Rzadko robię zakupy na AliExpress, ale jak już robię to mnie wciąga i zawsze kupuję sporo. Ostatni taki zakupowy szał miałem 2. października kiedy to zamówiłem cztery przedmioty, wszystkie w granicach $5 i z darmową przesyłką.
Do dzisiaj dotarł tylko jeden i to najtańszy z nich wszystkich. Minęło już ponad 60 dni od czasu zamówienia, więc z tego co wyczytałem na AliExpress należy mi się zwrot pieniędzy.
Otworzyłem więc trzy spory ze sprzedającymi. Teraz takie pytanie do Was - czy Wam również zdarza się taka sytuacja? Jeśli tak, to jak często? Przy produktach o jakiej wartości? Jeśli otwieracie spór to kończy się on pozytywnie załatwioną sprawą?
Zastanawiam się czy tylko ja mam takiego pecha? Moje konto będzie wyglądało totalnie niewiarygodnie jeśli 75% transakcji nie dochodzi do skutku.
Różne są też reakcje sprzedawców. Jeden z nich zasypał mnie takimi wiadomościami:
Friend,
We're so sorry about this,
We do understand your anxiety, because we feel as yours,
Your parcel was just delayed in your country,
You plz kindly wait for another 15 days for the update ?
As we know post works a little slowly sometimes,
We promise if the information still has not been updated, we will offer you a good solution ,ok?
Thank you for your patience.
Nice day
Friend
So sorry for that.
I do not know what to say to you that can reduce your worry.
But we did send you.
The post just did not update the information on time.
No information does not mean that your item was not sent.
It is still moving.
We are always here for you, you still have enough delivery date, please kindly cancel (NOT accept) the dispute and wait patiently, OK?
Please don't worry, we're responsible for our business.
Best regards
Friend,
We sincerely apologize for the trouble to you,
The parcel should be delayed somewhere,you kindly leave us 15 more days, ok?we will check with China post for the problem,
We promise if still no update 15 days later,we will offer you a good solution.
Could you kindly help us cancel (NOT accept) the dispute first? thank you and wish you get soon.
Nice day
My dear friend
This is an international logistics, time will be longer, your package is in transit, let us look at the logistics information to Update and wait patiently, okay?
Your parcel will reach you successfully, do hope you kindly cancel (NOT accept) the dispute ~thank you for Understanding~
P.S: please cancel the dispute (you can open dispute again)
Don't accept the dispute (not able to open dispute again, the order is closed )
Best regards
Dear friend
Your parcel is on the way to you.
Please do not worry and wait patiently ok?
It will arrive you soon.
Could you please kindly cancel the dispute for us now? it hurts us heavily.
We can solve the problem via communication , dispute help us nothing but harm.
Thank you~
ps:::
--Please CANCEL the dispute (you can open dispute again)
Pls check the link, about how to cancel dispute
http://activities.aliexpress.com/adcms/help-aliexpress-com/cancel_dispute.php?spm=0.0.0.0.IrET37
--Do not ACCEPT the dispute (not able to open dispute again, the order is closed )
Best regards
Dalibyście szanse sprzedawcy i czekali dalej / anulowali spór czy postawili na swoim?