Skocz do zawartości
Rafal560

poradnik Aktualizacja do EMUI 9.1 przez Firmware Finder oraz HiSuite

    Rekomendowane odpowiedzi

    Napisano (edytowane)

    Witam, przedstawiam instrukcje aktualizacji Mate 20 Lite do EMUI 9.1, oraz nowszych softów zgodnych z naszym sprzętem.

    Przed rozpoczęciem aktualizacji upewnij się, że przeczytałeś i rozumiesz treść tego poradnika. Wgranie nieodpowiedniego softu grozi ucegleniem sprzętu. Przed wszystkimi czynnościami zrób kopię zapasową danych z urządzenia.

    Poprawnie przeprowadzona aktualizacja tym sposobem, nie powoduje usunięcia aplikacji jak i danych użytkownika.

    Wszystkie operacje robisz na własną odpowiedzialność.

    Co nam będzie potrzebne?

    - Aplikacja Firmware Finder for Huawei dostępna w sklepie Play

    - HiSuite 9.0.2.304 wraz z dwoma plikami do podmiany dostępne tutaj:

    https://drive.google.com/file/d/1wbkHnDMIT1m2Lb6BTGQvqbk4xCy6o2N8/view?usp=sharing

     

     

    1. Wchodzimy do katalogu:

    C:\Windows\System32\drivers\etc\

    Otwieramy za pomocą notatnika plik hosts, w którym na samym końcu w nowej w linii wklejamy :

    # 188.225.84.142 query.hicloud.com

    oraz plik zapisujemy.

    2. Odinstalowujemy oprogramowanie HiSuite oraz instalujemy jego starszą wersje. Nie uruchamiamy programu.

    3. Wypakowujemy dwa pliki z archiwum i podmieniamy je:

    httpcomponent.dll do folderu C:/Program Files (x86)/HiSuite

    HiSuiteConfig.xml do folderu C:/Users/Nazwa użytkownika /AppData/Local/Hisuite/userdata/UpdateDogDev

    4. Zmieniamy ustawienia karty sieciowej z której korzystamy z internetu.

    Panel sterowania\Sieć i Internet\Połączenia sieciowe

    Prawy przycisk myszy na kartę sieciową, Właściwości, Protokół Internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4), Właściwości, zmieniamy DNS na 188.225.84.142.

    Akceptujemy, zamykamy.

     

    5. Tworzymy HotSpot za pośrednictwem Win10. Ważne, aby utworzony przez nas hotspot korzystał z ustawień karty sieciowej z pkt. 4, jeśli nie ma takiej możliwości, w ustawieniach hotspotu również zmieniamy DNS na taki sam jak w pkt4.

    6. Łączymy się telefonem z wcześniej utworzonym hotspotem.

    7. Otwieramy Firmware Finder, szukamy zgodnego oprogramowania z naszym sprzętem. Wybieramy np. SNE-LGPR2-OVS 9.1.0.220 FULLOTA-MF 2019.08.04 3,6GB po czym sprawdzamy dostęp do oprogramowania. Jeśli wszystko jest ok. dostaniemy odpowiedź twierdzącą. Przechodzimy do „UZYSKAJ AKTUALIZACJE POPRZEZ ODZYSKIWANIE”, następny, „OTWORZYĆ  QUERY.HICLOUD.COM”. W tej chwili powinna otworzyć nam się przeglądarka z pustą stroną z napisem „Connected to TeamMT Server” Jeśli wyświetla się strona 404, szukaj problemu w pkt 4. Lub 5. z DNS.

    Jeśli wszystko jest ok, przechodzimy dalej, jeszcze raz sprawdzamy dostępność. Dalej naciskamy „ZAREJESTRUJ AKTUALIZACJE” zakańczamy etap i wychodzimy do ekranu głównego.

    8. Podłączamy urządzenie do komputera z ustawieniami Debugowania USB oraz HDB. Włączamy HiSuite oraz sprawdzamy dostępność nowego oprogramowania. Jeśli wszystko zrobiliśmy prawidłowo, powinna pojawić nam się wcześniej wybrana aktualizacja. Zatwierdzamy i czekamy na aktualizacje. Gdy postęp w HiSuite dojdzie do 100% dopiero wtedy uruchomi nam się ponownie telefon i zacznie się update.

     

    42cedc8059338945bbd7e600e39cf76c.jpg8ce7c59ad1628d05213153e8e9666e10.jpg46d1ebcb08139f9cea5b6272ee56763c.jpg96209f50ced61c692e3d59f0de19c653.jpg231440cd4becb04a6f9b9d5daf0b8463.jpg713385b8e7f3a9c53cdb2c9a9ea57be5.jpgadd8fd225e47cc4fd470cbbc6dfc028b.jpgd67da9d9c4478ab17f231dde57cf945f.jpg

    Edytowane przez Rafal560
    • Piwko! 3
    • Lubię to! 2

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wszystko mi poszło ok do momentu łączenia się z HotSpot :(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @czoper3 , a co cię dokładnie dzieje?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    1 godzinę temu, Rafal560 napisał:

    @czoper3 , a co cię dokładnie dzieje?

    pkt-1, 2, 3, 4 ok - troszkę się męczyłem bo te pliczki można tylko pozamieniać jako administrator ale wchodziłem w tryb awaryjny i pozamieniałem

    dalej nie przeszedłem

    problem mi się zaczął przy tym HotSpocie

    dodam tylko że wejście WLAN uszkodzone, tylko WiFi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tzn, jaki problem?

    hotspot.png

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    12 godzin temu, Rafal560 napisał:

    korzystałem z tego poradnika i na laptopu niby jest HotSpot ale nie widzi telefonu no chyba ze łączę się z telefonu

     

    12 godzin temu, lukaszf napisał:

    tzn, jaki problem?

    hotspot.png

    dokładnie mam tak samo, jaki kolejny ruch? nie widzi telefonu, chyba ze w fonie muszę coś zadziałać?

    a u mnie brak tej trzeciej Lini      Pasmo sieci:   Dowolne dostępne

    poza tym to na telefonie mam mieć neta z laptopa czy na laptop-ku neta z telefonu?

    ta druga opcja działa, ale wyświetla się strona 404, a DNS jest wg instrukcji

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Punkt 6 z poradnika - "Łączymy się telefonem z wcześniej utworzonym hotspotem."

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    3 godziny temu, lukaszf napisał:

    Punkt 6 z poradnika - "Łączymy się telefonem z wcześniej utworzonym hotspotem."

    tak robiłem wyskakuje błąd str 404 a DNS jest wg instrukcji przy ostatnim scrinie brak 3 lini Pasmo Sieci     dowolne dostępne

    Spoiler

     

    Screenshot_20190814_101614_com.teammt.gmanrainy.huaweifirmwarefinder.jpg

    Screenshot_20190814_101652_com.teammt.gmanrainy.huaweifirmwarefinder.jpg

    Screenshot_20190814_101740_com.teammt.gmanrainy.huaweifirmwarefinder.jpg

    Screenshot_20190814_101800_com.teammt.gmanrainy.huaweifirmwarefinder.jpg

    Screenshot_20190814_101818_org.mozilla.firefox.jpg

    Zrzut ekranu (1).png

    Zrzut ekranu (2).png

     

     

    Edytowane przez Gwozdek
    Duże ilości zdjęć proszę chować w spoilerach. Poprawia to przejrzystość tematu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tam pomijam jak wyskakuje błąd haha, a tak serio to spróbuj zmienić dnsy w routerze a nie w ustawieniach karty

    Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x