Skocz do zawartości
lbartek

Brak reakcji czytnika lini papilarnych po uderzeniu - czy jest możliwość naprawiania tylko jego?

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam.

    Około tygodnia po zakupie P20 Pro z salonu Plusa, przestał działać czytnik linii papilarnych. Stało się to po uderzeniu w biurko (telefon wyśliznął mi się z ręki i uderzył dolną częścią, gdzie znajduje się czytnik). Nie było to jakieś mocne uderzenie, ale w rogu czytnika pojawiło się małe pęknięcie. Od tego czasu czytnik nie reaguje ani nie jest wykrywany w ustawieniach. Wysłałem telefon do serwisu Huawei w Koszalinie. Niedawno otrzymałem odpowiedź, że technicy stwierdzili uszkodzenie mechaniczne wyświetlacza i wymiana będzie mnie kosztowała 1010 zł (niestety spóźniłem się z rejestracją 3-miesięcznej ochrony wyświetlacza). Po zapytaniu, czy nie ma możliwości wymiany samego czytnika, dostałem odpowiedź, że w tym modelu "czytnik jest w module wyświetlacza" i jest to jedyna metoda na usunięcie usterki. Postanowiłem sam trochę się w to zagłębić i znalazłem na youtube filmik, na którym jest pokazana wymiana SAMEGO czytnika bez konieczności wymiany całego wyświetlacza (link: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=4Yi_yGBrsRE). Miał ktoś może podobny problem i mógłby mi doradzić, co powinienem zrobić? Nie uśmiecha mi się wymiana całego wyświetlacza, bo jest to dość duży koszt,  a poza tym z wyświetlaczem nie ma żadnych problemów.

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    insanex

    To kupiłeś go tydzień temu czy wcześniej? Rejestrowałeś się do tej gwarancji VIP? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kupiłem go na początku grudnia, po około tygodniu użytkowania nastąpił ten "nieszczęśliwy wypadek". Do serwisu odesłałem jednak dopiero po nowym roku i nie zdążyłem już zarejestrować się do gwarancji VIP, bo trochę przekroczyło miesiąc.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    insanex

    Dla zwykłego testu zobacz czy faktycznie nie możesz się zapisać do tej gwarancji VIP.

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdzałem, trzeba podać datę zakupu, która jest na umowie. Z automatu nie przyjmuje daty odległej o więcej niż miesiąc.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Ifixit rozebrał telefon na części, ten przycisk na pewno nie jest częścią wyświetlacza. Co więcej, mógłby być co najwyżej sprzętowo powiązany z płytą główną (dodatkowe zabezpieczenia, jak u Apple), nie z wyświetlaczem. Nie jest, tak przy okazji. 

    A skoro nie jest elementem wyświetlacza, to problem jest inny: że mogą zwyczajnie nie mieć tej części na stanie, nie zależy im na ściągnięciu jej i chcą cię nabrać na dużo droższą naprawę.

    Z linku do filmiku który podałeś możesz (jeśli jesteś w kontakcie mailowym) wysłać im to:

    https://www.witrigs.com/oem-fingerprint-scanner-flex-replacement-for-huawei-p20-pro-black

    i to:

    Tak czy inaczej ogólnie polecam z ich usług zrezygnować. Poszukaj innego serwisu autoryzowanego, albo porządnego serwisu nieautoryzowanego. Druga opcja spowoduje utratę gwarancji, ale będzie znacznie tańsza. 

    Niestety może tak być, że żaden serwis Huawei nie będzie chciał dokonać takiej naprawy i zostanie ci tylko druga opcja.. Biorąc pod uwagę opinie o traktowaniu klientów w ich serwisach może nie będzie to takie złe rozwiązanie :D

     

    Edytowane przez Lone_Wolf

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Widziałem tę stronę z możliwością zakupu, którą podlinkowałeś. Niestety pani z serwisu, z którą kontaktowałem się mailowo (bo telefonicznie nigdy nie dało rady ?), upierała się, że nie ma innej możliwości usunięcia usterki niż wymiana wyświetlacza. Co prawda nie wysłałem jej tych linków, bo ta dyskusja ciągnęłaby się w nieskończoność (a otrzymywałem jednego maila dziennie z odpowiedzią), lecz poprosiłem o zwrot telefonu i niecałą godzinę temu odebrałem go od kuriera. Teraz jestem ciekaw, jak by to skomentowała (mogę jedynie podejrzewać, że nadal upierałaby się na wymianie wyświetlacza) ? Może moglibyście polecić mi jakiś dobry autoryzowany serwis? Jest w ogóle szansa, że w innym serwisie Huawei uwzględniliby naprawę samego czytnika? Jest kilka porządnych serwisów nieautoryzowanych w mojej okolicy, ale póki co chciałbym jeszcze zachować gwarancję (no chyba że nie będę miał już wyjścia). Myślałem też nad skorzystaniem z "ochrony wyświetlacza", bo mam aktywowaną taką usługę w Plusie. Jednak po przeczytaniu opinii, jakie krążą o tej firmie (Digital Care), mam duże wątpliwości co do skorzystania z ich usług.

    Edytowane przez lbartek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pani widać nie zna się na rzeczy, jak ludzie z Czatu Huawei. 

    Czy w innym serwisie będą chcieli wymienić to ciężko powiedzieć. Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że mają ściśle wyznaczone przez Huawei zasady postępowania. W końcu Huawei che być jak Apple. 

    Albo też są zwyczajnie niekompetentni.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @lbartek hej, mam ten sam problem z uszkodzeniem czytnika linii papilarnych. Co powinnam w tej sytuacji zrobić? Telefon zakupiony 25.04.19 Pozdrawiam, Nina. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mat3j861

    Zgłoś się do serwisu, jeżeli powiedzą że trzeba wymienić wyświetlacz - to masz) a jak nie masz to ja zarejestruj) trzy miesiące darmowej ochrony na wyświetlacz, jeżeli powiedzą że czytnik jest częścią wyświetlacza to powiedz ze masz aktywna ochronę wyświetlacza i niech robią ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x