Skocz do zawartości
miracleman34

Zwrot telefonu zakupionego na odległość - sprzedawca chce oddać tylko 80% wartości zakupu

    Rekomendowane odpowiedzi

    Napisano (edytowane)
    3 godziny temu, horde napisał:

    Rzecznik Praw Konsumenta. Kiedyś czytałem artykuł o podobnej sytuacji, jak znajdę wkleje.Sprzedawca również chciał naliczyć koszty z aktywowanego iPhone, kupujący udał się do rzecznika i sprawa skończyła się tak, że sprzedający musiał przyjąć telefon z powrotem bez żadnym dodatkowych kwot, ryzyko wpisane w działaność na odległość.

     

    Mam

     

    https://www.######/2019/01/iphone-zakup-online-zwrot-towaru-pieniedzy.html

     

    Niestety nie da się wkleić konkurencja, wpisz w google aktywowany iPhone a zwrot i pierwszy wynik.

     

     

     

     

    13 godzin temu, dest napisał:

    @miracleman34 trzeba było kupic w sieciowce typu media markt, rtv euro 

    Tak zrobię z tym że Rzecznik ma 30 dni na interwencję a ja kilkanaście na zwrot od jego zgloszenia

     

    Rzecznik a Urząd ochrony konsumenta dużo się różni?

    Bo u nas dwie różne siedziby itd

    Edytowane przez miracleman34

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    horde

    Nie korzystałem z Urzędu Ochrony Konsumenta to nie wiem, ja uderzałbym do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.

    Poza tym najpierw spróbowałbym sprzedawcy przekazać taką informację i zobaczyć jak zareaguje, może w ogóle nie będzie sprawy.

    Skąd informacja, ze 30 dni ma Rzecznik, tak podają? Jeśli nawet to i tak swoją drogą robisz zwrot-informujesz sprzedawcę-pismo, a dodatkowo sprawę kierujesz

    do Rzecznika, zresztą na pewno Rzecznik podpowie co zrobić.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Póki co zrobiłem zwrot na Allegro ale po rozmowie że sprzedawca gdy jechałem oddać sprzęt,  go im nie zostawilem. Napisać do nich Teraz mając tel u siebie co i jak ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Paulus27

     

     

     

    Godzinę temu, miracleman34 napisał:

    Póki co zrobiłem zwrot na Allegro ale po rozmowie że sprzedawca gdy jechałem oddać sprzęt,  go im nie zostawilem. Napisać do nich Teraz mając tel u siebie co i jak ?

    Musisz mieć dowód na odmowę zwrotu. Napisz do nich oficjalnego maila, najlepiej do działu zajmującego się zwrotami/gwarancją (nie sprzedażą). Zadzwoń i poproś o telefon lub mail by tam uderzać. Potem poszukaj na forach prawnych, zajmujących sie pomocą w sprawach konsumenta odpowiednich podstaw prawnych i uderz pismem podpartym określonymi paragrafami. Jeśli masz taką możliwość to udaj się do prawnika, który zajmuje się tego typu sprawami. W każdym mieście np. w Starostwie takie istnieją. Są darmowe.
    Stawiam, że jak dobrze to zrobisz to sprawę szybko zamkniesz.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Mają tylko dział sprzedaży i serwisowy

    Na infolini urzędu ochrony konsumenta prawnik powiedzial bym napisał list polecony zpo z wezwaniem do zapłaty i info o skierowaniu do Rzecznika a jeśli to nie pomoże to pismo bezpośrednio od Rzecznika 

    Edytowane przez miracleman34

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Paulus27
    25 minut temu, miracleman34 napisał:

    Mają tylko dział sprzedaży i serwisowy

    Na infolini urzędu ochrony konsumenta prawnik powiedzial bym napisał list polecony zpo z wezwaniem do zapłaty i info o skierowaniu do Rzecznika a jeśli to nie pomoże to pismo bezpośrednio od Rzecznika 

    Ale by żądać wezwania do zapłaty musisz im wysłać telefon w czasie 14 dni. Dopiero wtedy możesz zacząć walczyć o zwrot tych 10%. Jak nic nie da negocjacja przed wysyłką i zapewnienie pełnego zwrotu to tylko ta opcja Ci pozostaje. Zwrot, odebranie 90% i walka o zaległe 10%

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Telefon mogę im zawieźć nawet jutro bo mam spotkanie z Rzecznikiem zobaczymy co mi powie

     

    A teraz właśnie przyszedł mail że mogą mi wrócić jedynie 80% wartości telefonu  

    Edytowane przez miracleman34

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Paulus27
    Godzinę temu, miracleman34 napisał:

    Telefon mogę im zawieźć nawet jutro bo mam spotkanie z Rzecznikiem zobaczymy co mi powie

     

    A teraz właśnie przyszedł mail że mogą mi wrócić jedynie 80% wartości telefonu  

    To są jakieś jaja.
    Ja bym nie odpuścił.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak co innego wczoraj w rozmowie,  co innego na piśmie 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    horde

    Tym się nie przejmuj idź do Rzecznika i wszystko będziesz wiedział. Wiele firm starszy, że nie przyjmą zwrotu jak np używany, czy ściągniesz folie itp a później okazuje się, że jak zaangażuje się Rzecznik to jednak zmieniają zdanie.
    Ja bym im jeszcze odpisał że w takim razie kierujesz sprawę do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta to może szybciej podejmą prawidłową decyzję.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x