Skocz do zawartości
NoComment

Nokia 8 brak aktualizacji do Oreo

    Rekomendowane odpowiedzi


    Mam ogromny szacunek do tej firmy, ale chyba obecny Nokia/HMD twór to marna podróbka, a "stara" Nokia już nie wróci...
    JUŻ NIGDY ŻADNEJ NOKII!

    Pominę tu inne kwestie i przejdę od razu do bolącego mnie najbardziej konkretu. Pytanie do posiadaczy Nokii 8: dostaliście aktualizację do Oreo? (jak tak to jaką macie sieć?) Bo ja swoją kupiłem w dniu oficjalnego ogłoszenia głównie z tego powodu i do dziś nie mam aktualizacji! Dostałem po drodze grudniową poprawkę zabezpieczeń. Na 7.1.1...

    Na oficjalnym forum Nokii w dziale dla 8ki co drugi/trzeci topic jest o braku aktualizacji, z najróżniejszych zakątków świata. W żadnym z tematów nie ma oficjalnej odpowiedzi Nokii. Support chat z którym rozmawiałem naście razy daje następujące rady:
    - przekładania SIM/wkładania nowej innej sieci (skoro telefon jest SIM free to nie ma prawa mieć znaczenia)
    - na Wifi/bez Wifi/tylko Wifi (bez SIM)
    - czyszczenia apek Carrier Services / Google Play Services / Google Play Framework (wbrew ich Zasadom Użytkowania)
    - VPNy do innych krajów
    - gwałcenie przycisku od sprawdzania dostępności aktualki po dziesiątki razy z rzędu
    - wszelkie możliwe kombinacje powyższych + resetowanie (dosłownie dziesiątki razy)

    Hard reset wykonany jakiś tydzień po zakupie też nic nie dał, kolejnego już nie wykonam, szkoda mi danych i czasu na ustawianie ponownie. Mail wysłany na oficjalny support odpowiada sloganami i radą, żeby czekać. Ile można?! Polski sprzedawca (dodam, że jedyny oficjalny reseller) to oczywiście tylko firma sprowadzająca sprzęt i nie ma pojęcia o sofcie. Absolutna zlewka we wszystkich kanałach komunikacyjnych!!

    Pytanie extra do "kumatych": czy mogę się powołać na cokolwiek i zwrócić ten telefon odzyskując kasę? Potrzebuję urządzenia z jak najbardziej bieżącą wersją systemu (przy czym Pixel przegina z ceną), na daną chwilę tylko Samsung nie wydał oficjalnego Oreo na żadne swoje urządzenie, więc w zasadzie zamieniłbym na cokolwiek... Sam brak aktualizacji może być podstawą? A może oficjalne sugestie, że update zależy od sieci (tak mawia czasem support chat, który to zresztą jest cytowany na oficjalnym forum), a telefon powinien być SIM free? Czy jest tu jakiś kruczek, żeby można było się pozbyć tego dziadostwa powołując się na (ogólnie) niezgodność przedmiotu z opisem? UOKiK miałby tu coś do powiedzenia? W końcu firma chwali się i reklamuje szybkimi aktualizacjami, a tymczasem to ściema marketingowa, a aktualizacja jest dla "wybranych" (i nikt z kim można pogadać w Nokii nie wie jakie są kryteria "wybrania")
     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    gorbi13

    Masz jakiegoś szrota bo ja na swojej nokii 6 już popylam na androidzie 8.0. Pewnie kupiłeś od Janusza z allegro.08e86c112a4b478d9c7ceb96a2b473af.jpg

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
     

    Edytowane przez gorbi13

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam ogromny szacunek do tej firmy, ale chyba obecny Nokia/HMD twór to marna podróbka, a "stara" Nokia już nie wróci...
    JUŻ NIGDY ŻADNEJ NOKII!
    Pominę tu inne kwestie i przejdę od razu do bolącego mnie najbardziej konkretu. Pytanie do posiadaczy Nokii 8: dostaliście aktualizację do Oreo? (jak tak to jaką macie sieć?) Bo ja swoją kupiłem w dniu oficjalnego ogłoszenia głównie z tego powodu i do dziś nie mam aktualizacji! Dostałem po drodze grudniową poprawkę zabezpieczeń. Na 7.1.1...

    Na oficjalnym forum Nokii w dziale dla 8ki co drugi/trzeci topic jest o braku aktualizacji, z najróżniejszych zakątków świata. W żadnym z tematów nie ma oficjalnej odpowiedzi Nokii. Support chat z którym rozmawiałem naście razy daje następujące rady:
    - przekładania SIM/wkładania nowej innej sieci (skoro telefon jest SIM free to nie ma prawa mieć znaczenia)
    - na Wifi/bez Wifi/tylko Wifi (bez SIM)
    - czyszczenia apek Carrier Services / Google Play Services / Google Play Framework (wbrew ich Zasadom Użytkowania)
    - VPNy do innych krajów
    - gwałcenie przycisku od sprawdzania dostępności aktualki po dziesiątki razy z rzędu
    - wszelkie możliwe kombinacje powyższych + resetowanie (dosłownie dziesiątki razy)

    Hard reset wykonany jakiś tydzień po zakupie też nic nie dał, kolejnego już nie wykonam, szkoda mi danych i czasu na ustawianie ponownie. Mail wysłany na oficjalny support odpowiada sloganami i radą, żeby czekać. Ile można?! Polski sprzedawca (dodam, że jedyny oficjalny reseller) to oczywiście tylko firma sprowadzająca sprzęt i nie ma pojęcia o sofcie. Absolutna zlewka we wszystkich kanałach komunikacyjnych!!

    Pytanie extra do "kumatych": czy mogę się powołać na cokolwiek i zwrócić ten telefon odzyskując kasę? Potrzebuję urządzenia z jak najbardziej bieżącą wersją systemu (przy czym Pixel przegina z ceną), na daną chwilę tylko Samsung nie wydał oficjalnego Oreo na żadne swoje urządzenie, więc w zasadzie zamieniłbym na cokolwiek... Sam brak aktualizacji może być podstawą? A może oficjalne sugestie, że update zależy od sieci (tak mawia czasem support chat, który to zresztą jest cytowany na oficjalnym forum), a telefon powinien być SIM free? Czy jest tu jakiś kruczek, żeby można było się pozbyć tego dziadostwa powołując się na (ogólnie) niezgodność przedmiotu z opisem? UOKiK miałby tu coś do powiedzenia? W końcu firma chwali się i reklamuje szybkimi aktualizacjami, a tymczasem to ściema marketingowa, a aktualizacja jest dla "wybranych" (i nikt z kim można pogadać w Nokii nie wie jakie są kryteria "wybrania")
     
    Dziwne, chyba że masz telefon kupiony u operatora jako część umowy np. na raty. Wtedy operator kontroluje aktualizacje. Ja mam 8 kupiona w Irlandii po za jakimkolwiek operatorem i kupiłem już z 8.0.0 w zapakowanym pudełku, więc bardzo dziwne ale wskazuje że telefon jest sprzedawany jako część umowy, napisz do operatora z zapytaniem.

    Wysłane z mojego TA-1004 przy użyciu Tapatalka

    dodana zawartość

    Dziwne, chyba że masz telefon kupiony u operatora jako część umowy np. na raty. Wtedy operator kontroluje aktualizacje. Ja mam 8 kupiona w Irlandii po za jakimkolwiek operatorem i kupiłem już z 8.0.0 w zapakowanym pudełku, więc bardzo dziwne ale wskazuje że telefon jest sprzedawany jako część umowy, napisz do operatora z zapytaniem.

    Wysłane z mojego TA-1004 przy użyciu Tapatalka

    Telefony sprzedane do operatora a w zasadzie ich imei automatycznie wypadają z listy aktualizacji bezpośrednich od producenta bez akceptacji operatora. No i jak nie trudno się domyślić w to miejsce wpada przed producentem dodatkowy wymóg akceptacji od operatora, więc żeby aktualizacja doszła musi ją zatwierdzić operator po tym jak zatwierdzi producent, w tej chwili producent zatwierdził więc reszta na operatorze spoczywa.

    Wysłane z mojego TA-1004 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pozwolę sobie zacytować fragment z mojego pierwszego posta:
     

    Cytuj

    Polski sprzedawca (dodam, że jedyny oficjalny reseller)

    Coś jeszcze dodać? Nie podaję nazwy, bo jw. to tylko dystrybutor sprzętu, nie mam zamiaru mu robić antyreklamy, bo zachował się akurat najlepiej ze wszystkich kanałów supportowych. Telefon został kupiony jako nówka zapakowany we wszystkie folie z oficjalnego źródła, faktura, papiery itp. BEZ SIM

    Skoro zakupuję telefon bez SIM to spodziewam się, że karta (lub jej brak) nie ma prawa mieć dla telefonu znaczenia, no poza niedziałającymi połączeniami ofc. Jeżeli ma to jest to ukryta funkcjonalność na niekorzyść urządzenia, co sprawia, ze mogę oddać je o każdej porze dnia i nocy i, żądać zwrotu kasy (lub wymiany na sprawny, ale wygląda na to, że z zasady działania on nie jest sprawny... zresztą nawet jak zwrócą to historia powtórzy się z 8.1)

    @demollll - operator nie zatwierdza żadnych aktualizacji, co najwyżej sam wydaje własne ich przeróbki pasujące do jego przeróbki systemu (dograne apki i tapety itp.) Jeżeli telefon jest SIM free tj. ma czysty system od producenta to i od producenta dostaje aktualizację. W tym miejscu to operator może zablokować w obrębie swojej sieci dostęp do serwerów producenta i tylko tak wstrzymać update. Widzicie w tym jakiś sens? Czemu nie zablokował grudniowej aktualizacji bezpieczeństwa? Czemu nie widać aktualizacji na karcie z innej sieci? Albo bez karty?

    Edytowane przez NoComment

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Pozwolę sobie zacytować fragment z mojego pierwszego posta:
     
    Polski sprzedawca (dodam, że jedyny oficjalny reseller)
    Coś jeszcze dodać? Nie podaję nazwy bo jw. to tylko dystrybutor sprzętu, nie mam zamiaru mu robić antyreklamy, bo zachował się akurat najlepiej ze wszystkich kanałów supportowych. Telefon został kupiony jako nówka zapakowany we wszystkie folie z oficjalnego źródła, faktura, papiery itp. BEZ SIM

    Skoro zakupuję telefon bez SIM to spodziewam się, że karta (lub jej brak) nie ma prawa mieć dla telefonu znaczenia. Jeżeli ma jest to ukryta funkcjonalność na niekorzyść urządzenia, co sprawia, ze mogę oddać urządzenie o każdej porze dnia i nocy i, żądać zwrotu kasy (lub wymiany na sprawny, ale wygląda na to, że z zasady działania on nie jest sprawny...)
    Piszesz tak o tych simach że przeoczyłem ten fragment simy nie mają żadnego znaczenia przy aktualizacjach, telefon bez SIM też się zaktualizuje po wifi. Ważne czy telefon jest zarejestrowany w jakiejś sieci czyli jedynie numery imei jest istotny.
    Jeśli dystrybutor jak piszesz no to dziwne tym bardziej. zakładam że dystrybutor jest poważny? Bo znam dwa przypadki gdzie dystrybutor raz sprzedał telefon zablokowany w Polsce, pewnie za niepłacenie rachunków przez kogoś, wymienił oczywiście na inny ale ślad został, a drugi tak jak pisałem, po prostu telefon który jest po cichu częścią czyjejś umowy:) także z tymi polskimi źródłami zaopatrywania to jest roznie

    Wysłane z mojego TA-1004 przy użyciu Tapatalka

    dodana zawartość

    Pozwolę sobie zacytować fragment z mojego pierwszego posta:
     
    Polski sprzedawca (dodam, że jedyny oficjalny reseller)
    Coś jeszcze dodać? Nie podaję nazwy, bo jw. to tylko dystrybutor sprzętu, nie mam zamiaru mu robić antyreklamy, bo zachował się akurat najlepiej ze wszystkich kanałów supportowych. Telefon został kupiony jako nówka zapakowany we wszystkie folie z oficjalnego źródła, faktura, papiery itp. BEZ SIM

    Skoro zakupuję telefon bez SIM to spodziewam się, że karta (lub jej brak) nie ma prawa mieć dla telefonu znaczenia, no poza niedziałającymi połączeniami ofc. Jeżeli ma to jest to ukryta funkcjonalność na niekorzyść urządzenia, co sprawia, ze mogę oddać je o każdej porze dnia i nocy i, żądać zwrotu kasy (lub wymiany na sprawny, ale wygląda na to, że z zasady działania on nie jest sprawny... zresztą nawet jak zwrócą to historia powtórzy się z 8.1)

    @demollll - operator nie zatwierdza żadnych aktualizacji, co najwyżej sam wydaje własne ich przeróbki pasujące do jego przeróbki systemu (dograne apki i tapety itp.) Jeżeli telefon jest SIM free tj. ma czysty system od producenta to i od producenta dostaje aktualizację. W tym miejscu to operator może zablokować w obrębie swojej sieci dostęp do serwerów producenta i tylko tak wstrzymać update. Widzicie w tym jakiś sens? Czemu nie zablokował grudniowej aktualizacji bezpieczeństwa? Czemu nie widać aktualizacji na karcie z innej sieci? Albo bez karty?
    Jak zwal tak zwal jednak operator może nie wyrazić zgody na instalację aktualizacji, a jak to technicznie zrobi to nie ma znaczenia, napewno telefony kierowany do operatorów traktowane są inaczej i są rejestrowane u tych operatorów, przez co operator może je blokować i robić co chce.

    Wysłane z mojego TA-1004 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Telefon na 100% pochodzi od oficjalnego dystrybutora, był zapakowany we wszystko co oryginalne, jest na gwarancji i nie był przede mną używany (sprawdził to support chat po IMEI).

    pl6aicQ.png

    edit:
    nie jestem jedyny z problemem, bo na oficjalnym forum jest wiele topiców w sprawie. warto zauważyć, że te "żebrzące" o wywiązanie się z obietnicy i dystrybucję Oreo są z reguły najdłuższe/mają najwięcej wypowiedzi, podczas gdy te z problemami z NFC/kamerą/wyświetlaczem/czymkolwiek sprzętowym szybko doczekują się odpowiedzi "daj na serwis" i nie są ciągnięte zbyt długo/nie mają tamtejszych "upvoteów". Przez jakiś czas królowała podpowiedź, żeby korzystać z VPNa do Finlandii (jest nawet film na YT), co niektórzy potwierdzali, obecnie rządzi sugestia włożenia karty Vodafone (UK)...

    LINK DO FORUM

    Edytowane przez NoComment

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Owszem coś jest nie tak u ciebie. Nie lubię kiedy ktoś nazywa coś marną podróbką i z góry kładzie grube kreski na czymś co jest tylko winą nie wiadomo czego. Nokia 8 jest spoko. W grudniu i pod koniec dostała w sumie 2 update od google i teraz oreo śmiga o niebo lepiej.

    Ja po kupnie też nie miałem od razu oreo. Musiałem poczekać kilka dni.  Nie sądze by wkładanie jakiś kart miało znaczenie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x