Cześć.
W moim smartfonie nagle przestałem mieć możliwość wysyłania wiadomości SMS.
Wszystkie inne funkcje telefonu takie jak internet, wykonywanie połaczeń, odbieranie sms itp. działaja poprawnie. Wykluczam więc możliwość, jakoby przyczyna był brak środków na koncie (poza tym i tak korzystam z miesięcznych pakietów, więc to niemożliwe).
Poszperałem trochę w internecie i znalazłem informację, że telefon musi mieć ustawiony poprawny numer Centrum SMS. Żeby to zrobić, trzebapodobno dostać się do specjalnych ustawień wpisujac kod *#*#4636#*#*, jednakże u mnie ten kod nie działa. Znalazłem też informację, że można dostać się do tych ustawień poprzez różnego rodzaju apki do konfigurowania LTE i faktycznie, pobrałem taka pierwsza lepsza aplikację i jest tam możliwość ustawienia numeru Centrum SMS. Po otworzeniu tej apki to pole było puste (jak na zdjęciu). Jak kliknę na "Aktualizuj", to wpisuje się w to pole "update error". Jak kliknę odśwież, to automatycznie wpisuje się w pole poprawny numer mojego Centrum SMS, czyli +48790998250 (sprawdziłem i taki sam podaje strona PLAY). Jak następnie po tym, jak kliknę odśwież, kliknę "Aktualizuj" to nie dzieje się nic (myślałem, że może tak się zatwierdza zmianę). Niestety nie rozwiazuje to problemu, ponieważ jak zamknę aplikację, to numer się nie zapisuje i jak ponownie otworzę apliację, to pole znowu jest puste.
Ktoś może ma pomysł jak to naprawić?
Telefon: Motorola Moto G 1 generacji z wgranym softem od Motoroli Moto G 2 generacji, Android 6.0.
Soft musiałem zmienić, bo oryginalny padł po paru latach. Na tym nowym nie było problemów odkad go wgrałem, czyli od kilku miesięcy.
Spoiler