Skocz do zawartości
cholek3

Błąd weryfikacji - Nie można uruchomić urządzenia ponownie (Resetuj)

Rekomendowane odpowiedzi

cholek3

Gwoli ścisłości, piszę tutaj, bo problem może również dotyczyć S9+. I nie ukrywajmy, tu jest więcej czytających.

Do sedna. Używam sobie normalnie telefon, mam powiadomienie o nowym filmie na Youtube, ale nie chce się załadować. Jest napisane, że "błąd sieci". Inne filmy w polecanych się ładują. Twitter się ładuje, pokazuje wczytaną zawartość, ale na dole jest napisane: "Błąd. Spróbuj ponownie". Dziwne, bo zarówno na WiFi jak i na danych mobilnych. Bez większego namysłu, robię restart telefonu i... 

Błąd weryfikacji.

Nie można uruchomić urządzenia

ponownie. Weryfikacja integralności

nie powiodła się. Musisz przywrócić

w urządzeniu domyślne ustawienia

fabryczne. Spowoduje to usunięcie

wszystkich danych.

 

RESETUJ

 

Przyczyna? Nieznana.

Nic raczej nie instalowałem ostatnio, co mogłoby wzbudzić moje podejrzenia. Raz już się tak zdarzyło, gdy próbowałem się bawić z kolorem paska nawigacji i coś poszło nie tak. Ta metoda wykorzystywała ADB. Aplikacja, która teraz wykorzystywała ADB, była Better Battery Stats, ale zainstalowana już ponad 2 tygodnie. Podobnie SABS, ale też już siedział 2 tygodnie.

Co dziwne, od dwóch dni przestała mi działać aplikacja bankowa. Bardzo czuła na modyfikacje telefonu, jak root. W skrócie, nie mogłem się zalogować do konta. Jeszcze wczoraj wieczorem, telefon chodził dobrze, a rano to.

 

Mam nadzieję, że Samsung Cloud wykonał część kopii danych w ciągu nocy. Jednak jest część danych, które chciałbym odzyskać, a nie ma jak.

Telefon się uruchamia i dopiero wtedy jest ten komunikat, zanim wskakuje Launcher. Można podgłośnić, ściszyć, można normalnie telefon wyłączyć lub zresetować. Jakieś pomysły?

 

Próba 1. Uruchomić telefon ponownie i wyczyścić Wipe Cache Partition - Bez rezultatu.

Próba 2. Uruchomienie telefonu w Trybie Bezpiecznym - Bez rezultatu

Próba 3. Podłączenie pod Smart Switch - nawet się nie zająknie

Próba 4. Wgranie oprogramowania za pomocą Odin z plikiem Home_CSC (bez usuwania danych) - Bez rezultatu.

Próba 5. Czekam na sugestie...

 

Chciałbym chociaż też znać przyczynę.

Edytowane przez cholek3
Rozwiązanie problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dyziex

@cholek3

Poczytaj o dm-verity w Nougacie. Widocznie któryś z użytych przez ciebie programów naruszył integralność partycji systemu. Można to obejść za pomocą paczki https://build.nethunter.com/android-tools/no-verity-opt-encrypt/ jednak wpierw trzeba mieć TWRP, którego wgranie i tak przywróci ustawienia fabryczne:/ Bez utraty danych chyba się niestety nie obejdzie tak czy siak :/

Edytowane przez Dyziex
  • Piwko! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cholek3

@Dyziex

No i też po fladze knox. 

Jeśli jest jak mowisz, w takim razie, która apka? Oto jest pytanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dyziex

@cholek3

Tego już niestety się chyba nie dowiesz :/ Z tego co można wyczytać na temat tego zabezpieczenia: https://source.android.com/security/verifiedboot/dm-verity

Cytuj

Tłumaczenie z translatora ale idzie zrozumieć o co chodzi ;)

Jednym ze sposobów sprawdzania urządzenia blokowego jest bezpośrednie mieszanie jego zawartości i porównywanie ich z zapisaną wartością. Jednak próba weryfikacji całego urządzenia blokowego może trwać przez dłuższy czas i zużywać znaczną część mocy urządzenia. Uruchamianie urządzeń wymagałoby długich okresów, a następnie znaczne rozładowanie przed użyciem.

Zamiast tego dm-verity weryfikuje bloki indywidualnie i tylko wtedy, gdy dostęp do nich jest możliwy. Podczas odczytu do pamięci blok jest mieszany równolegle. Hash jest następnie weryfikowany w górę drzewa. A ponieważ czytanie bloku jest tak kosztowną operacją, opóźnienie wprowadzone przez tę weryfikację na poziomie bloków jest stosunkowo nominalne.

To by tłumaczyło to , że telefon dwa tygodnie działał normalnie. Niestety wychodzi na to, że aby bezpiecznie bawić się w modowanie bez ryzyka, że za X czasu sytuacja się powtórzy, trzeba wgrać paczkę przez TWRP, która usuwa to zabezpieczenie i(niestety) nabić flagę KNOX. Więc albo gwarancja, albo modowanie ;/:/ Chyba, że pojawi się jakaś inna metoda, która pozwoli ominąć to bez nabicia flagi KNOX. Wszak to nowy telefon a OREO też jest stosunkową świeżą wersją Andka...;)

 

 

 

Edytowane przez Dyziex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czenka

Ja miałem w S8 nabita flagę i nie miałem problemów z naprawa/wymianą aparatu w serwisie w Samsungu Warszawa Plaza

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cholek3

Dzisiaj znowu to samo. Jestem zmuszony zrobić reset telefonu, a zrobiłem tylko aktualizację oprogramowania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeronimo
Dnia 31.03.2018 o 14:24, czenka napisał:

Ja miałem w S8 nabita flagę i nie miałem problemów z naprawa/wymianą aparatu w serwisie w Samsungu Warszawa Plaza

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

Zrób screen dokumentu który tobie dali po wymianie aparatu i pokaz mi go tutaj.^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czenka

Spoko jak tylko będę u znajomej której dałem ten telefon w prezencie to zrobię zdjęcie.

 

Nie wierzysz że tak bylo? Nabicie flagi nic nie ma do tego że np. aparat się zepsuł itp.

 

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cholek3

Jutro będę rozmawiał z Samsungiem, bo tak być nie może. A tymczasem leci pełny flash z pitem.

Czy ktoś wie, czego ta weryfikacja integralności dotyczy? Zakładam, że chodzi o integralność oprogramowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szakul

Używaj przez jakiś czas czystego systemu. Później testuj przez kilka godzin po wgraniu każdej aplikacji. Może jest jakiś program który miesza w systemie. A może być to też uszkodzenie kości pamięci. Pamięć w telefonie jest podobna do tej używanej w dyskach SSD. Jeżeli dochodzisz do obszaru który jest uszkodzony, może to powodować błędy w systemie. Oprogramowanie dysku potrafi wyłączyć z użycia uszkodzone sektory, w telefonie i samym Androidzie może takiej opcji nie wzięto pod uwagę. Kiedys był problem chyba z S3, które padały właśnie przez uszkodzenie pamięci flash. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.