Witam wszystkich Użytkowników, jestem nowy na forum.
Proszę o pomoc jak zmusić serwis Samsunga do działania.
Zacznę od usterki. W trakcie normalnego użytkowania zegarka odkleiło się szkiełko ochraniające czujniki tętna. Żona zauważyła (jest użytkownikiem zegarka), że przestał działać czujnik tętna. W ostatnim okresie zegarek nie był używany w wodzie ( np. kąpiel, prysznic, basen). W dniu 15.06.2020r. zegarek został oddany do autoryzowanego serwisu .................... (został przyjęty na gwarancji). W dniu 22.06.2020r. poproszono mnie o odbiór zegarka z informacją, że zegarek jest nie naprawiony, a powodem uszkodzenia jest ingerencja cieczy. Poinformowano mnie, że mam się zwrócić do Samsunga o akceptację naprawy. Zegarka nie odebrałem, jest w serwisie. Zegarek wcześniej nie był rozkręcany. a jedyne niesprawności to te o których pisałem wcześniej, jedyna ciecz jaka mogła się dostać do wewnątrz to pot, a na to zegarek powinien być odporny (można w nim pływać).
Takiej treści zgłoszenie wysłałem do Samsunga. Oto odpowiedź:
Szanowny Panie Macieju,
Uprzejmie dziękuję za kontakt z Centrum Obsługi Klienta firmy Samsung. Opinia Autoryzowanego Serwisu firmy Samsung obrazuje uszkodzenianiepowstałez przyczyntkwiącychw sprzedanymurządzeniu. Stwierdzono zawilgocenie urządzenia, którenie jestobjęteodpowiedzialnościąGwaranta. Powstanie zmian wynikających z zawilgocenia jest związane ze sposobem korzystania z urządzenia, a nie z powodu wad występujących po stronie produktu. Serwis w takich przypadkach jest zobligowany zaproponować wyłącznie naprawę odpłatną, która przywróci funkcjonalność całego urządzenia.Przykro mi, ale w związku z powyższym nie możemy przychylić się do Pana zgłoszenia.W związku z powyższym podtrzymuję decyzje serwisu o odrzuceniu naprawy gwarancyjnej ze względu na ingerencję cieczy. W takich przypadkach możliwe jest wyłącznie wykonanie naprawy odpłatnej.
wysłałem kolejne zgłoszenie z wyjaśnieniem sprawy:
zawilgocenie powstało z winy urządzenia, odkleiła się szybka osłaniająca czujniki tętna na denku zegarka. To jedyna droga jaką mogła się dostać wilgoć. Zegarek był użytkowany w normalnych warunkach. Proszę o ponowne rozważenie sprawy. Uważam, że powoływanie się na suche stwierdzenie " Powstanie zmian wynikających z zawilgocenia jest związane ze sposobem korzystania z urządzenia" bez analizy przyczyn samoczynnego odklejenia się elementu zegarka nie jest poważnym podejściem do klienta.
odpowiedź:
Opinia Autoryzowanego Serwisu firmy Samsung obrazuje uszkodzenia niepowstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu. Stwierdzono zawilgocenie urządzenia, które nie jest objęte odpowiedzialnością Gwaranta. Powstanie zmian wynikających z zawilgocenia jest związane ze sposobem korzystania z urządzenia, a nie z powodu wad występujących po stronie produktu. Serwis w takich przypadkach jest zobligowany zaproponować wyłącznie naprawę odpłatną, która przywróci funkcjonalność całego urządzenia. Przykro mi, ale w związku z powyższym nie możemy przychylić się do Pana zgłoszenia.
Serwis nie pokusił się do jakiegokolwiek sprawdzenia którędy ciecz się dostała. Zegarek jest wodoodporny, Z mojego punktu widzenia jak napisałem w info do Samsunga przyczyną jest wada zegarka co pociągnęło za sobą zawilgocenie.To jest zegarek żony, posiadam osobiście bliźniaczy produkt i się zastanawiam czy mogę w pełni z niego korzystać (np pływać), bo jeżeli wystąpi taka sama usterka to będę za nią obciążony. Może należy zmusić Samsunga żeby dokonał zmian w instrukcji użytkowania z wyraźnym zaznaczeniem, że nie jest wodoodporny, bądź zawczasu zwrócić swój zegarek i zażądać zwrotu pieniędzy dopóki jest sprawny.
Dodam, że jestem bardzo zadowolony ze swojego zegarka (żona do momentu wystąpienia usterki też!) ale teraz 5 razy zastanowię się czy wejść do basenu z nałożonym zegarkiem (przepływałem w nim kilkanaście kilometrów i wszystko OK.)
Proszę o pomoc, propozycję dalszego postępowania. Myślę, że na rzeczoznawcę i drogę sądową za wcześnie i firma Samsung pokusi się na wnikliwsze zbadanie tematu a nie such stwierdzenie w wododopornym urządzeniu o zawilgoceniu.
Pozdrawiam !
i przepraszam za zbyt długi post.
Maciek