Skocz do zawartości

    Rekomendowane odpowiedzi

    Ganesh

    OSTRZEŻENIE - T-Mobile - złośliwa karta SIM

    Niniejszym chcę ostrzec zainteresowanych przeniesieniem numeru do T-Mobile – dołączana jest złośliwa karta SIM (wersja przeznaczona do płatności zbliżeniowych NFC). Po włożeniu jej do smartfona (z Androidem) powoduje pojawienie się okna na wyświetlaczu z informacją, że dla smartfona przygotowane zostało nowe oprogramowanie i zostanie ono zainstalowane. Jednocześnie informuje o wykasowaniu z pamięci telefonu wszystkich danych użytkownika! Komunikat ten można tylko albo zaakceptować („OK”) albo odłożyć na później. Nie ma możliwości rezygnacji z tej ingerencji w telefon! Jeśli przez przypadek palec nam się omsknie i dotknie tego „OK”, następuje wykasowanie zawartości telefonu! Po tym następuje instalacja szeregu dodatkowych aplikacji od T-Mobile bez pytania o zgodę, czy tego sobie życzymy. Po tej akcji musimy na nowo konfigurować sobie smartfona. Jeśli nie skopiowaliśmy wcześniej danych z pamięci telefonu, to straciliśmy je!

    W związku z tym, że przenoszenie numeru pomiędzy operatorami dokonywane jest w nocy (około północy), to jeśli nawet nie potwierdzimy od razu „OK” (co może się przydarzyć chociażby przez przypadkowe dotknięcie), tylko odłożymy ten proces na później, żeby najpierw skopiować dane z telefonu i jego ustawienia (w tym SMSy/MMSy, historię połączeń, dane WhatsApp, zrzuty ekranu itd.), to i tak nie mamy pewności czy ten proces nie zainicjuje się ponownie i chociażby przez pomyłkę nie dotkniemy tego „OK”. Dlatego jesteśmy zmuszeni czym prędzej – w nocy – robić kopię wszystkiego co mamy w telefonie, a następnie wszystko przywracać na nowo po tym beszczelnym procederze wymuszenia kasowania zawartości telefonu i instalacji aplikacji T-Mobile. Jeśli mamy dziesiątki aplikacji, masę indywidualnych ustawień, to nie zdążymy tego zrobić przez noc do rana! (A potrzebujemy przystosowany do pracy telefon na najbliższy dzień roboczy). Czeka nas więc jeszcze dzień (co najmniej jeden) kontynuacji ustawiania smartfona (kosztem pracy!). Owszem, część ustawień systemu i aplikacji może zostać przywrócona z konta Google (oraz też np. z konta Samsung, jeśli tam też mamy konto), ale nie są to wszystkie ustawienia! Np. aplikacje bankowe musimy na nowo aktywować.

    Co innego, gdyby T-Mobile sprzedawał od razu telefon wyposażony w aplikacje od nich („branding”), to byłoby to jasne od początku i nie byłoby zaskoczenia. Natomiast co innego, jeśli dzieje się to dopiero po włożeniu karty SIM w momencie przełączenia numeru telefonu od innego operatora w środku nocy i jest to związane dodatkowo z kasowaniem zawartości telefonu. Zresztą nie wiem po co T-Mobile kasowanie pamięci telefonu, jakby nie wystarczyła sama instalacja dodatkowych aplikacji. Zresztą są wśród nich aplikacje, których wcale nie chcemy, a nie można ich już odinstalować! Jest to daleko idąca ingerencja w posiadany telefon (wcale nie musiał być nabyty od T-Mobile)!

    Lista aplikacji dodatkowo instalujących się z inicjacji tej karty SIM:

    1. Facebook (nie da się odinstalować, co najwyżej można wyłączyć),
    2. Filmy Google Play,
    3. Granie na Czekanie (da się odinstalować),
    4. HRS Hotels (da się odinstalować),
    5. Instagram,
    6. Messenger (da się odinstalować),
    7. Mój T-Mobile (nie da się odinstalować, co najwyżej można wyłączyć),
    8. MyBox (da się odinstalować),
    9. MyDysk (da się odinstalować),
    10. Player (da się odinstalować),
    11. Nawigacja T-Mobile (NaviExpert, da się odinstalować),
    12. SIMextra (nie da się odinstalować, ani wyłączyć),
    13. TIDAL (da się odinstalować).

    Jak widać, są wśród nich aplikacje, z których na pewno nie będziemy chcieli korzystać (czy nawet nie będziemy mogli, skoro nie mamy wykupionego abonamentu na np. MyDysk czy TIDAL). Natomiast ta karta SIM nawet nie dokonała ustawienia APN (punktu dostępowego) do MMSów. Trzeba było ustawić to samodzielnie.

    T-Mobile, teraz zwróc mi co najmniej 2 dni wyjęte z życiorysu!!!

     

    Edytowane przez Ganesh
    Dopisane: Nawigacja T-Mobile (NaviExpert), brak ustawienia APN.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Napisz na [email protected] zamiast tu wylewać gorzkie żale. Nie zapomnij że reklamacja musi być w formie pisma czyli nie może zabraknąć czytelnego podpisu na tym piśmie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    xperiagosc

    To co @OP pisał, to nic nowego. Pamiętam, jak 2 lata temu, moja siostrzenica nabyła nowy telefon na przedłużenie umowy w T-Mobile właśnie. Jak go wyjęła z pudełka i dała mi bym jej poprzenosił dane ze starej komórki, to zdziwiło mnie to, że nie było śladu brandu. Potem pojechała do salonu wymienić kartę, bo nano potrzebna była, i zonk. Jak włożyła kartę, to pojawił się komunikat, o którym mowa w poście #1. Tapnąłem ok, i faktycznie, telefon się wykasował, a do tego, apki operatora się zainstalowały. Zdziwiłem się tym mocno, bo u mnie w plusie to całkiem inaczej wyglądało. No ale pomyślałem, że widocznie taką mają politykę firmy.


    SM-J500FN + Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Contif

    Ups

    To mnie trochę zaniepokoiło. Przeniosłem numer do Heyah, zmiana operatora ma być za 3 tyg. Mają chyba wspólne karty SIM. Jeśli wytnie mi taki numer to szybko przyniosę się gdzie indziej.

     

    P.S.

    Nie wiecie czy wszystkie takie karty dają czy tylko przy abo?

     

     

    Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka

     

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    xperiagosc

    Cóż, skoro u mojej siostrzenicy już dawno tak było, to nie łudziłbym się, że będzie inaczej. Heyah to podsieć T-Mobile, więc lepiej zrób zawczasu kopię danych@Contif

    SM-T580 +Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Contif

    Taaa
    To już 2 kłopoty na start z tą siecią. Reset telefonu i ponoć zgłoszenie aktywacji lte, bo domyślnie mają wyłączone.
    Właśnie odechciało mi się tej sieci, cóż troszkę za późno ....

    Ciekawe czy te wszystkie wgrane rzeczy będzie potem można wywalić przy zmianie sieci. Jak załatwi to reset do ustawień fabrycznych to pół biedy.

    Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    alfabet

    W lipcu do T nasze 5 numerów przeniosłem z Play. W żadnym nie było tego co jest napisane. Natomiast w każdym trzeba było LTE uruchomić.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    xperiagosc

    Dziwne. Może to od marki telefonu zależy?[mention=45775]rakers[/mention], jakie marki telefonów miałeś?

     

    SM-J500FN + Tapatalk

     

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    alfabet

    Na kartę tak jest i tyle. Za każdym razem włączali poprzez boa usługę. Mój Moto Z i i7plus, żona G4, syn Moto g3, córka Lumia jakaś.

    Nexus 5x i 6p służą do zabawy, testów aplikacji itd.

    Nie używamy abonamentu.

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Contif

    Do tego boa to trzeba dzwonić czy mail? Mam zaplanowane przeniesienie na niedzielę więc pewnie dopiero w poniedziałek coś się ruszy. W sumie i tak trzeba zacząć od doładowania i uruchomienia usługi no limits i 10gb.

    A co do instalowania apek i resetu telefonu to rozumiem że nie miałeś na żadnym z tych 5 numerów ??

    Ciekawe w takim razie od czego to zależy. Może przy abo i usłudze płatności zbliżeniowych jest to wymagane.

     

    P.S.

    A z tym LTE to śmiesznie. W regulaminie jak wół stoi "dostęp do sieci LTE aktywowany jest automatycznie i nie ma możliwości jego dezaktywacji".

    Dokładny cytat z regulaminu

     

    Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka

     

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x