@up,
Zawarłeś umowę sprzedaży, której przedmiotem był nowy telefon -a po dwóch tygodniach zgodziłeś się na przyjęcie„składaka”.
Gdybyś, jako konsument, złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży ( musi być wada istotna , a u Cieba taka była ), to operator byłby w znacznie trudniejszej sytuacji. Wprawdzie mógłby zaproponować Ci naprawę ( niezwłocznie i bez nadmiernych nidogodności dla Ciebie ) ale Tobie, na taką propozycję,przysługiwałoby prawo żądania wymiany.
Nie mógłby uchylić się od skutków złożonego oświadczenia o odstąpieniu, bez właściwego uzasadnienia niemożliwości wymiany albowykazania nadmierności jej kosztów.
Sprzedawcy mają „gotowce” postępowania w relacjach z reklamującym, ale gubią się i popełniają błędy kiedy trafią na świadomego konsumenta.