Skocz do zawartości
TiKi

Gwarancja na smartfony Samsunga

    Rekomendowane odpowiedzi

    TiKi

    Witam,

    Planuję zakup używanego telefonu Samsunga i przy okazji znalazłem informację, że istnieje różnica w gwarancji w zależności od tego, z dystrybucji na jaki rynek został telefon pierwotnie kupiony.

    Trochę już o tym poczytałem, ale przed zakupem wolałbym się upewnić co do zdobytych informacji i mam nadzieję, że mi w tym pomożecie :)

    Z tego co wyczytałem sposobem na sprawdzenie na jaki rynek pochodzi telefon jest odczytanie kodu CSC oprogramowania, który to kod można jednak zmienić rootując telefon i wgrywając oprogramowanie na inny rynek. Jednocześnie w nowszych Samsungach przy operacji rootowania zostaje zmieniona flaga Knox z 0x0 na 0x1. Zgadza się?
    W związku z tym, czy jeśli przy zakupie sprawdzę np. w programie Phone INFO, czy telefon ma soft z kodem CSC XEO (lub któregoś z polskich operatorów), oraz flaga Knox będzie ustawiona na 0x0 (oraz oczywiście będę miał dowód pierwotnego zakupu) to mogę być spokojny o to, że w serwisie przyjmą mi ten telefon bez problemu? Czy serwis Samsunga sprawdza w jeszcze jakiś sposób pochodzenie telefonu?

    No i pytanie poza konkursem: z czego wynika to, że Samsung przy przyjmowaniu telefonu na gwarancję inaczej traktuje telefony w zależności od tego gdzie zostały kupione (szczególnie dlaczego istnieje różnica między dystrybucją polską a europejską), oraz na czym ta różnica w traktowaniu polega?

     

    Z góry dzięki za odpowiedzi :)
     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mógłbyś rozwinąć jakie to są różnice? Wydawało mi się, że w przypadku telefonów Samsunga obowiązuje standardowa roczna gwarancja niezależnie od rynku, na który przeznaczony jest dany model.

    Wysłane z mojego SM-G970U1 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    TiKi

    Właściwie sam chciałbym to wiedzieć dokładnie ?
    Z tego co udało mi się znaleźć to podobno serwis Samsunga nie chce wymieniać telefonów na nowe, jeśli telefon pochodzi z dystrybucji europejskiej.
    No i w Polsce jest 24miesięczna gwarancja chyba (stąd może brać się to, że nie chcą wymieniać telefonów).

    Ale są to informacje, które znalazłem gdzieś w otchłaniach internetu i sam chciałbym uzyskać ich potwierdzenie.

    Edytowane przez TiKi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    rybus85

    Telefon z PL wystarczy dowód zakupu. Wymieniają na nowy. Telefon spoza PL musi mieć dowód zakupu z nr imei plus wypełnioną kartę gwarancyjną. Nie wymienią na nowy :)

    Co do CSC. Mając telefon od operatora i wgrywając czyste XEO(częstsze aktualizacje i brak śmieci od operatora) kod CSC pierwotnej sieci zostaje. Gwarancji w tym wypadku nie tracisz tylko rękojmię sieci. 

    Root telefonu czyli nabicie flagi knox,automatycznie powoduje utratę gwarancji. 

    Wgranie XEO nie powoduje nabicie flagi knox.

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W Polsce i na terenie całej Unii Europejskiej Samsung daje 12 miesięcy na produkt natomiast sprzedawca daje 24 miesięcy rękojmi. Różnica dla nas niewielka, duża dla sprzedawcy bo gdy przychodzisz z zepsutym telefonem po roku koszty naprawy ponosi sprzedawca. Te 24 miesiące wynikają z regulacji prawnych UE. To rozróżnienie gwarancji i rękojmi warto znać bo w mojej obecności konsultant w dużej sieci rtv spławił klienta , który przyszedł z zepsutym towarem 14 miesięcy po zakupie a następnie grzecznie przyjął produkt do naprawy, gdy powiedziałem człowiekowi by powołał się na rękojmie a nie gwarancję.

    Wysłane z mojego SM-G970U1 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    TiKi

    A jak to jest z kodami CSC operatorów, czy np. Orange ma jeden wspólny dla całej europy, czy "polski" Orange ma inne kody nic Orange "francuski"?
    I na ile pewny jest program Phone INFO (lub też inna metoda sprawdzania kodów CSC)? Czy jeśli miałbym w nim podane, że oryginalny kod CSC i aktywny kod CSC należy do polskiej dystrybucji to czy mogę się spodziewać, że faktycznie telefon pochodzi z polskiej dystrybucji?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jeronimo
    23 godziny temu, rumpelst napisał:

    W Polsce i na terenie całej Unii Europejskiej Samsung daje 12 miesięcy na produkt natomiast sprzedawca daje 24 miesięcy rękojmi. 

    Bez urazy gdzie to wyczytałeś, że Samsung daje tylko 12 miesiecy gwarancji.?

    Kolego niezależnie czy w Polsce czy w krajach UE Samsung na telefony komórkowe daje 24 msc gwarancji.

    Kiedyś było tak, że jak telefon ktoś kupił na firmę to miał tylko 12 msc gwarancji.

    Druga sprawa to gwarancja jedno, a rękojmia drugie:

    Jak znalazłem ukrytą wade fabryczną to oddam go na rękojmię i złoże wniosek o  wymianie sprzetu lub zwrot kasy.

    Jak padł mi wyswietlacz to wtedy oddaje go na naprawę gwarancyjną.

    Rękojmia jest gwarantowana przepisami prawa, gwarancja jest dobrowolnie wydawana przez gwaranta (producenta, sprzedawcę, dystrybutora lub importera), stanowi tym samym element strategii marketingowej.

    - Na podstawie rękojmi - odpowiada sprzedawca.
    - Na podstawie gwarancji (o ile została udzielona) - odpowiada gwarant.

    Jedno i drugie w przypadku telefonów trwa 2 lata.

     

    23 godziny temu, TiKi napisał:

    Z tego co wyczytałem sposobem na sprawdzenie na jaki rynek pochodzi telefon jest odczytanie kodu CSC oprogramowania, który to kod można jednak zmienić rootując telefon i wgrywając oprogramowanie na inny rynek. Jednocześnie w nowszych Samsungach przy operacji rootowania zostaje zmieniona flaga Knox z 0x0 na 0x1. Zgadza się?

    W duzo starszych modelach telefonów samsunga można było sprawdzic dystrybucje telefonu dokładnie tylko za pomocą programu Kies lub SmartSwitch wpisując w odpowiednie okienka model telefonu i jego serial number, poniewaz debrandując telefon zmieniały sie wszystkie kody csc.

    Teraz w nowszych modelach samsunga producent zmienił troszkę zabezpieczenia i debrandujac telefon zawsze ostatnia pozycja kodu csc wyswietla kod z jakiego regionu pochodzi telefon.

    Aplikacja "Phone Info" nie jest dobrym programem do sprawdzania kodu csc.

    Lepiej juz sprawdzić to w ustawieniach telefonu.

    Da przykładu jak zdebrandujesz telefon np. samsung s9, s9+ posiadajac go z dystrybucji Orange i wgrywajac soft XEO to wchodząc w "ustawienia - telefon informacje - informacje o oprogramowaniu - wersja opro. dost. Usług" bedziesz miał opis kodu csc : XEO/XEO/XEO/OPV

    Po tym wlasnie stwierdzisz ze telefon jest z dystrybucji w tym przypadku z Orange

    A jeśli wchodząc w te ustawienia i będziesz miał kody csc: XEO/XEO/XEO/XEO to oznacza że telefon jest z polskiej dystrybucji nie brandowany.

    Oczywiście, że mając zrotowany telefon można zmienić ten ostatni kod z OPV na XEO, ale wtedy wiadomo ze telefon ma nabitą flagę Knox.:)

    Zmiana kodu csc czyli debrandowanie telefonu nie nabija flagi Knox i nie trzeba do tej operacji rotowac telefonu, ale jeśli chciałbyś zrotowac telefon to juz flaga Knox zostanie nabita. I kupując telefon z nabitą flagą Knox nie ma już dla ciebie znaczenia z jakiego jest regionu bo i tak gwarancja juz nie działa w takim przypadku.

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeronimo sprawdziłem, faktycznie Samsung daje 24 miesiące gwarancji. Sugerowałem się polityką Microsoft i Apple. Za wprowadzanie w błąd kolegów przepraszam ;)

    Sent from my SM-G970U1 using Tapatalk

    • Piwko! 1
    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x