krisso14 Witam, Czy w Samsungu Galaxy A5 2017 z Androidem 7.0 jest do ustawienia opcja automatycznego wygaszania ekranu po wybraniu numeru i przyłożeniu do ucha? Czy raczej powinno się to dziać automatyczne i problem jest z czujnikiem zbliżeniowym, który nie działa prawidłowo Z góry dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam
radoslawik @krisso14 Działa automatycznie, może masz włączoną funkcję: Ustawienia ---> Zaawansowane funkcje ---> Bezpośrednie połączenie? Ewentualnie Smart Stay?
krisso14 Mam wyłączone Bezpośrednie połączenie ale nawet po włączeniu tej funkcji połączenie nie nawiązuje się po przyłożeniu. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy czujnik faktycznie działa?
radoslawik @krisso14 CPU-Z - w zakładce Sensors ---> Proximity powinno po przyłożeniu palca do czujnika (lewa strona od głośnika rozmów) pokazywać 0cm (gdy palec przyłożony) i 8cm na czysto.
krisso14 Jeżeli ten czujnik jest w okolicach czujnika światła i dobrze przykładam palec to jest padnięty chyba. Cały czas pokazuje 8cm.
radoslawik @krisso14 Czujnik zbliżeniowy jest prawdopodobnie wewnątrz czujnika światła. Nie musi być walnięty, może to po prostu jakiś błąd po aktualizacji, tak jak było to w przypadku trzeszczącego głośnika (u niektórych) przy przechodzeniu na 7.0 poprzez OTA.
krisso14 No ciekawe. Czujnik światła działa prawidłowo - wartości są ok. Telefon zakupiłem już z zainstalowanym Androidem 7.0. Kwestia czy jest to tylko mój problem czy nie
radoslawik @krisso14 Ja swój aktualizowałem z 6.0.1 i nie mam z czujnikiem problemu. Zawsze możesz wrócić do fabrycznych, o ile masz czas aby potem przywrócić kontakty/zainstalować od nowa aplikacje itp. pamiętając o usunięciu konta Google z telefonu przed resetem.
krisso14 Telefon ma w sumie dwa dni więc nie ma problemu bo za wiele nie zdążyłem na nim podziałać 🙂 Jeżeli to nie pomoże pozostaje oddać na gwarancji
radoslawik @krisso14 Pamiętaj o usunięciu konta Google z telefonu przed resetem - to bardzo ważne. Daj znać jak coś zdziałasz.
krisso14 Czujnik po przywróceniu do ustawień fabrycznych zaczął działać prawidłowo. Trochę to dziwne, że nowy sprzęt z Androidem 7.0 ma na starcie błąd w oprogramowaniu( chyba że tylko mój egzemplarz), ale najważniejsze, że działa. Zobaczymy czy to tylko jednorazowy problem czy sytuacja będzie się powtarzać. W każdym razie dzięki wielke za pomoc 😉
radoslawik @krisso14 Nadal stawiam na błąd przy aktualizacji po OTA. Przykładowo SmartSwitchem nie byłoby problemów. Miałeś po zakupie telefonu (już z 7.0) normalnie menu konfiguracyjne?
krisso14 Tak telefon konfigurowałem od zera po wyjęciu z pudełka, dokładnie tak samo jak po restarcie. Być może jest to jeszcze kwestia aktualizacji którejś z aplikacji chociaż wydaje mi się to mało prawdopodobne.
krisso14 Czujnik zacina się po jakimś czasie. Ciężko powiedzieć w którym dokładnie momencie. Pomaga uruchomienie ponowne telefonu(przynajmniej raz na 24h). Chyba pozostaje mi liczyć na jakieś aktualizacje, które naprawią ten problem .