Skocz do zawartości
bo0ze

Zachlapany telefon i nieznikający komunikat "sprawdź port ładowania/usb"

    Rekomendowane odpowiedzi

    bo0ze

    Witam zdarzyła mi się sytuacja że na telefon zostało rozlane piwo, telefon miał kontakt z cieczą okolo 20 sekund po czym wytarłem dokładnie port ładowania papierem i gąbeczką. Niestety non stop na belce mam komunikat "Sprawdź port ładowania/usb Wykryto wilgoć w porcie ładowarki/usb. Przed rozpoczęciem ładowania telefonu upewnij się że jest on całkowicie suchy. Całkowite suszenie może potrwać jakiś czas." Ponad to telefon nie chce się ładować. Jakieś porady co zrobić? Restart telefonu nic nie daje.

     

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Negative

    Na Twoim miejscu zrobiłbym tak: wyłącz telefon, nalej trochę zimnej wody do miseczki, zanurz tam telefon, delikatnie nim poruszaj, by woda mogła wypłukać pozostałości piwa. Potem wycierasz ręcznikiem i kładziesz na biurko lub łóżko ekranem do dołu, by wszystko mogło sobie wylecieć z głośników itd. Komunikat powinien zniknąć po kilku godzinach. Tylko niech Cię ręka boska broni, przed położeniem mokrego telefonu na balkon w celu szybszego wysuszenia. Dopóki masz komunikat o mokrym porcie, nie próbuj go ładować. Zabezpieczenie to zostało wymyślone właśnie w takim celu - by nie dopuścić do ładowania mokrych podzespołów. Nie próbuj również oszukać tego zabezpieczenia resetując telefon, lub próbując ładować go wyłączonego, bo możesz się lekko przestraszyć. :) 

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jarmk

    Tak samo jest w poprzednich modelach, że jak zaleje się telefon w którym w ustawieniach zaznaczone jest szybkie ładowanie, to potem nie działa ładowanie i pojawia się komunikat.

    Wyłącz opcje szybkiego ładowania (konserwacja - bateria - 3 kropki w prawym górnym rogu - ustawienia zaawansowane - szybkie ładowanie) i telefon powinien zacząć normalnie ładować i komunikat powinien zniknąć.Za kilka dni włącz jeśli chcesz ponownie szybkie ładowanie i wszystko powinno być już ok.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    bo0ze

    Dziwna rzecz się zdarzyła, w pewnym momencie sam zniknął komunikat o wilgoci więc podłączyłem do ładowania, telefon naładował się normalnie, szybkim ładowaniem, odłączyłem go i teraz po jakichś czterech godzinach od odpięcia znowu wyskoczył monit o zawilgiceniu, sam z siebie podczas pisania smsa, telefon bankowo jest już wyschnięty, nie czuć zapachu piwa ani nic. Jak sądzicie, powiadomienie samo zniknie znowu czy coś trzeba kombinować?

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Negative

    Jak ja miałem taki problem to musiałem oddać na gwarancję, bo telefon zaczął wariować. Raz się ładował szybko, raz wolno, raz normalnie, raz się w ogóle nie ładował, raz się wyświetlał ten komunikat o zawilgoceniu, a raz nie. Oddałem na gwarancję i po ponad dwóch tygodniach naprawili. Może zrobiliby to szybciej, bo w tym czasie oddawałem dwa razy, ale za pierwszym razem nic nie zrobili, tylko oddali zepsuty telefon. :) 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Z piwem jest tak że zalepia się, jak kiedyś trochę pada od ps4 ochlapalem to klawisz miękko chodził i kiepsko odskakiwał, dopiero rozebranie pada pokazało że piwo miało konsystencję lepiącą. Taki przykład.

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    bo0ze

    Zalałem port acetonem, potrzymałem go tam z 15 sekund, pomieszałem i wylałem go, po czym przeczyściłem port kawałkiem papieru, monit zniknął od razu. Zobaczymy czy znowu na chwilę czy już będzie ok

     

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

     

     

     

     

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    bo0ze

    Teraz mam taki śmieszny błąd że jak podłączam czy to oryginalną ładowarkę czy no kabel BlitzWolfa "metalowym łączeniem" (nie wiem jak to nazwać, chodzi o ten fragment wtyczki zaznaczony na zdjęciu) do dołu to ładuje jako "ładowanie przy pomocy kabla" natomiast gdy "metalowe łączenie" jest od góry, od strony wyświetlacza włącza się szybkie ładowanie które po jakimś czasie przechodzi w ładowanie przy pomocy kabla. Jak sądzicie gwarancja może to uznać?f7f83d2e6fc80aa1fd66e560ac9ace9e.jpg&key=c71b790a732c6c4b024e569f6ef7b0df89e8a9c55aa73924d6a37507769cc6f4

     

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

     

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @bo0ze miałem problem tego typu że telefon w pewnym momencie cały czas miał wykrytą wilgoć w usb pomimo tego że nie był zachlapany ani nic..

    Pojechałem z nim do Samsung Premium Service Plaza  w Warszawie. Przyjęto na gwarancję. Efekt? Wymiana portu USB przy okazji jeszcze jack.

     

    Spoiler

    20180712_234100.thumb.jpg.fc2030283e35dba38db5b01f87c1145a.jpg

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @ArtaszesO Tak z ciekawości zostawiałeś telefon, czy zrobili od ręki na poczekaniu?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x