raz...

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x