Po pierwsze, funkcjonuje coś takiego jak "dozwolony użytek". Musisz przecież mieć możliwość rozpakować telefon
i sprawdzić, czy wszystko działa. Jeżeli nie, to odstępujesz pisemnie od umowy w terminie do 14 dni, bez podania przyczyny.
Zwracasz towar w terminie kolejnych 14 dni od daty odstąpienia od umowy, więc w sumie masz na to 28 dni.
Po prostu oddajesz i już. Dostajesz zwrot kasy. Oczywiście, telefon ma być bez śladów użytkowania,
to naturalne.
Po drugie nie ma już "niezgodności towaru z umową", tylko obowiązuje "rękojmia" - bądźmy precyzyjni, ale z tego się korzysta po upływie 14 dni ochrony po zakupie.
Kolejna sprawa, jeśli reklamujesz coś z tytułu rękojmi, to nie jest to zgłoszenie gwarancyjne, bo to dwie różne sprawy.
Rękojmia to ustawowe zobowiązanie sprzedawcy wobec klienta, a gwarancja, to dobrowolne zobowiązanie producenta
względem kupującego.
Nie daj się wkręcić w żadną naprawę jeśli telefony nie mają śladów używania !
Tylko zwrot kosztów zakupu, lub wymiana, jeśli chcesz pozostać przy tym modelu.