Cześć,
z racji długich poszukiwań informacji jak zrobić downgrade dla mojego SM-R805F postanowiłem napisać temat dla potomnych.
Celem moich poszukiwań było odnalezienie możliwości zmiany CSC, do czasu gdy zorientowałem się że zmiana FIRMWARE na najnowszy R805FXXU1FSL3dodaje funkcję blokady zmiany CSC.
Tak więc gdy zorientowałem się za pomocą XDA że nie tylko ja mam ten problem zacząłem mocno kopać:
Ot upgrade smartwatcha nie jest taki prosty gdyż wyróżniamy kilka wersji tegoż urządzenia:
SM-R805F
SM-R805U
SM-R805N
oraz inne, pochodne których nie znalazłem lub podobne modelowo jakSM-R815,SM-R800 itp.
Dlatego przed zaczęciem jakichkolwiek czarów z netOdinem, SDB Shellem i cokolwiek jeszcze istnieje należy:
Sprawdzić aktualną wersję oprogramowania zegarka (Ustawienia -> o zegarku -> oprogramowanie):
2. Sprawdzić CSC zegarka (w moim przypadku jest to OXA) - wystarczy wpisać w aplikacji telefon kod *#1234# :
3. Sprawdzić model zegarka (w oprogramowaniu jak i w CSC jest wystarczająca wzianka):
Gdy jesteśmy pewni już co czynimy możemy zacząć szukać interesującego nas oprogramowania - ja wybrałem soft:
1.R805FXXU1ESE2_Tizen.rar - znaleziony na XDA, link poniżej:
2. Aplikacje netOdin:
Po wypakowaniu zawartości paczek netOdin i oprogramowania przechodzimy w trybWIRELESS DOWNLOAD- uruchamiamy zegarek ponownie, tak jak doHARD RESET, trzymając przycisk włączenia (dolny boczny) aż zacznie pojawiać się nam niebieski napis"REBOTING...", wtedy klikamy kilka razyTEN SAM PRZYCISKaby wyświetliło się namRecovery Menu, w menu poruszamy sięTYM SAMYM PRZYCISKIEMklikając go pojedyńczo, natomiast zatwierdzamy trzymając TEN SAM PRZYCISK. (Wybaczcie za CAPSy ale sam miałem na początku problem poruszać się)
Gdy przeniesie nas do trybyWireless-downloadpo kliknięciu dolnym bocznym przyciskiem powinno zaskoczyć tworzenie Access Pointa przez zegarek, oraz sam Access Point powinien być w zasięgu sieci Wi-Fi:
Po podłączeniu włączamy netODIN jako administrator, jednak musimy zrobić to szybko zanim nastąpi CONNECTION FAIL: CONNECTION TIMED OUT (118)
* Często telefon nie daje DHCP dla komputera więc trzeba ustalić adres statycznie na komputerze 192.168.49.20 (adres komputera) 255.255.255.0 (maska) 192.168.49.1 (brama) *
GDY MAMY WSZYSTKO POŁĄCZONEPRZECHODZIMY DO netODINA
*PRZED URUCHOMIENIEM APLIAKCJI NETODIN NAJLEPIEJ WYŁĄCZYĆ ZAPORĘ WINDOWS *
Uruchamiamy program netODIN z prawami administratora, po jego włączeniu powinien wskazać się adres IP zegarka.
Ładujemy wszystkie pliki które mamy w paczce z oprogramowaniem pokolei od góry:
Dajemy start i odliczamy nerwowo
(jeżeli przerwie się połączenie ale używamy plików do właściwego modelu zegarka bez problemu możemy go restartować z powrotem do Wireless-download co widać na drugim obrazku powyżej)
Po skończonym procesie netODIN da nam znać że się udało, i zacznie restartować zegarek:
a nasz zegarek będzie już posiadał wymagany przez nas system do zmiany CSC na OPV dla orange w Polsce:
Po tym cała instrukcja ze zmianą CSC dostępna na forum bez problemu przejdzie.
PS: wybaczcie za pierwszy temat, missclickiem wysłałem niepełen post.
Mam nadzieję że komuś pomogłem!