Skocz do zawartości
cholek3

Zwrot pieniędzy od sprzedającego

    Rekomendowane odpowiedzi

    cholek3

    Witam,

     

    Kupiłem coś z AliExpress i sprzedający przyznał, że zaszła pomyłka z numerem trackingowym i nic do mnie nie wysłano. Zaoferował zwrot pieniędzy przez AliExpress lub PayPal. Wybrałem w sumie AliExpress.

    Teraz pytanie. Czy ja coś muszę robić, by rozpocząć proces czy on? I druga sprawa... Powinienem dostać jakieś powiadomienie, wiadomość, że rozpoczęto proces zwrotu pieniędzy? Bo jak na razie nic nie dostałem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    giaur500

    Nic nie musisz robić. Załóż tylko spór (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) i tam podaj jakiej kwoty sie domagasz, sprzedawca ma zaakceptować warunki i dalej idzie samo. W Aliexpress masz status, powinno być coś w stylu "Refund in progress". Co do zwrotu, to zależy jak płaciłeś? Jeśli kartą, to nie dostaniesz żadnego powiadomienia z banku, po prostu środki pojawią sie na koncie i chyba nawet nie będzie to ujęte w historii jako uznanie.

    Jeśli wpłata była przez blik, to dostaniesz maila  z prośbą o podanie numeru konta, na który ma zostać przelany zwrot i pójdzie jako normalny przelew.

    • Piwko! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    cholek3

    @giaur500

    Nie, sporu jeszcze nie zakładałem. W sumie nic nie zrobiłem, oprócz napisania wiadomości do sprzedającego, ale on się ograniczał tylko do krótkich odpowiedzi "tak" lub "nie". Płacone było kartą, bardziej chodziło mi o jakieś powiadomienie na samym AliExpress 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    giaur500
    Napisano (edytowane)

    Ale powiadomienie o czym? Procedura zwrotu kasy jest taka, że zakładasz spór, tam podajesz ile chcesz zwrotu (maksimum to tyle, co zapłaciłeś - możesz domagać się mniej) i jak sprzedawca chce zwrócić, to zgadza się na twoje warunki i kasa z automatu wraca do ciebie (de facto, to Aliexpress ci zwraca z depozytu, a nie sprzedawca), a jak się nie zgadza to Aliexpress sam rozsądzi czy ci sie nalezy zwrot, czy nie (zywkle rozsądzają sprawiedliwie). Innej drogi nie ma, nie daj się zrobić w konia że sprzedawca coś ci zwróci np przez PayPal albo na konto, bez zakładania sporu - czasem tak próbują kombinować i piszą np że dostają kary za spór.

    To, że sprzedawca ci odpisał że zwróci to jeszcze nic nie znaczy i do niczego go nie zobowiązuje. Jak nie założyłeś sporu, to nie ma o czym cię powiadamiać.

    Edytowane przez giaur500
    • Piwko! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    cholek3

    @giaur500

    A widzisz. No próbował mnie przekonać, że szybciej będzie na PayPal, ale odmówiłem. Dzięki za dobre wyjaśnienie. 👍Idę założyć w takim razie spór. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    giaur500
    Napisano (edytowane)

    @cholek3 Nigdy się nie zgadzaj na coś takiego. Sprzedawca może grać na zwłokę, a czas na otworzenie sporu jest ograniczony. Potem już może być po ptokach, przestanie ci odpisywać i kasa w piach - nie odzyskasz.

    A tak BTW, widać że kręci bo on jeszcze tej kasy nie ma - dopóki nie potwierdziłeś otrzymania towaru, kasa leży w depozycie AliExpress, więc jak ci miał ją oddać przez PayPal? Pewnie by chciał, żebyś najpierw potwierdził odbiór, a potem to szukaj wiatru w polu.

    Edytowane przez giaur500

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    cholek3

    @giaur500

    Już chyba załatwione. Rano dostałem informację, że spór zakończony. W zamówieniu widnieje informacja, że teraz refund jest już w trakcie realizacji. 

    Pierwszy raz miałem taki przypadek, że musiałem przechodzić taki proces. Do teraz wszystko odbywało się raczej bez przeszkód. 

    Także dzięki za pomoc. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    zadzwon na biuro obslugi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    cholek3

    @cienszek
    Refund już wpłynął na konto.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    adek89
    Napisano (edytowane)

    podwpne sie pod temat . paczka nie dotarla, zrobilem spor po czym dzis dostaje na meila  info z tym ze:

    411386912_OperaZdjcie_2019-06-24_183107_trade.aliexpress_com.thumb.png.9a9ef34500d56f64d59ad94e004b534d.png

     

    1239535969_OperaZdjcie_2019-06-24_183137_trade.aliexpress_com.thumb.png.418e0ee35e16ca756158629ffd1b1976.png

     

    65301947_323417788591116_3480640199598276608_n.thumb.png.9f9a7a5694b33502f0533e0e00941966.png

     

    440061238_OperaZdjcie_2019-06-24_183050_trade.aliexpress_com.thumb.png.b6843d472ccc80e73b45ff6ceaca4cd6.png

     

     

    i co mam dalej zrobic ??????? wczesniej mu napisalem ( poprzez spor ), ze czekam max 10 dni czyli do 30go. i dzis mam takie cos

    Edytowane przez jeronimo
    usunieto dane adresowe w screenie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x