Skocz do zawartości
panpiotrek

Gwarancja producenta - zapytania ogólne, problemy z gwarnacją, anulowanie - Temat zbiorczy

    Rekomendowane odpowiedzi

    Laston

    Witam.
    Przychodzę z takim o to problemem. Potrzebuję oddać telefon na gwarancję ale ma on połamaną tylną klapkę, sam telefon po jej zdjęciu wygląda ok. Zastanawiam się czy serwis nie przyczepi się do tego i powie, że upadł czy coś w ten deseń. Uważacie, że dobrym pomysłem byłoby kupić nową obudowę przed oddaniem go na naprawę?

    PS. Telefon to Lumia 535 (wiem, że to forum android ale ludzie - szczególnie administrator - z forum windowsmania są niepoważni, poza tym w tym przypadku to chyba wszystko jedno). Wygląda na to, że wcisnął się permanentnie przycisk power i telefon wpada w swoisty bootloop - ciekawe czy też nie stwierdzą, że wina użytkownika mimo, że stało się to w wyniku normalnego użytkowania.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Raczej obudowa nie ma nic do tego co się stało z systemem, ale każdy producent podejdzie do tego z innej perspektywy. Oddawałem kiedy do serwisu LG/Samsunga z porozwalanymi wyświetlaczai, klapkami i nie robili problemów jeśli zepsuło się coś z części technicznej.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    RZN

    Witam ponownie, mam problem z ekranem (wątek) więc chciałem go oddać do serwisu. Samsung Master Service w Opolu na ul. Katowickiej odmówił naprawy gwarancyjnej, gdyż już korzystałem z naprawy gwarancyjnej (oddałem 6 m-cy wcześniej do tego serwisu ale to inny temat). Samsung ma politykę jednej darmowej naprawy dla urządzeń niekwalifikujących się do naprawy gwarancyjnej (?) z której oczywiście skorzystałem (nieświadomie), nie zostałem o tym poinformowany przez serwis - a to znaczy, że w momencie kupna nie miałem gwarancji.

     

    Gwarancji nie mam, bo na paragonie nie jest wyszczególniony model/nazwa urządzenia (tylko "telefon komórkowy") i nie ma odprowadzonego VAT-u. Tak mi powiedziano w serwisie.

    Telefon kupiłem przy końcu maja 2017 r. na Allegro od użytkownika PrestigeGSM.

     

    Da się coś zrobić, czy szukać naprawy na własny koszt?

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Vaiet

    Jeżeli kupiłeś telefon na tzw. fakturę vat-marża, to jesteś w ciemnej d**ie.

    Sprawdziłem ich aukcje i np. przy S8 mają, że 24 miesiące gwarancji producenta, a dalej, że do zakupu rachunek vat-marża. Jest to totalna ściema, bo takiego dowodu zakupu żaden serwis nie respektuje jako dowodu zakupu, bo telefon mógł być kupiony używany. Komisy, lombardy i inne twory bronią się w ten sposób od płacenia vatu, bo wpisują sobie dajmy na to zakup sprzętu za 2200, a sprzedają za 2300 i od marży (100zł) odprowadzają podatek. Za to, co mają napisane w opisie aukcji, możesz ich zaskarżyć do sądu, bo jest to jawne wprowadzanie klienta w błąd. Sam przerabiałem coś podobnego z MyCasio w maju 2016 roku, kiedy kupiłem 2 Note 4 - dla siebie i żony. Okazało się, że telefony są ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a na kwestię dotyczącą gwarancji producenta powiedzieli, że naprawy są realizowane w serwisie Samsunga, bo mają z nim umowę, ale gwarancję realizują oni. Jak powiedziałem, że sprawa trafia do sądu, to kasę ze zwrotu miałem tego samego dnia, w którym wysłałem paczkę ze zwrotem i to na ich koszt :) Także w tym momencie albo ten PrestigeGSM zafunduje Ci naprawę albo możesz powiedzieć im wprost, że idziesz do rzecznika praw konsumenta i widzicie się na rozprawie o oszustwo.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kontaktować się z firmą od której kupiłeś telefon z allegro i do niego na reklamację wysłać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    RZN

    @Vaiet

    Tylko mam pewien problem: oderwałem plombę z pudełka, tą Samsungową "Do not accept if seal is broken" bo po rozcięciu klej łapał kurz, włosy, etc. i zgubiłem kartonik z papierologią i igłą do wyciągania SIM/SD. I telefon mam ~9 m-cy. Uda mi się wyperswadować zwrot?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dnia 23.02.2018 o 22:20, Vaiet napisał:

    Komisy, lombardy i inne twory bronią się w ten sposób od płacenia vatu, bo wpisują sobie dajmy na to zakup sprzętu za 2200, a sprzedają za 2300 i od marży (100zł) odprowadzają podatek. Za to, co mają napisane w opisie aukcji, możesz ich zaskarżyć do sądu, bo jest to jawne wprowadzanie klienta w błąd.

    Nie bronia sie tylko zgodnie z przepisami sprzedaja towar uzywany (mimo, ze moze byc nowy to jednak jest tak traktowany), odkupiony od klienta i placa tylko podatek od wlasnej marzy co jest jak najbardziej w porzadku. Gdyby odkupili telefon od firmy ktora byla by w stanie wystawic im normalna fakture (zdarza sie) to tez taka by ci dali i wowczas problemu w serwisie autoryzowanym by niebylo.

    Glownym problemem jest wciaz mala swiadomosc klientow i bledne informacje podawane w opisach aukcji jakoby takie urzadzenie mialo 24 m-ce gwarancji (w domysle producenta) i to ciagnie sie od lat.

     

    Jesli zas chodzi o Samsunga - kazdemu urzadzeniu przysluguje 1 naprawa w ramach gwarancji bez jakiegokolwiek dowodu zakupu o ile pochodzi z europejskiej dystrybucji i lapie sie bodajze na okres 27 m-cy od daty produkcji danego egzemplarza (do sprawdzenia po numerze seryjnym).

    Edytowane przez KrzychuG

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witam   

    to jakie dokumenty  (dowod zakupu) trzeba   miec zeby  serwis   akceptował  gwarancje ? 

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Generalnie, pierwotny dowod zakupu (paragon badz faktura vat - nie marza, z pelnym 23% VATem), najlepiej z numerem IMEI i modelem w przypadku faktury badz spiete z podpisana, wypisana i podbita przez pierwotnego sprzedawca karta gwarancyjna w przypadku paragonu gdzie o IMEI na paragonie ciezej.

    Edytowane przez KrzychuG

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Gwarancja jest tylko możliwa na podstawie paragonu , na każdym dokumencie zakupu czy to faktura vat , czy vat marża , czy paragon musi być wyszczególniony nr imei telefonu .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x