Skocz do zawartości
endrju_pl

Niskie prędkości, oraz niestabilność wifi 2,4 GHz

    Rekomendowane odpowiedzi

    Niedługo po przesiadce z S7 na S9+ miałem przypadek, że w miejscu gdzie nigdy nie miałem problemu z prędkością wifi, nagle strona www w przeglądarce przestała się praktycznie ładować. Zrobiłem speedtest i prędkości były mierne, jakieś ułamki Mbps. Kontaktowałem się z serwisem i poradzili mi zresetować ustawienia sieci wifi. Tak też zrobiłem i w zasadzie problem już raczej nie występował. W ostatnim czasie miałem bardzo dziwny przypadek z routerem Dasan H660GW u rodziny(łącze 50/10 Mbps),  Wifi Calling przerywał na nim, więc zrobiłem speedtest. Prędkości 1-3 Mbps, ale jakoś tak skokowo. Poradziłem by osoba z rodziny zrobiła speedtest na swoim laptopie, wyszło trochę ponad 30 Mbps przy ściąganiu, następnie na telefonie Meizu M6 to samo, ponad 30 Mbps. Wybrałem się do serwisu Samsunga by skorzystać z dwugodzinnej naprawy, wgrali mi tam ponownie oprogramowanie i po wgraniu przeprowadzili testy z których wyszło że prędkości u nich wychodzą normalne. Niedługo po tym przeprowadziłem test na Dasanie, praktycznie to samo, parę Mbps. Zacząłem przeprowadzać testy na swoim Tp-Link Archer C7 i okazuje się, że na 5 GHz wszystko działa ok, a na 2,4 GHz nagle z 60/60 Mbps po sieci lokalnej potrafi się zrobić 40 Mbps wysyłania z telefonu i poniżej 20 Mbps ściągania na telefon. Dziwne jest to, że czasami jest tak jak być powinno, czyli okolice 60/60. Zacząłem testować razem z S7 i gdy na S9+ wkurat wychodzi poniżej 20 Mbps downloadu to S7 osiąga ponad 60 Mbps. No i tu moje pytanie - czy ktoś zauważył cokolwiek podobnego u siebie? Jak w serwisie przedstawić te informacje, by nie zrobili jednego sprawdzenia i stwierdzili, że wszystko działa? Ktoś zna procedury w serwisach, wyłapią takie anomalie? Kurde, lepiej byłoby żeby całkowicie nie działało, a tak... Ktoś może pomyśleć, że czepiam się pierdół bo połączenie jest, ale jak wspominałem, są problemy z Wifi Calling, nie wszystko słowa dolatują, a po drugie to nie po to kupuje się taki sprzęt by parokrotnie tańsze urządzenia miały parokrotnie lepsze wyniki.... Przepraszam, że tak długi tekst, ale chciałem jak najlepiej to zobrazować. 

    Edytowane przez endrju_pl
    Korekta tytułu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Używam w domu huaweia b715 i nie mam żadnych problemów na wifi 2,4Ghz, czy 5Ghz. Na 2,4Ghz spokojnie mój s9+ wyciąga ponad 90mbps. Telefon z najnowszym softem z polskiej dystrybucji.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nieco dziwne jest też to, że przeważnie jak wychodzi mi niski pomiar na 2,4 GHz i przełączę się na 5 GHz by zrobić kolejny pomiar to po powrocie na 2,4 GHz prędkości są już takie jak być powinny.. Najpewniej byłoby po prostu sprawdzić drugiego S9+ w tych samych miejscach. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ginger

    Chyba nie masz innego wyjścia. Ja sprawdzałem swój S7E i S9+ na kilku sieciach 5.0 i 2.4, wszędzie te same wyniki.

    Edytowane przez ginger

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Muszę zadzwonić do serwisu i zapytać w jaki sposób by to testowali dokładniej. Ja w zasięgu mam w zasadzie tylko swoje sieci, kanały są odseparowane i po prostu widzę, że coś dziwnego się dzieje. Poza tym sporo testów robię wewnątrz sieci, czyli pomijam dostawcę internetu i sprawdzam realną prędkość na drodze S9+ <> router/ap/switch <> komputer podłączony gigabitowym interfejsem. 

     

     

    Edytowane przez spec-naz1
    Podział posta

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Napisałem do Samsunga poprzez aplikację Members i też przez nią wysłałem dziennik systemu. Polecili mi bym odinstalował dwie aplikacje(Macrodroid i Amazfit Watch) i zobaczył czy sytuacja się poprawi. Przy Macrodroidzie nie było różnicy, za to po odinstalowaniu Amazfit Watch nastąpiła poprawa. Co prawda osiągi nie są tak dobre jak po wyłączeniu całkowicie bluetooth, ale jakoś da się korzystać. Jako, że bluetooth i wifi pracują w tym samym paśmie to można się spodziewać zakłócania, ale kurcze aż tak by zrywało połączenie wifi? Testuję obecnie różne ustawienia związane z wifi(kanały, szerokość kanału itp.). Wypadałoby sprawdzić jeszcze teraz czy zainstalowanie aplikacji Amazfit Watch na innych telefonach też wywoła podobne efekty. Postaram się informować o postępach w tym wątku, bardzo możliwe, że komuś się przydadzą takie informacje. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zazwyczaj bluetooth nie robi problemów z wifi, bo nadają na innych kanałach i w nieco inny sposób (musiałbym pracę inżynierską jeszcze raz przejrzeć, poruszałem ten temat) ale różnie to bywa z aplikacjami. Jak się przesiadłem z S7 Edge na S9+ to miałem problemy z zegarkiem. Nie chciał się łączyć automatycznie po bluetooth. Jak wymusiłem ręcznie połączenie to działało, ale jak wyszedłem z pokoju i zegarek się rozłączył, to już nie chciał się automatycznie połączyć. Wysłałem zgłoszenie do Samsunga, przeanalizowali logi, i okazało się że problem robiła aplikacja Rossmanna, która nawet nie korzysta z bluetooth. Ale robiła jakiś bałagan i blokowała połączenie w ten sposób. Po kliku aktualizacjach wróciło do normy.

    Edytowane przez mateusz1807

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Remi_K

    Nie bardzo rozumiem zależność, u mnie włączony bluetooth i Wi-Fi 2.4 GHz chodzi przy 100 megabitowym łączu jak w załączniku...
    40d82d0fb9b193225f88057b4f4d7560.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Problemem nie jest sam bluetooth, a zapewne jakaś aplikacja. Ewentualnie uszkodzenie telefonu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x