Zebrane informacje z postów dla osób którym występują problemy z systemem po aktualizacji przez telefon skopiowane całe posty tych za pomocą jakiego sposobu można usunąć problem powstały przy aktualizacji
Pliki które trzeba pobrać do naprawy systemu i zrobienia GoldCard są podane na dole posta
Dla osób którym występuje problem z utworzeniem pliku misc został dodany on na dole posta należy go skopiować w te same miejsce co pozostałe pliki
Szczególne podziękowania należą się tym osobom
Beckham - Forum po zmianach, link nie działa
pewusoft - Forum po zmianach, link nie działa
Gorgoroth - Forum po zmianach, link nie działa
qbus93 - https://forum.android.com.pl/topic/117656-backup-partycji-data/
Dobra, bo widzę, że problemy są, być może niektórzy nie znają angielskiego. Jeśli zaktualizowaliśmy do 2.3.5 przez OTA (odpowiadam na pytanie: tak, jest taka aktualizacja, sam ją dostałem i sam sobie rozwaliłem telefon), musimy zrobić następujące kroki:
https://forum.android.com.pl/topic/117656-backup-partycji-data/
Przed przystąpieniem do naprawy naszego telefonu musimy zainstalować SDK
Teraz postępuj według tej instrukcji
Opis czynności:
1. Pobrane SDK wypakowujemy na dysk C i odpalamy SDK Manager.exe (czekamy chwile aż zaktualizuje biblioteke)
2. Odznaczamy wszystko prócz Android SDK Platform-tools i Google USB Driver package na koniec pobieramy instalujemy zaznaczone dwa pakiety wszystko zrobi się samo automatem
(warto mieć zainstalowanego HTC Sync, który sam w sobie ma sterowniki do naszego WFS, HTC Sync MUSI BYĆ WYŁĄCZONY)
3. Wyłączamy SDK Manager.exe
Proszę nie zwracać uwagi
na to że telefon (po nieudanej aktualizacji) nie wskazuje połącznia przez usb z komputerem.
Ustawiamy domyślnie -- Ustawienia->Podłącz do komputera->Domyślny typ połączenia->HTC Sync
Telefon też może się nie synchronizować Z HTC Sync odczekaj chwile i wyłącz HTC Sync w obszarze powiadomień
1. Ściągasz dwa pliki tools.zip i RUU_Marvel_HTC_Europe_1.33.401.2_Radio_47.10.35.30 29H_7.46.35.08_release_185724_signed.exe
2. Podłączasz telefon kablem USB do kompa w opcji HTC Sync (po zsynchronizowaniu wyłącz program HTC Sync w obszarze powiadomień) , upewnij się również że masz zaznaczona opcje Debugowania USB (Ustawienia - Aplikacje - Tworzenie)
3. Rozpakuj pierwszy plik ja rozpakowywalem do katalogu z SDK czyli C:\SDK\platform-tools
4. Klikasz Start - Uruchom wpisujesz cmd i wciskasz Enter. W lini komend przechodzisz do folderu gdzie wypakowałeś pliki z pierwszeggo linku u mnie to było C:\SDK\platform-tools i wpisujesz:
adb push flash_image /sdcard/flash_image
5. ściągamy z tego posta: [GUIDE][TOOL]Easily TempRoot Your Vivid (Now for Windows & Linux/Mac) - xda-developers plik vivid-root.zip
6. wypakowujemy z tego pliku tylko plik zergRush do tego samego folderu, do którego wcześniej wypakowaliśmy plik tools.zip
7. wpisujemy w konsolę polecenia:
adb push zergRush /data/local/tmp/zergRush
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/zergRush
adb shell
(teraz powinniśmy widzieć $)
8. wpisujemy
Kod:
./data/local/tmp/zergRush
i czekamy, aż skończy działać i zamknie się adb (znowu widzimy znak zachęty windowsa)
9. teraz piszemy
adb shell
i jeśli wszystko poszło dobrze, to widzimy # zamiast $
10.
A.
cat /dev/mtd/mtd0 > /sdcard/misc.img
cat /sdcard/flash_image > /data/flash_image
chmod 777 /data/flash_image
B.
rm /data/local/tmp/sh
rm /data/local/tmp/boomsh
exit
C.
adb pull /sdcard/misc.img
D. Odpalamy HxD.exe, wybieramy OK, a następnie File -> Open i wskazujemy plik misc.img, w 11 linijce jest nr nasze romu u mnie to było 9.0.0.0 ( http://i39.tinypic.com/1zwz21c.jpg ) i zmieniamy na 1.30.401.0 Zmieniony plik zapisujemy File - Save As jako misc2.img
E.
adb push misc2.img /sdcard/misc2.img
Jeśli masz problem z utworzeniem pliku misc ściągnij go wypakuj tam gdzie pozostałe pliki wykonaj całą operacje pomijając punkt 10. A B C D
Z informacji niektórych osób występuje mały błąd na niektórych telefonach z instalacją wykonujemy pierw opcje 1 jak nie pójdzie przechodzimy do opcji 2
OPCJA 1
adb shell
/data/flash_image misc /sdcard/misc2.img
Następnie wykonujemy punkt 11
OPCJA 2 ( wykonujemy ją jeśli nie możemy wykonać opcji 1 )
Odepnij telefon i zrestartuj go
Podłączasz telefon kablem USB do kompa w opcji HTC Sync
adb shell
./data/local/tmp/zergRush
adb shell
/data/flash_image misc /sdcard/misc2.img
Następnie punkt 11
11. teraz odpalamy drugi ze ściągniętych plików w punkcie 1. poradnika
Czasami trzeba wykonać GoldCard Opis tu Forum po zmianach, link nie działa
to wszystko - powodzenia
BŁĘDY, NA KTÓRE MOŻESZ NAPOTKAĆ PODCZAS AKTUALIZOWANIA.
Jeśli masz błąd
cannot copy boomsh.: Permission denied
rm /data/local/tmp/sh
rm /data/local/tmp/boomsh
./data/local/tmp/zergRush
Po wpisaniu tych komend trzeba dalej robić następne kroki z tego punktu, w którym się było.
mi się udało - teraz mam działającego 2.3.3. nie odpowiadam jednak, za uwalone telefony i tym podobne rzeczy.
edit: potwierdzam posty kilku osób wcześniej, nie da się naprawić błędów powstałych po aktualizacji przez telefon czyszcząc tylko pamięć. trzeba zainstalować soft od nowa, na czysto, a dla telefonów s-on znam tylko mój sposób.
PS. Wszystkie komendy zawarte w cytatach wpisujemy w lini komend
teraz możemy aktualizować do 2.3.5 opis tu Forum po zmianach, link nie działa
Linki uaktualnione
Pliki które trzeba pobrać
WildFire S 2.3.3
tools.zip
Vivid-Root dla Windows
Vivid-Root dla Linux - Mac
Pliki dla GoldCard
Goldcard Helper
SimpleGoldCard
Plik misc2
misc2.rar
ARUwizard
ARUwizard
http://www.mediafire.com/?711ng6rudyerd28
http://www.mediafire.com/?fq88ch75hdbdmdz
BŁĘDY, NA KTÓRE MOŻESZ NAPOTKAĆ PODCZAS AKTUALIZOWANIA.
Error 131 [Customer ID error/błędny identyfikator klienta] - zapewne nie wykonałeś Goldcard. Zrób to i spróbuj zaktualizaować telefon ponownie.
Error 170 [uSB connection] - pobierz, wypakuj i uruchom ARUwizard.exe aby zaktualizować swój telefon. http://www.mediafire.com/?711ng6rudyerd28 http://www.mediafire.com/?fq88ch75hdbdmdz
Error 171 - prawdopodobnie w komputerze pracuje w tle program HTC Sync. Wyłącz go i spróbuj zaktualizaować telefon ponownie. Zdarzają się sytuacje że pojawia się też przy problemie z USB stosujemy dla pewności metodę z Error 170
Proszę nie mieć żalu do mnie że coś nie działa sposób jest podany w innych postach tu są łączone w jedną spójna całość i ciągle jeszcze aktualizowane dla większej przejrzystości .
BŁĄD [110]: BŁĄD OTWARCIA PLIKU
Ten komunikat o błędzie oznacza, że w programie RUU brakuje pewnych określonych plików lub są one uszkodzone, przez co program RUU nie może kontynuować aktualizacji. Pobierz pełny pakiet programu RUU i spróbuj ponownie.
BŁĄD [120]: NISKI POZIOM NAŁADOWANIA GŁÓWNEGO AKUMULATORA
Ten komunikat o błędzie jest wyświetlany, kiedy poziom naładowania akumulatora telefonu Android nie jest wystarczający (poziom naładowania akumulatora powinien być wyższy niż 30%). Mimo, że program RUU prosi o podłączenie zasilacza sieciowego, wymagane jest sprawdzenie, czy poziom naładowania akumulatora telefonu Android jest wystarczający do zakończenia aktualizacji. (Telefon Android nie ładuje akumulatora po podłączeniu do komputera podczas instalacji programu RUU).
BŁĄD [121]: BLOKADA EKRANU
Ten komunikat o błędzie jest wyświetlany, kiedy w telefonie Android została włączona blokada ekranu. Przed kontynuowaniem aktualizacji programu RUU wyłącz blokadę.
BŁĄD [130]: BŁĄD IDENTYFIKATORA MODELU
BŁĄD [131]: BŁĄD IDENTYFIKATORA KLIENTA
Jeden z tych komunikatów o błędzie jest wyświetlany w przypadku korzystania z nieprawidłowego programu RUU do przeprowadzenia aktualizacji. Program RUU sprawdza, czy identyfikator modelu i identyfikator języka są zgodne z telefonem Android. Upewnij się, że do aktualizacji jest wykorzystywany prawidłowy program RUU.
BŁĄD [155~159]: BŁĄD OBRAZU
Jeden z tych komunikatów o błędzie jest wyświetlany w przypadku korzystania z nieprawidłowego programu RUU do przeprowadzenia aktualizacji i kiedy rozmiar pliku obrazu jest większy niż rozmiar pamięci Flash ROM. W takim przypadku pobierz prawidłową wersję programu RUU i spróbuj ponownie.
BŁĄD [170]: BŁĄD POŁĄCZENIA USB
Ten komunikat o błędzie jest wyświetlany, kiedy telefon Android nie został prawidłowo podłączony do komputera. Może to oznaczać problem związany z połączeniem USB lub ze sterownikiem USB w komputerze. Upewnij się, że telefon Android został podłączony do komputera prawidłowo i/lub sprawdź, czy sterownik w komputerze obsługuje telefon Android.
BŁĄD [171]: BŁĄD DZIAŁANIA APLIKACJI HTC SYNC
Działający w tle program HTC Sync . Należy wyłączyć program HYC Sync .
BŁĄD [140]: BŁĄD WERSJI PROGRAMU BOOTLADER