Skocz do zawartości
Gość fredek7

Sposob naprawienia bledow po instalacji OTA 2.3.5

    Rekomendowane odpowiedzi

    Zebrane informacje z postów dla osób którym występują problemy z systemem po aktualizacji przez telefon skopiowane całe posty tych za pomocą jakiego sposobu można usunąć problem powstały przy aktualizacji

    Pliki które trzeba pobrać do naprawy systemu i zrobienia GoldCard są podane na dole posta

    Dla osób którym występuje problem z utworzeniem pliku misc został dodany on na dole posta należy go skopiować w te same miejsce co pozostałe pliki

    Szczególne podziękowania należą się tym osobom

    Beckham - za poradnik

    pewusoft - za sposób naprawienia błędu

    Gorgoroth - za poradnik

    qbus93 - za poradnik

    Dobra, bo widzę, że problemy są, być może niektórzy nie znają angielskiego. Jeśli zaktualizowaliśmy do 2.3.5 przez OTA (odpowiadam na pytanie: tak, jest taka aktualizacja, sam ją dostałem i sam sobie rozwaliłem telefon), musimy zrobić następujące kroki:

    Dla osób chcących odzyskać ustawienia telefonu i ponownie je potem wgrać link

    Przed przystąpieniem do naprawy naszego telefonu musimy zainstalować SDK

    Teraz postępuj według tej instrukcji

    Opis czynności:

    1. Pobrane SDK wypakowujemy na dysk C i odpalamy SDK Manager.exe (czekamy chwile aż zaktualizuje biblioteke)

    2. Odznaczamy wszystko prócz Android SDK Platform-tools i Google USB Driver package na koniec pobieramy instalujemy zaznaczone dwa pakiety wszystko zrobi się samo automatem

    (warto mieć zainstalowanego HTC Sync, który sam w sobie ma sterowniki do naszego WFS, HTC Sync MUSI BYĆ WYŁĄCZONY)

    3. Wyłączamy SDK Manager.exe

    Proszę nie zwracać uwagi

    na to że telefon (po nieudanej aktualizacji) nie wskazuje połącznia przez usb z komputerem.

    Ustawiamy domyślnie -- Ustawienia->Podłącz do komputera->Domyślny typ połączenia->HTC Sync

    Telefon też może się nie synchronizować Z HTC Sync odczekaj chwile i wyłącz HTC Sync w obszarze powiadomień

    1. Ściągasz dwa pliki tools.zip i RUU_Marvel_HTC_Europe_1.33.401.2_Radio_47.10.35.30 29H_7.46.35.08_release_185724_signed.exe

    2. Podłączasz telefon kablem USB do kompa w opcji HTC Sync (po zsynchronizowaniu wyłącz program HTC Sync w obszarze powiadomień) , upewnij się również że masz zaznaczona opcje Debugowania USB (Ustawienia - Aplikacje - Tworzenie)

    3. Rozpakuj pierwszy plik ja rozpakowywalem do katalogu z SDK czyli C:\SDK\platform-tools

    4. Klikasz Start - Uruchom wpisujesz cmd i wciskasz Enter. W lini komend przechodzisz do folderu gdzie wypakowałeś pliki z pierwszeggo linku u mnie to było C:\SDK\platform-tools i wpisujesz:

    adb push flash_image /sdcard/flash_image

    5. ściągamy z tego posta: [GUIDE][TOOL]Easily TempRoot Your Vivid (Now for Windows & Linux/Mac) - xda-developers plik vivid-root.zip

    6. wypakowujemy z tego pliku tylko plik zergRush do tego samego folderu, do którego wcześniej wypakowaliśmy plik tools.zip

    7. wpisujemy w konsolę polecenia:

    adb push zergRush /data/local/tmp/zergRush
    adb shell chmod 777 /data/local/tmp/zergRush
    adb shell

    (teraz powinniśmy widzieć $)

    8. wpisujemy

    Kod:

    ./data/local/tmp/zergRush

    i czekamy, aż skończy działać i zamknie się adb (znowu widzimy znak zachęty windowsa)

    9. teraz piszemy

    adb shell

    i jeśli wszystko poszło dobrze, to widzimy # zamiast $

    10.

    A.

    cat /dev/mtd/mtd0 > /sdcard/misc.img
    cat /sdcard/flash_image > /data/flash_image
    chmod 777 /data/flash_image

    B.

    rm /data/local/tmp/sh
    rm /data/local/tmp/boomsh
    exit

    C.

    adb pull /sdcard/misc.img

    D. Odpalamy HxD.exe, wybieramy OK, a następnie File -> Open i wskazujemy plik misc.img, w 11 linijce jest nr nasze romu u mnie to było 9.0.0.0 (http://i39.tinypic.com/1zwz21c.jpg) i zmieniamy na 1.30.401.0 Zmieniony plik zapisujemy File - Save As jako misc2.img

    E.

    adb push misc2.img /sdcard/misc2.img

    Jeśli masz problem z utworzeniem pliku misc ściągnij go wypakuj tam gdzie pozostałe pliki wykonaj całą operacje pomijając punkt 10. A B C D

    Z informacji niektórych osób występuje mały błąd na niektórych telefonach z instalacją wykonujemy pierw opcje 1 jak nie pójdzie przechodzimy do opcji 2

    OPCJA 1

    adb shell
    /data/flash_image misc /sdcard/misc2.img
    

    Następnie wykonujemy punkt 11

    OPCJA 2 ( wykonujemy ją jeśli nie możemy wykonać opcji 1 )

    Odepnij telefon i zrestartuj go

    Podłączasz telefon kablem USB do kompa w opcji HTC Sync

    adb shell
    ./data/local/tmp/zergRush
    adb shell
    /data/flash_image misc /sdcard/misc2.img
    

    Następnie punkt 11

    11. teraz odpalamy drugi ze ściągniętych plików w punkcie 1. poradnika

    Czasami trzeba wykonać GoldCard Opis tu http://forum.android.com.pl/f365/sposob-naprawienia-bledow-po-instalacji-ota-2-3-5-a-117325/index3.html#post1019105

    to wszystko - powodzenia

    BŁĘDY, NA KTÓRE MOŻESZ NAPOTKAĆ PODCZAS AKTUALIZOWANIA.

    Jeśli masz błąd

    cannot copy boomsh.: Permission denied

    rm /data/local/tmp/sh
    rm /data/local/tmp/boomsh
    ./data/local/tmp/zergRush

    Po wpisaniu tych komend trzeba dalej robić następne kroki z tego punktu, w którym się było.

    mi się udało - teraz mam działającego 2.3.3. nie odpowiadam jednak, za uwalone telefony i tym podobne rzeczy.

    edit: potwierdzam posty kilku osób wcześniej, nie da się naprawić błędów powstałych po aktualizacji przez telefon czyszcząc tylko pamięć. trzeba zainstalować soft od nowa, na czysto, a dla telefonów s-on znam tylko mój sposób.

    PS. Wszystkie komendy zawarte w cytatach wpisujemy w lini komend

    teraz możemy aktualizować do 2.3.5 opis tu http://forum.android.com.pl/f365/aktualizacja-htc-wildfire-s-do-android-2-3-5-oficjalny-rom-114794/

    Linki uaktualnione

    Pliki które trzeba pobrać

    WildFire S 2.3.3

    tools.zip

    Vivid-Root dla Windows

    Vivid-Root dla Linux - Mac

    Pliki dla GoldCard

    Goldcard Helper

    SimpleGoldCard

    Plik misc2

    misc2.rar

    ARUwizard

    ARUwizard

    http://www.mediafire.com/?711ng6rudyerd28

    http://www.mediafire.com/?fq88ch75hdbdmdz

    BŁĘDY, NA KTÓRE MOŻESZ NAPOTKAĆ PODCZAS AKTUALIZOWANIA.

    Error 131 [Customer ID error/błędny identyfikator klienta] - zapewne nie wykonałeś Goldcard. Zrób to i spróbuj zaktualizaować telefon ponownie.

    Error 170 [uSB connection] - pobierz, wypakuj i uruchom ARUwizard.exe aby zaktualizować swój telefon. http://www.mediafire.com/?711ng6rudyerd28 http://www.mediafire.com/?fq88ch75hdbdmdz

    Error 171 - prawdopodobnie w komputerze pracuje w tle program HTC Sync. Wyłącz go i spróbuj zaktualizaować telefon ponownie. Zdarzają się sytuacje że pojawia się też przy problemie z USB stosujemy dla pewności metodę z Error 170

    Proszę nie mieć żalu do mnie że coś nie działa sposób jest podany w innych postach tu są łączone w jedną spójna całość i ciągle jeszcze aktualizowane dla większej przejrzystości .

    BŁĄD [110]: BŁĄD OTWARCIA PLIKU

    Ten komunikat o błędzie oznacza, że w programie RUU brakuje pewnych określonych plików lub są one uszkodzone, przez co program RUU nie może kontynuować aktualizacji. Pobierz pełny pakiet programu RUU i spróbuj ponownie.

    BŁĄD [120]: NISKI POZIOM NAŁADOWANIA GŁÓWNEGO AKUMULATORA

    Ten komunikat o błędzie jest wyświetlany, kiedy poziom naładowania akumulatora telefonu Android nie jest wystarczający (poziom naładowania akumulatora powinien być wyższy niż 30%). Mimo, że program RUU prosi o podłączenie zasilacza sieciowego, wymagane jest sprawdzenie, czy poziom naładowania akumulatora telefonu Android jest wystarczający do zakończenia aktualizacji. (Telefon Android nie ładuje akumulatora po podłączeniu do komputera podczas instalacji programu RUU).

    BŁĄD [121]: BLOKADA EKRANU

    Ten komunikat o błędzie jest wyświetlany, kiedy w telefonie Android została włączona blokada ekranu. Przed kontynuowaniem aktualizacji programu RUU wyłącz blokadę.

    BŁĄD [130]: BŁĄD IDENTYFIKATORA MODELU

    BŁĄD [131]: BŁĄD IDENTYFIKATORA KLIENTA

    Jeden z tych komunikatów o błędzie jest wyświetlany w przypadku korzystania z nieprawidłowego programu RUU do przeprowadzenia aktualizacji. Program RUU sprawdza, czy identyfikator modelu i identyfikator języka są zgodne z telefonem Android. Upewnij się, że do aktualizacji jest wykorzystywany prawidłowy program RUU.

    BŁĄD [155~159]: BŁĄD OBRAZU

    Jeden z tych komunikatów o błędzie jest wyświetlany w przypadku korzystania z nieprawidłowego programu RUU do przeprowadzenia aktualizacji i kiedy rozmiar pliku obrazu jest większy niż rozmiar pamięci Flash ROM. W takim przypadku pobierz prawidłową wersję programu RUU i spróbuj ponownie.

    BŁĄD [170]: BŁĄD POŁĄCZENIA USB

    Ten komunikat o błędzie jest wyświetlany, kiedy telefon Android nie został prawidłowo podłączony do komputera. Może to oznaczać problem związany z połączeniem USB lub ze sterownikiem USB w komputerze. Upewnij się, że telefon Android został podłączony do komputera prawidłowo i/lub sprawdź, czy sterownik w komputerze obsługuje telefon Android.

    BŁĄD [171]: BŁĄD DZIAŁANIA APLIKACJI HTC SYNC

    Działający w tle program HTC Sync . Należy wyłączyć program HYC Sync .

    BŁĄD [140]: BŁĄD WERSJI PROGRAMU BOOTLADER

    Edytowane przez fredek7

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Po długiej rozmowie z Panem z supportu - nieco ogarnięty stwierdziliśmy, że na chwilę obecną jedynym rozwiązaniem jest wysłanie telefonu do serwisu.

    Tam zostanie wgrany soft 2.3.5 przez programator, który podobno jest bezbłędny. Oznacza to, że wgrany zostanie poprawny soft, bez błędów itp.

    Chyba zdecyduję się na taką czynność ... zanim czekać na poprawki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podczas wykonywania punktu 7 pojawia się problem :

    "cat/dev/mtd/mtd0: not forund"

    Jak sobie z tym poradzić?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To co oni zrobią masz podane wyżej i bez wysyłania . Metodę sprawdził pewusoft .

    ---------- Post dołączono o 22:04 ---------- Poprzedni post napisano o 22:02 ----------

    Masz ten plik na karcie /sdcard/misc.img

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ale co mam zrobić, zeby go wykryło?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pupa blada u mnie nie działa zatrzymuję się na kroku 1.4 dostaję taki oto komunikat

    post-73332-14255700299496_thumb.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie. Pojawia się znak "#". Więc w czym problem?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @Kepus76 wiem w czym problem

    Połączyłem dwa posty

    1 Podaje sposób jak naprawić

    2 Jest odwołaniem do posta 1 na podstawie którego naprawiamy aktualizacje nie korzystamy z człego sposobu jest to zaznaczone w pierwszym poście do którego momentu .Za chwile poprawie to tak aby było czytelne bo niektórzy mają problem ze zrozumieniem .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    To co oni zrobią masz podane wyżej i bez wysyłania . Metodę sprawdził pewusoft .

    ---------- Post dołączono o 22:04 ---------- Poprzedni post napisano o 22:02 ----------

    Masz ten plik na karcie /sdcard/misc.img

    Tylko jak go zgrać, skoro htc sync nie działa ani inna opcja połączenia. Aplikacji też nie ściągnę do zarządzania plikami.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x