ravmen witam. dzisiaj przestały działać u mnie płatności zbliżeniowe przez Google Pay . wczoraj bez problemu płaciłem i nic z telefonem od wczoraj nie robiłem. dzisiaj wyskakuje komunikat że nie mogę używać tego telefonu bo być może został zrootowany lub zmodyfikowany. myślałem że to może wina banku ale karty z innego banku też nie mogę dodać bo wyskakuje podobny komunikat
Mori7 Mnie płatności zbliżeniowe padły w piątek. Przyczyną tego jest brak certyfikatu Google (sklep Google - ustawienia - Certyfikat Play Protect ). Mogę się zalogować do swojego konta ale nie każdą aplikację mogę pobrać ze sklepu. Przestały mi działać aplikacje Samsunga. Prawdopodobnie któraś z ostatnich aktualizacji uważana jest przez Google za modyfikację systemu. Próbowałem rejestrować system w Google ale bez powodzenia (rok temu to jeszcze działało). Będę zmuszony wgrać całkiem oficjalną wersję producenta na Polskę.
Mori7 Głównie aplikacje Samsunga do zegarka, które wcześniej instalowałem bez problemu. Przywróciłem telefon do ustawień fabrycznych i aplikacje nie są zgodne z moim systemem w telefonie. Aplikacja bankowa zainstalowała się bez problemu i dlatego podejmę jutro próbę płacenia telefonem za pomocą aplikacji bankowej. Co ciekawe posiadałem certyfikat Google jeszcze na początku sierpnia i być może instalując aktualizację z łatkami bezpieczeństwa ( 255 z sierpnia ) coś sknociłem. dodana zawartość U mnie tak to wygląda.
Mori7 Ale poniżej powinieneś mieć wiadomość o certyfikacie. Ja mając wersję 255 w innej kolejności instalowałem aktualizacje i nie próbowałem tej 262 bo wnosi ona to samo co 255.
ravmen no właśnie niżej nie ma już nic. w aplikacji safetynet test mam tak w drugim telefonie p10 z wersja 252 od Play jest wszystko w porządku...
Mori7 Masz nie zaliczony test. Przed chwilą zainstalowałem i mam tak samo. Ten test jest wymagany do płatności. Znalazłem tutaj na forum poruszany temat o tym teście ale pisane 2 lata temu.
ravmen tylko dziwne że do wczoraj było wszystko dobrze.... chyba wrócę do wersji 9.0.1 . ale to jutro wieczorem już i zobaczę czy też cts będzie fail
Mori7 Jeżeli masz taką możliwość powrotu to dobrze, gdyż takiej niestety nie posiadam. Wychodzi więc na to że Google traktuje nasze systemy jako modyfikowane lub root. Na XDA znalazłem coś na ten temat ale pisane rok temu.
ravmen wracałem już z 9.1.0 255 na 9.0.1 185 więc teraz też nie powinno być problemu. na wersji 255 miałem problemy z czytnikiem
zerwany U mnie na 262 również nie przechodzi safetynet test, ale nie wpływa to na płatności zbliżeniowe, aplikacja bankowa działa bez zarzutu Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Mori7 Ja nie mam na to ostatnio czasu i właściwie tymczasowo mam P 8, który jeszcze jakoś funkcjonuje. Powracałeś do poprzedniej wersji z komputerem czy bezpośrednio na telefonie?
ravmen przez komputer wszystko , czy ktoś może potwierdzić czy na wcześniejszych wersjach nadal jest certyfikatowane urządzenie i przechodzi test safetynet ? na 9.1.0 262 nie działa a nie wiem czy jest sens wracania do poprzednich wersji żeby płatności Google pay działały. Aplikacja bankowa T-Mobile też nie działa do płatności zbliżeniowych .
ravmen @gregmarz jakiej sieci jest telefon? bo żona ma z play i aktualizacje przez OTA dostajei ma 9.1.0 260 certyfikowane .
gregmar Telefon jest z wolnego rynku z sim orange. Żadnych aktualizacji nie wykrywa. Ja natomiast na swoim, też z wolnego rynku mam 9.1.0.262 ale wgrywane przez HiSuite i recowery.
Tomek_Łoński Macie opcje rollbacka w HiSuite? Bo ja nie, a chciałbym się cofnąć trochę ze względu na certyfikację Google. Jest jakiś inny sposób?
ravmen @Tomek_Łoński ja zaraz będę próbował wrócić do 9.0.1 185 bo na 9.1.0 262 nie mogę płacić NFC a w 99% płacę w ten sposób i muszę to mieć. W FF rejestruje 9.0.1 185 i w Hisuite wybieram restore earlier version. Kiedyś tak robiłem z 9.1.0 255 i zadziałało z tym że później musiałem ponownie wgrać tą samą wersję ale jako update bo inaczej w OTA miałem aktualizacje które mimo instalowania ciągle wracały żeby zainstalować. zobaczymy jak teraz będzie 🙂
hydrominum Ja posiadam 9.1.0.252 i chciałem zapłacić przez NFC i ciągłe zbliżenie z terminalem odrzucało mi. Potem w Google Pay (już po fakcie bo zapłaciłem gotówką)zauważyłem, że nie zaznaczyłem opcji ustawienia domyślnego sposobu płacenia przez Google Play i mam tu pytanie czy mogło główną przyczyną odrzucania płatności mogło być nie zaznaczenie tej domyślnej funkcji? Byłem po prostu zszokowany co jest, że zaczęło mi odrzucać płatność przez NFC. Spotkaliście się może kiedyś takim problemem podczas płatności? Czekam na Wasze podzielenie się doświadczeniaw tej kwestii tematu.