Witam. Przeanalizowałem raz jeszcze to wszystko co do tej pory wiem i doszedłem do takich
oto wniosków:
1. W ciągu ostatnich kilkunastu dni kilkukrotnie przywracałem w tablecie ustawienia fabryczne
mając nadzieję, że końcu coś zaskoczy i wszystko wróci do normy, niestety nic takiego się nie
stało ale dzięki temu udało mi się znaleźć pewną prawidłowość. Otóż okazuje się, iż wszystkie
problemy zaczynają się po pierwszym restarcie tabletu czyli po jego pierwszym wyłączeniu i
włączeniu po jakimś czasie. Do tego pierwszego wyłączenia wszystko jest w jak najlepszym
porządku i niema żadnego problemu czy to z instalacją czy też z aktualizacją aplikacji ze
wszystkich trzech źródeł ( trzech, bo w pierwszym poście nie wspomniałem o sklepie
Samsunga czyli o Galaxy apps z którego to również można pobierać i instalować aplikacje a z
którego w obecnej chwili również nie mogę nic zainstalować ).
2. Jeżeli więc wszystkie problemy zaczynają się po pierwszym restarcie tabletu, to
pomyślałem sobie, iż winna tu może być któraś z aplikacji zainstalowanych w tablecie, która to
blokuje proces instalacji i aktualizacji pozostałych apek. Mam dwa takie typy, i tak:
A. Domyślna aplikacja do przeglądania internetu ( Internet ) i apka Backup Your Mobile.
Pierwszej używałem przez kilka lat do przeglądania neta a drugiej do wykonywania kopii
zapasowej potrzebnych mi zakładek. Tychże zakładek przez ten czas uzbierało się sporo bo
aż 4000. Jednak już od dość dawna nie używam domyślnej przeglądarki internetowej ani nie
apki Backup Your Mobile, chociaż wciąż ją instalują i używam raz do przywrócenia zakładek z
których od czasu do czasu korzystam. Nie sądzę jednak żeby te aplikacje były przyczyną
tego wszystkiego a to z uwagi na to, że nie sprawiały one nigdy żadnych problemów a mam
je w tablecie od zawsze.
B. Drugi mój typ to apki do czyszczenia systemu takie jak: Clean Master, Battery Doctor czy też
Android Assistant. Jednak również z nimi nie miałem nigdy żadnych problemów a poza tym
używam je ja i mój brat na innych urządzeniach mobilnych z Androidem i tam wszystko jest ok.
Mało tego, aby wykluczyć ich udział w moim przypadku, po jednym z przywróceń tabletu
zainstalowałem sobie ich starze wersje, które na 100% miałem zainstalowane wcześniej i z
którymi nie było żadnych komplikacji. Niestety nic to nie dało i problemy występowały nadal.
3. Nie mogę wykluczyć również tego, że coś złego dzieje się z tabletem szczególnie, iż
zdarzyło się kilka rzeczy, które by to potwierdzały:
A. Miałem problemy z przywróceniem ustawień fabrycznych w normalny sposób
czyli poprzez Ustawienia -> Backup i zerowanie i tak dalej. Po wcisnąć przycisku "Przywróć"
nic się nie stało, tablet w ogóle nie zareagował. W pierwszej chwili pomyślałem, że jest to
spowodowane nie w pełni naładowaną baterią, podłączyłem więc ładowarkę i zostawiłem go
na jakieś czas.
Po powrocie stwierdziłem, że w tablecie przywróciły się ustawienia fabryczne i czeka on na
pierwszą konfigurację. Pomyślałem sobie, iż potwierdza to moje pierwotne domysły odnośnie
baterii jednak problem pojawił się i przy późniejszych przywracaniach i to do takiego stopnia,
że uniemożliwił wykonanie przywracania w normalny sposób i musiałem skorzystać z
"twardego" resetu.
B. Pojawił się problem z Bluetooh. Nie można było przesłać przez niego żadnego pliku z
powodu nie możność połączenia się z innym urządzeniem pomimo tego, że oba nawzajem się
"widziały". Dopiero po ponownym przywracaniu problem znikną.
C. W losowych odstępach czasu tablet łapie kilkusekundowe mini przycięcia, czy to podczas
przeglądania internetu, czy oglądania filmów pobranych z YouTube, czy podczas grania lub
pisania w edytorze WP Office co kilka chwil tablet jakby zamiera na 2-3 sekundy np: Podczas
oglądania filmów obraz się zawiesza mimo, że głos jest w porządku, podczas pisania tekstu
tablet zacina się na chwilę na jakiejś literce. Te mini zawieszenia bardzo przeszkadzają w
korzystaniu z urządzenia. Jednak ten problem tak jak i te opisane w punkcie pierwszym
mojego postu, pojawił się również dopiero po pierwszym restarcie tabletu. Niestety nie znam
się dobrze na urządzeniach mobilnych z Androidem i niema zielonego pojęcia o co tu chodzi.
Kolega the_naturat_com stwierdził, że może to być błąd systemu lub partycji data i zaleca
ponowne wgranie oprogramowania, to samo polecił mi również pracownik serwisu z
urządzeniami mobilnymi, którego również poprosiłem o pomoc. Jak wy myślicie, jest sens to
robić czy też raczej należy spisać już tablet na straty ?
Będę wdzięczny za każdą pomoc lub sugestie.