Skocz do zawartości
bartekc00

OnePlus 7 - pytania przed zakupem/pytania nowego użytkownika

    Rekomendowane odpowiedzi

    topoll

    Ładowarka sieciowa od 6T MacLarena czyli WARP30 podpięta do 5T dała DashCharge.

    dodana zawartość

    Ciekawa sprawa z tym opóźnieniem w X-Kom.
    Może zaskoczyli OnePlusa konkurencyjnymi cenami wersji Pro... OP zanotował przez to słabszą premierę w oficjalnym sklepie i teraz opóźniają dostawę. Jakby nie patrzeć OnePlusy najlepiej sprzedają się zaraz po premierze. Czym więcej czasu mija tym więcej osób czeka na wersję T lub następną generację.
    Jasne, sprzedaż w Polsce zrujnowała plany podboju świata przez OnePlusa... Znaj proporcje mocium Panie. Polska to promil w sprzedaży OnePlusa. Świadomie pominąłem fakt, iż to co sprzeda X-Kom to czysty zarobek dla OnePlusa bez ponoszenia kosztów detalicznej dystrybucjii.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @topoll

    Koszty detalicznej dystrybucji w przypadku OP są zminimalizowane do absolutnego minimum więc spokojnie można je pominąć. Dodatkowo jeśli sprzedaż przez dystrybutorów jest tak bardzo opłacalna to dlaczego według ciebie OP latami się przed nią bronił i otwarcie twierdził, że ich model sprzedaży wynika z cięcia kosztów? Śmieszkowali z nas?

    Promil w sprzedaży? Możliwe... Ale jak masz głowę na karku to widzisz, że w danym kraju sprzedałeś dajmy na to 200 telefonów gdy przy poprzednich premierach było to np 1200. Mając takie dane zaczynasz się zastanawiać z czego to wynika i jak polepszyć statystyki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    topoll

    OnePlus od początku szedł drogą Apple - budowanie marki nie na powszechności a na budowaniu poczucia wyjątkowści, wręcz elitarności. Temu służył system zaproszeń itd.

    W sieciach dystrybucyjnych są dwie kategorie dostawców: "Ci których mieć trzeba" i reszta. Reszta płaci niemałe kwoty za wylistowanie ich towarów - tylko za to by były w sieci sprzedaży. "Ci których mieć trzeba" mają nieporównanie lepsze warunki współpracy. Najwyraźniej z układów handlowych OnePlusa wyszło, iż są już w kategorii "Ci których mieć trzeba". W związku z tym mogą sobie pozwolić na wejście. A skoro tak, to znowu śladem Apple, poszerzają ofertę w kierunku Premium.

     

    Jeżeli wychodzi, że ich sklepu wyszło 200 telefonów a od dystrybutora 1000 to dalej sprzedali 1200 telefonów. Nieistotne, kto sprzedał, i tak OnePlus dostarczył 1200 telefonów. Koszty logistyczne w sumie tak, są nieistotne. Czy OP poniesie je bezpośrednio w swojej dystrybucji detalicznej czy pośrednio udzielając stosownych opustów dystrybutorowi. I tak je poniesie.

     

    Summa summarum. OnePlus z pozycji outsidera próbuje przejść do mainstreamu w klasie premium. MSZ.

     

     

     

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Świetna analiza. Szkoda tylko, że ma mało wspólnego z rzeczywistością.

    Trzeba by być mocno postrzelonym marketingowcem, żeby wejście do mainstreamu gwarantować sobie współpracą z jednym, średniej wielkości dystrybutorem samemu prowadząc sprzedaż w danym kraju z połowicznie spolszczonej strony, nie operując w lokalnej walucie i nie mając współpracy z chociażby jedną siecią komórkową... Taki marketingowiec karierę zrobiłby może w lokalnym spożywczaku, a nie w firmie o globalnym zasięgu.

    Jeśli w planie masz sprzedaż 1200 urządzeń plus kilkadziesiąt sztuk przez lokalnego dystrybutora, a kilka tygodni po premierze zauważasz, że sprzedałeś 200, a pozostały 1000 przyniesie ci tylko 80-90% zysku to zdajesz sobie sprawę, że tabelka w excelu się nie zamknie i logiczną próbą na odbicie sobie tego "minusa" jest lekkie zamieszanie przy okazji kolejnej premiery - OP7.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    topoll

    Zapomniałeś chyba, że weszli we współpracę z T-Mobile USA czy w 5G z EE. Tu leżą konfitury mainstreamu. Podobnie weszli w kooperację z Amazonem czy takim proshopem. X-Kom to jest plankton, ale trzymałem się go jako przykładu. Bo nasz ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie, nie zapomniałem. Wyraźnie pisałem o naszym kraju. Chyba nie myślałeś, że zarzucam OP "sprzedaż z połowicznie spolszczonej strony" w USA? :rolleyes:

    Współpraca z T-mobile USA nijak się ma do faktu, że x-kom skradł sporą część klientów sklepu internetowego OP. Cała twoja teoria o budowaniu mainstreamu też nijak nie tłumaczy miesięcznego opóźnienia w x-kom. Jedno drugiemu trochę nawet przeczy ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    topoll

    Ja pisałem ogólnie.
    Jeżeli chodzi o nasz kraj, to OnePlusa raczej interesuje total. Podział na kanały dystrybucji w Polsce to pewnie controlling dla sportu zrobi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tylko, że gdyby interesował ich total to zapewniliby dostawę do dystrybutora na dzień premiery... nie z miesięcznym opóźnieniem. Z jakiegoś powodu dostawa do ich partnera dojedzie później, pomimo tego, że telefony są na stanie w centrum w Szczecinie. Ja zaproponowałem wyjaśnienie tej sytuacji, Ty proponujesz tylko dziwne marketingowe teorie, które albo mają bardzo mało wspólnego z rzeczywistością i z polityką OnePlusa, albo w ogóle nie dotyczą naszego kraju i sytuacji z x-kom... Także tego...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    topoll

    Zapewnili dostawę, ileś tam osób dostało telefony z X-Kom. Duża grupa pod nazwą Proshop dostanie wcześniej. Bo są więksi. Być może popyt przekroczył oczekiwania X-Komu albo OnePlusa albo i tych i tych.
    Proste wyjaśnienie zamiast pokrętnych teorii spiskowych.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    all999
    Zapewnili dostawę, ileś tam osób dostało telefony z X-Kom. Duża grupa pod nazwą Proshop dostanie wcześniej. Bo są więksi. Być może popyt przekroczył oczekiwania X-Komu albo OnePlusa albo i tych i tych.
    Proste wyjaśnienie zamiast pokrętnych teorii spiskowych.
    Proshop jest większy od X-Kom?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x