@Arkadiush , wrzuciłeś skan zgłoszenia, ale w dalszym ciągu nie wiemyczy jest to kontynuacja pierwszej reklamacji ( odwołanie ),czy drugie zgłoszenie i w jakim reżimie. Nie dostałeś jeszcze jednego kwitu ( protokołu przyjęcia telefonu )?
Czy pierwsze zgłoszenie składałeś rzeczywiściew trybie gwarancji?
Spotkałam się z praktyką, że w Play najpierw wysyłają sprzęt do weryfikacji serwisu i mają straszne opory przed przyjęciem pisma reklamującego z tytułu rękojmi. Tłumaczą to tym, że pismo reklamującego jest niepotrzebne, bo sprzęt i tak musi być wcześniej wysłany do serwisu. Bez interwencji rzecznika konsumentów czy konsultacji z BOK, nie chcą przyjmować wadliwego sprzętu i odsyłają klienta do serwisu. A jeżelli, po interwencji, jednak łaskawie przyjmą, to i tak podadzą ( bezpodstawnie lub nie ) jako przyczynę zawinienie użytkownika i odmawiają uznania rękojmi.
Nie jest to powszechna praktyka u tego operatora, ale występuje. Jeżeli reklamujący nie ma swojego pisma, to przyjmują na rękojmię bez żadnego oporu i w tym trybie realizują reklamację.
@jeronimo
zapis „naprawa niegwarancyjna” być może dotyczy rozróżnienia rękojmi od gwarancji i ma to związek zumowami, które zawierają sprzedawcy z autoryzowanymi serwisami i ich wewnętrznych rozliczeń. Jest to o wiele szerszy problem, który moim zdaniem uderza w konsumentòw, ale nie jest to tutajmiejsce żeby o tym rozważać.
@balwanekbuli
decyzja serwisu, w przypadku rękojmi, jest skierowana wyłącznie do sprzedawcy, nie reklamującego. Ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwość sprzedanego towaru nie może zostać przerzucona na gwaranta i to sprzedawca musi uzasadnić swoją decyzję kończącą postępowanie z tytułu rękojmi, nie serwis.W przeciwnym razie, to gwarant ponosiłby odpowiedzialność, a to przecież nie było wolą ustawodawcy.