Skocz do zawartości
maxxam97

Balans- aplikacja żyroskopu

    Rekomendowane odpowiedzi

    Cześć! 

    Pierwszy raz jestem tutaj z pytaniem o programowanie, a nie o sprzęt (posty sprzed prawie 2 lat).
    Na studiach do zaliczenia potrzebuję zaimplementować "prostą" grę na Androida. 

    W zamierzeniu: Mamy płaszczyznę, na niej kulkę i balansujemy nią po tejże płaszczyźnie. Dane zczytywnae są z żyroskopu. Co pewien czas mają się zmieniać warunki gry typu "bazowe" wychylenie czy jak to nazwać. Coś w stylu prowizorycznego wiatru. 

    Nie ukrywam, że jest to pierwsza aplikacja w Androidzie jaką robimy. Wcześniej była Java, z którą nie szło mi jakoś nadzwyczajnie dobrze...

    Poszukuję więc jakiegoś poradnika o zbliżonej tematyce, a właściwie efekcie końcowym. Znalazłem to w archiwum 

     ale niestety link do playlisty wygasł...
    Jak oceniacie trudność tego zadania? Dla osoby, która nigdy nie programowała w Androidzie.

    Z góry dzięki za pomoc. 
    Każda minuta się liczy! Czas ucieka, sesja coraz bliżej...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @maxxam97 Jeżeli to ma być w Javie to ten video tutorial może pomóc:

     

    Możesz jeszcze spróbować w unity:

     

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Oj tak! Coś takiego jest idealne!

    Zastanawiam się nawet nad stworzeniem tego w Unity. 
    Okazało się dzisiaj, że aplikacja ma po prostu działać na Androidzie. Gdybym chciał mógłbym nawet napisać to w assemblerze czy z wykorzystaniem Unity/ Unreal Engine / Springa / JavyFX/ Bootstrapa... Mogę używać dosłownie wszystkiego :D
    Słyszałem o Unity, że jest fajne do nauki więc coś czuję, że w tym zrobię

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Próbuj w Unity. Na pewno będzie to lepiej wyglądać niż w javie 😉 No i łatwiej będzie znaleźć rozwiązania, gdybyś napotkał na problemy. W razie czego swój kod zawsze możesz wrzucić tutaj. Wspólnie będziemy się głowić 😛

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 29.05.2019 o 15:51, Coders Lab napisał:

    Próbuj w Unity. Na pewno będzie to lepiej wyglądać niż w javie 😉 No i łatwiej będzie znaleźć rozwiązania, gdybyś napotkał na problemy. W razie czego swój kod zawsze możesz wrzucić tutaj. Wspólnie będziemy się głowić 😛

    Hej :D troche czasu minęło, parę projektów było na nadrobienia, ale powoli wychodzę na prostą ;) 
    Ostatecznie, z braku pewności co do Unity wykrzystałem zwykłą Javę pod Androida. 
    Aplikacja działa, robi to co powinna więc cieszę się z tego powodu. Jutro muszę ją oddać więc prawdopodobnie nie będe już z nią nic zmieniał... chyba, że...

    Chciałem dodać timer ogólny. Liczący czas "życia" danego użytkownika. Za życie uznaje czas od startu do kontaktu z jedną ze ścianek. 
    Do tego jeszcze rekord życia. 

    Ogólnie wiem jak to zakodować.
    1. Pojawienie piłki- timer start (a właściwie, z racji, że piłka pojawiana jest cały czas w innych miejscach- animacja ruchu- to pierwszy timer start jest przy włączeniu apki. Timer stop przy dotknięciu oraz ponowny timer start.
    2. Przy każdym dotknięciu wywoływana funkcja sprawdzająca który czas jest większy- rekordu czy aktualnego.

    Problem jednak jest w umieszczeniu dwóch pól tekstowych w odpowiednim miejscu oraz ogólnie- praktycznym wykonaniu. 

    Z tego co widzę, layout nie jest ustawiany tylko inny view (dlatego, że robię sobie CustomView). 
    Moje pytanie brzmi więc- czy mogę ustawić layout dla customView oraz ewentualnie jak powinienem zrobić ten timer?

    Z góry dzięki za pomoc. 

    Link do kodu.

    https://codeshare.io/MaksAndroid

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.