Skocz do zawartości

Wykryliśmy, że używasz AdBlocka  :emo_im_sad:

Proszę, dodaj nas do wyjątków:) Wyświetlamy jedynie ładne, idealnie dopasowane reklamy - żadnych wyskakujących okienek czy wideo! Reklamy to jedyne źródło utrzymania naszej społeczności.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak to zrobić. Dziękujemy!

Dobrze znasz WordPressa? Czytaj więcej.. ×
c.kruk

SM-G800F: nieudany debranding

    Rekomendowane odpowiedzi

    c.kruk

    Niniejszy wpis jest długi. Jeżeli nie masz ochoty czytać go w całości, poprzestań na poniższym Streszczeniu i przejdź do Pomysłów na końcu tego wpisu.

    Streszczenie

    Po nieudanej próbie przejścia z brandowanego firmware’u PLS na niebrandowany XEO mój Samsung Galaxy S5 mini (SM-G800F) wyświetla albo informację: „Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again”, albo pozwala na wejście do trybu wczytywania nowego firmware’u.

    Kupiłem ostatnio nowy Samsung Galaxy S5 mini (SM-G800F) z dwuletnią gwarancją producenta. Używam takiego samego telefonu od dwóch i pół roku i jestem z niego zadowolony do tego stopnia, że chciałem mieć nowy egzemplarz, a stary przekazać komuś innemu.

    Ten nowo zakupiony telefon miał firmowe oprogramowanie Plusa. Żeby się go pozbyć, postanowiłem zmienić firmware z wersji PLS na XEO z użyciem Odina.

    Mniej więcej rok temu korzystałem z Odina, żeby zrobić downgrade z systemu Marshmallow do Lollipop na moim poprzednim SM-G800F. Ponieważ mój telefon pochodził z dystrybucji węgierskiej, pobrałem wówczas ze strony https://www.sammobile.com najnowszą wersję firmware’u KitKat w wersji XEH, zainstalowałem ją w telefonie Odinem, a następnie pozwoliłem na aktualizację systemu z KitKat do Lollipop. Zatem: zmieniłem system o dwie wersje w dół, a później zaktualizował mi się on o jedną wersję w górę, ale za każdym razem był to węgierski firmware XEH.

    Tym razem stanąłem przed innym problemem, bo zależało mi na przejściu od firmware’u PLS do XEO. Z wpisu alexndra Debrandowanie / zmiana CSC na XEO bez ROOT’a wyciągnąłem wniosek, że jest szansa, że firmware w wersji XEO będzie zawierał tylko ten jeden kod CSC, a zatem przejście z PLS do XEO powinno się powieść.

    W związku z problemami, jakie miałem ze stroną https://www.sammobile.com, potrzebne firmware’y pobrałem, korzystając ze strony http://samsung-updates.com, czyli – w praktyce – ściągnąłem je z serwera RapidGator. Na wszelki wypadek zaopatrzyłem się w trzy wersje firmware’u:

    ● G800FXXU1ANFF_G800FXEO1ANF3_G800FXXU1ANFF_HOME.tar.md5 (najstarszy KitKat);
    ● G800FXXU1AOG2_G800FXEO1AOG1_G800FXXU1AOG2_HOME.tar.md5 (najnowszy KitKat);
    ● G800FXXU1BPC4_G800FXEO1BPB1_G800FXXU1BPC3_HOME.tar.md5 (jedyny Lollipop dla mojego modelu telefonu).

    Podczas wymiany systemu korzystałem z Odina w wersji 3.12.5, czyli z tego samego, którego użyłem rok temu do downgrade’u systemu w poprzednim telefonie.

    Niestety tym razem operacja wymiany firmware’u nie powiodła się i w efekcie telefon albo wyświetla ekran z informacją: „Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again”, albo pozwala na wejście do trybu wczytywania nowego firmware’u.

    zrzut.png.2dddc60db0a6168e54fd88e740b7ee99.png

    IMG_20180210_184552-crop.thumb.jpg.7faca452b21e9bf30563c072dbabeac7.jpg

    IMG_20180210_185420-crop.jpg.861c5173a7245ccc9c1c2f4527ab9fc7.jpg

    Po pierwszym niepowodzeniu z najstarszą wersją KitKat spróbowałem aktualizacji do wymienionych powyżej najnowszego KitKat oraz Lollipop, ale efekt za każdym razem był taki sam.

    Tutaj przeczytałem, że mogę wyjść z tej opresji, aktualizując firmware z pomocą Kiesa. Autor tego artykułu nadmienia, że Kies nie zawsze działa niezawodnie, i tutaj radzi, żeby zamiast Kiesa skorzystać z Odina, który jest stuprocentowo niezawodny.

    Tak się składa, że w moim przypadku Odin zawiódł trzykrotnie z trzema różnymi wersjami firmware’u.

    Tutaj przeczytałem, co następuje:

    Now, let say if you still remember that your version of Android 4.3 Jelly bean before you get the firmware upgrade encountered an issue then you may only restore your device to the official Android 4.3 firmware. Same as it goes if you also have previously on Android 4.4.2 KitKat, then you may also only restores back your phone to the official 4.4.2 KitKat. If you already on 4.4.2, you cannot actually downgrade back to the old software updates like 4.3, mark my word don’t do it.

    Wynika z tego, że ponowna instalacja firmware’u powiedzie się, jeżeli użyje się tej samej jego wersji, która była zainstalowana w telefonie. Nie wiem, na ile ta informacja jest wiarygodna i czy chodzi o wersję (np. 4.4.2) czy też o podwersję (dla wersji 4.4.2 i CSC PLS jest pięć podwersji – od lipca 2014 do września 2015). W moim telefonie był zainstalowany system KitKat z CSC PLS, ale nie wiem, która to była podwersja spośród pięciu dostępnych. Poza tym moim celem nie jest przywrócenie firmware’u PLS, ale przejście z PLS do XEO.

    Pomysły

    Ponieważ nie dysponuję komputerem z systemem Windows, z Odina lub Kiesa mogę korzystać tylko na komputerze, do którego mam dostęp w niektóre weekendy. Wolałbym jak najszybciej rozwiązać mój problem i jak najmniej absorbować właściciela gościnnego komputera, dlatego poniżej piszę o tym, jakie mam na to pomysły, i proszę o podsunięcie mi innych ewentualnych pomysłów, tak bym mógł przetestować je wszystkie hurtowo.

    1. Ani ja, ani osoba, która użycza mi komputera, nie jesteśmy pewni, czy rok temu, kiedy korzystałem z gościnnego komputera w celu downgrade’u systemu, pracowałem na tym samym czy na innym komputerze. Na poprzednim był instalowany Kies, a na nowym – nie. Być może zainstalowanie Kiesa i przeładowanie komputera spowoduje, że w Windows pojawią się odpowiednie sterowniki i – w efekcie – podmiana systemu z użyciem Odina powiedzie się.

    2. Wszystkie trzy próby podmiany systemu wykonywałem z przewodem USB podłączonym do jednego i tego samego portu. Być może zmiana portu na inny rozwiązałaby problem.

    3. Jeżeli prawdą jest, że w razie wystąpienia opisanego powyżej problemu należy skorzystać z tej samej wersji firmware’u, która była pierwotnie zainstalowana w telefonie, wówczas musiałbym w pierwszym kroku instalować system w wersji PLS, próbując kolejno pięciu dostępnych podwersji, a dopiero później podjąć próbę debrandowania telefonu z PLS do XEO.

    dodana zawartość

    Zacząłem przeglądać archiwalne wpisy i w wątku [Galaxy s5 mini]Podczas debrandowania w odinie pojawia się komunikat FAIL znalazłem opisy co najmniej dwóch sposobów przejścia z PLS na jakiś inny, niebrandowany firmware w SM-G800F.

    Sposób pierwszy: na pierwszej stronie wspomnianego wątku Jufo pisze, że można przejść w tym telefonie z firmware’u PLS na węgierski, na drugiej stronie Zi0mal to potwierdza, a na trzeciej stronie shogun75 pisze, że zastąpienie firmware’u PLS wersją XEH jest możliwe, ale Kies w dalszym ciągu wyświetla CSC PLS, czyli przejście na XEH tym sposobem jest niepełne.

    Sposób drugi: na czwartej stronie tego samego wątku jarcies pisze, że na drive.google.com są dostępne do pobrania pliki PIT dla 800F i 800H i poleca plik KMINILTE_EUR_OPEN_HIDDEN200M.pit, opisując procedurę podmiany firmware’u prowadzącą do przejścia z PLS do XEO przy zachowaniu Knoksa 0x0, a później jeszcze czwórka użytkowników forum potwierdza, że ten sposób u nich zadziałał.

    Pierwszy sposób wydaje się mniej ryzykowny, ale nie prowadzi do całkowitego wyeliminowania CSC PLS. Drugi sposób sprawia wrażenie bardziej ryzykownego, ale wygląda na to, że rozwiązuje problem zupełnie.

    Ściągnąłem plik KMINILTE_EUR_OPEN_HIDDEN200M.pit z drive.google.com oraz z innego źródła i oba są takie same, jest więc nadzieja że wspomniany wyżej drugi sposób zadziała i w przypadku mojego telefonu.

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    c.kruk

    Mogę potwierdzić, że w przypadku G800F przy próbie przejścia z firmware’u PLS (Plus) na XEO pojawia się problem, który opisałem powyżej, możliwy jest natomiast powrót do firmware’u PLS. Na operację z samodzielnym nadpisaniem partycji raczej się nie odważę, bo w razie niepowodzenia płyta główna byłaby do wymiany. W tym tygodniu zaniosę ten telefon do serwisu, który – mam nadzieję – usunie branding Plusa. Serwisanci mają większe doświadczenie od mnie, powinni więc wiedzieć, jakie metody debrandingu są bezpieczne i skuteczne zarazem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    c.kruk

    Serwisant zmienił firmware z PLS na DBT (niemiecki). Phone Info pokazuje trzykrotnie kod DBT. Nie wiem, co pokazałby Kies.

    Jestem umiarkowanie zadowolony z tej zmiany. Branding Plusa zniknął i jest to zmiana na plus. Zmianą na minus jest to, że o ile przy firmwarze XEO w Phone Info działały liczniki podłączeń słuchawek i ładowarki a Watchdog działał w ogóle, o tyle przy firmwarze DBT – podobnie jak przy XEH – przy licznikach w Phone Info pojawia się informacja, że wymagany jest root, a Watchdog nie działa.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jeronimo

    @c.kruk

    Może na poczatku po przeczytaniu twojego 1 postu zapytam sie o to jaką wersje softu PLS miałeś wgrana w tym telefonie?

    Z tego co opisałeś kupiłeś niedawno ten nowy telefon więc napewno miał juz soft 6.0.1.

    Jesli była to wresja 6.0.1 to nie licz na to abys powrócił do softu KitKat 4.4.2 czy Lolipop 5.0.1

    Jesli ten telefon miał od poczatku soft 6.0.1 to najlepiej teraz sciagasz za pomocą programu SamFirm najnowszy 4 plikowy soft XEO i go wgrywasz za pomocą Odina, o ile ten soft nie ma csc multi. Bo jesli tak jest to musiałbys najpierw wgrac soft PLS, a dopiero potem wgrac soft XEO

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    c.kruk
    Napisano (edytowane)

    G800F, który kupiłem ostatnio, miał na pokładzie Androida 4.4.2 PLS. Został on wyprodukowany cztery lata temu i – jak zgaduję – nie zszedł Plusowi, po czym jakaś inna firma odkupiła od Plusa hurtowo te ostatnie sztuki, żeby odsprzedać je z zyskiem. Firma ta nie była tak miła, aby poinformować w aukcji Allegro, że firmware w tych telefonach jest brandowany.

    Serwisant też mnie pytał, czy nie mam przypadkiem szóstej wersji Androida, bo twierdził, że jeśli tak, to powrót do wersji czwartej czy piątej nie będzie możliwy. Wierzę, że tak jest z niektórymi telefonami – być może jest tak w szczególności z G800F brandowanym przez Plusa. Z pewnością nie jest tak z wszystkimi G800F, bo mój poprzedni w chwili zakupu miał Androida 4.4.2 XEH (węgierskiego), a potem aktualizował się kolejno do wersji 5.1.1 i 6.0.1. Ponieważ ta ostatnia mi nie odpowiadała, użyłem Odina, żeby wrócić do wersji 4.4.2 XEH, a następnie zezwoliłem na aktualizację systemu do wersji 5.1.1 XEH. Wszystko to przebiegło bez większych problemów. Co ciekawe, telefon ten chodzi z systemem w wersji piątej już od roku i nie ściągał w tym czasie oprogramowania w wersji szóstej.

    Jestem bardzo zadowolony z takiego obrotu rzeczy w przypadku starego telefonu, bo zatrzymał się on na Lollipopie, który odpowiada mi najbardziej. Nowy telefon, w którym mam obecnie Androida 5.1.1 DBT (niemieckiego), ściągnął aktualizację do Marshmallowa. Oba są skonfigurowane podobnie. Spędziłem kilka godzin na czytaniu w anglojęzycznych serwisach, co można zrobić, żeby ta aktualizacja się nie ściągała, ale porady, na które trafiłem, albo mają się nijak do rzeczywistości (np. rada, żeby zablokować w telefonie opcję Auto update jest bezużyteczna, bo zablokowałem tę opcję w obu telefonach, a tymczasem zachowują się one w różny sposób), albo nie dotykają meritum (np. rady, jak usunąć powiadomienie o ściągniętej aktualizacji, nie rozwiązują problemu ściągania się tej aktualizacji i zajmowania przez nią miejsca w pamięci telefonu), albo wymagają zrootowania telefonu (i być może działają, a może wcale nie działają).

    Wszystko to jest bardzo frustrujące. Google nie wysila się, żeby udostępnić użytkownikom Androida rzeczowy podręcznik, a tym bardziej udostępnić w systemie funkcje, które pozwolą dostosowywać go do indywidualnych potrzeb. Różni entuzjaści wypisują rozmaite porady na rozlicznych forach, ale nigdy nie wiadomo, czy zastosowanie się do nich da pożądany efekt. Może da, a może ktoś pominął w opisie istotny krok, albo może nie był świadomy tego, że jakaś inna zmiana w systemie doprowadziła do danego efektu, albo może celowo dezinformuje innych, bo wydaje mu się, że jest to zabawne, albo w końcu dana opcja jest dostępna w jego systemie, ale w moim jej nie ma.

    dodana zawartość

    (Nawiasem mówiąc, firmware’y dla różnych krajów różnią się w istotny sposób. Z niemieckim DBT i węgierskim XEH program Phone Info zamiast liczników podłączeń słuchawek i ładowarki wyświetla informację o tym, że wymagany jest root, a program Watchdog nie działa w ogóle. Dla odmiany z firmware’ami XEO i PLS tablet i telefon wyświetlają te liczniki, a Watchdog działa. Jestem przekonany, że podobnych różnic jest więcej, ale dotychczas zaobserwowałem tylko te dwie).

     

    Edytowane przez c.kruk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    melis

    Co do phone info: aplikacja ta z tego co się orientuję, przynajmniej na systemach od 5.1.1 na pewno wymaga root'a dla zakładki "osobiste". Nie wydaje się mi, aby ten model tel, był wyjątkiem..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    c.kruk

    Prawdopodobnie jest tak, jak piszesz. W moim tablecie (T800) z systemem w wersji 5.0.2 XEO Phone Info wyświetla informację o stanie liczników podłączeń słuchawek i ładowarki, a w moim telefonie (G800F)  z systemem 5.1.1 XEH ten sam Phone Info wyświetla w tych miejscach informację o wymaganym roocie. Żadnego spośród tych urządzeń nie rootowałem.

    W drugim telefonie (G800F) mam  chwilowo system 5.1.1 DBT. Jutro przejdę czasowo na 4.2.2 PLS, czyli wrócę do brandingu Plusa, po to, żeby w nowym tygodniu przejść ostatecznie do 5.1.1 XEO. Wtedy będę mógł napisać, co raportuje tam Phone Info.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    c.kruk

    Jak napisałem wyżej, serwisant z zaprzyjaźnionego sklepu nie był w stanie przestawić mojego telefonu z firmware’u PLS na XEO, wczytał więc firmware w wersji DBT. Byłem umiarkowanie zadowolony z takiego obrotu rzeczy, skontaktowałem się więc z firmowym serwisem Samsunga i upewniłem się, że wczytają mi firmware XEO. Nie chcąc wprowadzać ich w konfuzję, przed udaniem się do serwisu wróciłem od firmware’u DBT do PLS.

    W firmowym serwisie zmiana systemu z PLS na XEO poszła gładko. Spytałem serwisanta, czy zmieniał partycję w telefonie, a on zaprzeczył i powiedział coś niewyraźnie. W związku z tym nie wiem, dlaczego ten serwisant potrafił przeprowadzić to przejście, a poprzedni i ja nie byliśmy w stanie tego dokonać. Może użył innej wersji pliku z firmware’em albo innej wersji Odina, albo zrobił inaczej coś jeszcze innego.

    Zapytałem go o sposób na zablokowanie aktualizacji systemu. Odpowiedział, że trzeba wyłączyć Automatyczną aktualizację w Informacjach o urządzeniu | Aktualizacje oprogramowania. Zakwestionowałem to, bo mam wyłączoną tę opcję w poprzednim telefonie i system faktycznie nie pobiera aktualizacji, ale gdy wyłączałem ją w nowym telefonie, pierwszą rzeczą, którą system robił po połączeniu się z Internetem, było właśnie pobieranie aktualizacji. W związku z tym wyłączenie tej opcji jest zapewne konieczne, ale z pewnością nie jest wystarczające. Wtedy serwisant wyłączył dodatkowo Aktualizacje automatyczne w Bezpieczeństwie | Aktualizacja zasad zabezpieczeń. Nie przekonało mnie to, bo zasady zabezpieczeń są czymś innym niż aktualizacja oprogramowania, ale nie dyskutowałem z nim tej kwestii.

    Kiedy wróciłem do domu i połączyłem telefon z Internetem, pierwszą rzeczą, którą zrobił, było oczywiście zainicjowanie pobierania aktualizacji systemu. Gdy zajrzałem do Phone Info, na zakładce KOD CSC zobaczyłem informację jak na poniższej ilustracji.

    image.thumb.png.0d230db9c7c625e54e7fecf744635525.png

    Jak widać, po wczytaniu firmware’u system nie przeszedł w pełni z wersji PLS do XEO.

    Wróciłem do serwisu i zareklamowałem wczytanie firmware’u oraz zakwestionowałem metodę blokady instalowania aktualizacji systemu. Na pierwsze serwisant zaproponował, że spróbuje raz jeszcze wczytać firmware – na drugie nie miał pomysłu. Wątpiłem, żeby ponowne zrobienie tego samego coś zmieniło, i faktycznie po kolejnym wgraniu systemu kody CSC były pomieszane tak samo, jak za pierwszym razem.

    Serwisant próbował to racjonalizować, argumentując, że pozycja Oryginalny kod CSC wskazuje oryginalny kod pierwotnego oprogramowania. Powiedziałem mu, że tak nie jest, bo przez pewien czas w tym telefonie był zainstalowany firmware DBT i wszystkie pozycje pokazywały DBT.

    Poprosiłem serwisanta, żeby skontaktował się z centralą i poszukał kogoś, kto będzie wiedział, jak przejść w stu procentach z PLS do XEO i jak niezawodnie zablokować aktualizacje systemu. Serwisant wziął od mnie namiary i rozstaliśmy się.

    Po powrocie do domu zacząłem eksperymentować z telefonem i dość szybko udało mi się dokończyć przejście z PLS do XEO, resetując telefon do ustawień fabrycznych, co pokazuje druga ilustracja.

    image.thumb.png.12fa9f578792385c73b05b93f1955b9e.png

    W ten sposób rozwiązałem do końca problem z przejściem z PLS do XEO.

    Wtedy zacząłem zastanawiać się nad sposobem na zablokowanie automatycznych aktualizacji.

    Mój pierwszy pomysł był taki, żeby zablokować w firewallu dostęp do Internetu programowi dokonującemu aktualizacji. Korzystam z firewalla Mobiwol i blokuję w nim dostęp do danych mobilnych i Wi-Fi wszystkim programom, co do których zakładam, że ten dostęp nie jest im potrzebny, lub uznaję, że nie chcę im go dać.

    A zatem, w Mobiwolu pozbawiłem dostępu do Internetu program o wdzięcznej nazwie Aktualizac. oprog. (Software update w wersji anglojęzycznej systemu) i w efekcie system przestał pobierać aktualizacje.

    Jest to częściowe rozwiązanie, bo jeżeli z jakichkolwiek powodów telefon wyłączy się, gdy połączenie z Wi-Fi jest aktywne, to po ponownym uruchomieniu telefonu połączenie z Wi-Fi jest aktywne i pierwszą rzeczą, którą robi system, jest pobieranie aktualizacji, bo Mobiwol uruchamia się dopiero na kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu telefonu.

    Dlatego, żeby mieć stuprocentową pewność, że do tego nie dojdzie, na liście Ustawienia | Menadżer aplikacji | WSZYSTKIE odnalazłem program Aktualizac. oprog. i wyłączyłem go tak, że trafił na listę WYŁĄCZONE. Oprócz Aktualizac. oprog. na pierwszej liście widnieje też program Aktualizacja oprogram., ale tego nie da się wyłączyć. W anglojęzycznej wersji systemu oba te programy nazywają się Software update.

    W ten sposób rozwiązałem problem z pobieraniem aktualizacji systemu.

    Reasumując: w telefonie mam obecnie wyłączoną opcję Automatyczna aktualizacja w Informacjach o urządzeniu | Aktualizacje oprogramowania (co nie daje nic), zablokowany w Mobiwolu program Aktualizac. oprog. (co jest redundantne w obecnej sytuacji) i wyłączony program Aktualizac. oprog. (co w stu procentach zabezpiecza przed pobieraniem aktualizacji systemu). Operacja ta zapobiega aktualizacjom systemu – zainstalowane programy w dalszym ciągu się aktualizują.

    A zatem, udało mi się osiągnąć w nowym telefonie stan, jaki osiągnąłem inną metodą w starym. W dalszym ciągu nie wiem, dlaczego w starym telefonie aktualizacje się nie pobierały, ale nie ma to już dla mnie znaczenia, bo znalazłem inną metodę na osiągnięcie takiego stanu rzeczy.

    Stary telefon zresetowałem do ustawień fabrycznych, zabezpieczyłem przed aktualizacjami systemu, skonfigurowałem w nim system i zainstalowałem oraz skonfigurowałem programy, które chce mieć w nim moja koleżanka.

    Serwisant od Samsunga nie odezwał się do mnie przez tydzień i z pewnością już się nie odezwie. Jeżeli w ogóle skontaktował się z centralą, to zapewne zbyli go w podobny sposób, jak on próbował zbyć mnie. Byłem ciekaw jego odpowiedzi, choć nie miałyby one już teraz dla mnie większego znaczenia, bo udało mi się rozwiązać oba problemy samodzielnie.

    Na marginesie wspomnę, że o ile nie interesuje nas używanie telefonu jako pilota, warto w Menadżerze aplikacji wyłączyć program Smart Remote, który może też nazywać się Peel Remote. W przeciwnym wypadku program ten będzie narzucał się nam w nachalny sposób, co pokazują dwie kolejne ilustracje.

    image.thumb.png.1adebe5818adb41ef5c697b71bfb0699.png

    image.thumb.png.d233b3567d20417bb319974836db5905.png

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jaceg

    Witam!

    Nie wiem czy problem z błędem w czasie wgrywania firmware'u XEO jest częsty bo jakoś mało znalazłem wątków w internecie dotyczących tego zagadnienia.
    Kupiłem telefon G800F (S5 mini) z brandowanym firmware'em (PLS) i dziś próbowałem wgrać nowe oprogramowanie. Niestety utknąłem na wyżej opisanym błędzie, tj. wywalało operację na "hidden.img", tu pojawiał się FAIL.

    Rozwiązanie znalazłem na YT https://www.youtube.com/watch?v=2uTHilnRsWw

    Mimo wszystko opiszę co należy zrobić, by wgrać nowy firmware i uniknąć błędu opisanego przez kolegę c.kruk.

    1. w ustawieniach exploratora windows odznaczamy opcję "Ukryj rozszerzenia znanych plików".
    2. edytujemy nazwę pliku poprzez usunięcie końcówki "md5".
    3. otrzymany plik rozpakowujemy za pomocą winrar
    4. z otrzymanego folderu usuwamy plik hidden.img
    5. za pomocą programu 7zip pakujemy pozostałe pliki, wybierając format archiwum "tar"
    6. tak otrzymany plik "instalujemy" w odinie i przeprowadzamy operację wgrywania oprogramowania, tak jak byśmy mieli oryginalny plik. Jedyna różnica jest taka, że ODIN nie analizuje i nie ładuje pliku przed dodaniem telefonu, ale w trakcie operacji.
    7. otrzymujemy debrandowany telefon (procedura sprawdzona na SM-G800F) z nowiutkim XEO ;)

    Ważne info odnośnie filmiku z poradnikiem - po ponownym pakowaniu nie nadajemy rozszerzenia .md5 - ODIN wywala błąd w takim pliku.
     

    Telefon w końcu się włączył (długo trwa optymalizacja po wipe reset).

    CSC posiadam XEO.

    Pozdrawiam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    ×