Telefon kupiłem w kwietniu z bestceny, symbol wskazuje na to, że pochodzi z dystrybucji hiszpańskiej. System zaktualizowany do oreo. Jakoś w czerwcu po raz pierwszy pojawił się problem, który od tego czasu pojawia się powiedzmy średnio przy co 5 połączeniu. Otóż po wywołaniu połączenia z książki lub poprzez dialer pokazuje się standardowy ekran nawiązywania połączenia, ale sygnał się nie pojawia, za to zgodnie z informacją na ekranie połączanie zostaje nawiązane. W słuchawce niczego nie słychać, a po chwili telefon się zawiesza, tzn. nie da się wyjść z ekranu połączenia i jedyną opcją jest zrestartowanie telefonu przytrzymując przycisk zasilania przez dłuższą chwilę. Następne kilka połączeń przebiega normalnie bez problemów aż w końcu sytuacja się powtarza.
Nie jest to na tyle uciążliwe, żebym na chwilę obecną rozważał reklamację (jeżeli problem będzie się powtarzał kiedy zostanie już niewiele gwarancji to rozważę), ale zastanawiam się czy ktoś ma takie same objawy w swoim v30 i co ewentualnie można z tym zrobić.