Jak sam napisałeś, wymiana przysługuje po 4 naprawie gwarancyjnej.
Teraz to tylko gwarant określa warunki gwarancji i w gwarancji nie musi być zapisu o wymianie...
Natomiast jest "Niezgodność towaru z umową" za co odpowiedzialny jest sprzedawca. To jest określone ustawą (z dnia 27 lipca 2002r). Polecam lekturą - bardzo przydatna rzecz.
W ustawie tej jest zapis, że:
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wyma
gają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.
Więc zwrotu pieniędzy żądać nie możesz... To sprzedawca decyduje czy zwraca kase za zakup.
Ważniejszym zapisem jest to, że muszą zwrócić wszelkie koszta przesyłek...
LINK (pdf) to całego tekstu.