@flexiukdostałem odpowiedź z PKO. Raczej sami nie wiedzą co jest grane, bo karta się raczej nie blokuje skoro obok w sklepie w tym samym czasie już działa:)
"Dzień dobry,
przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.
Panie Przemysławie, na podstawie tej wiadomości nie mam wglądu w Pana dane i nie mam możliwości sprawdzenia informacji.
Zapraszam do ponownego kontaktu z nami poprzez wysłanie wiadomości z serwisu iPKO (ikona Koperty -> Nowe pytanie/zgłoszenie -> Pytanie) lub dzwoniąc na podane poniżej numery naszej infolinii.
Wtedy będziemy mogli sprawdzić dla Pana informacje.
Problem z płatnościami zbliżeniowymi, może być spowodowany dużą ilością takich operacji i częściowym zablokowaniem się tej funkcji na karcie ze względów bezpieczeństwa.
Przed ponownym kontaktem z nami, poproszę o fizyczne użycie karty w bankomacie naszego banku i wykonanie operacji sprawdzenia dostępnych środków (chodzi o wykonanie operacji z PIN-em).
Jeśli wykonanie tej czynności nie przywróci funkcji płatności zbliżeniowej, to poproszę o kontakt z nami.
Jeśli będzie Pan potrzebował dodatkowych informacji, proszę śmiało kontaktować się z nami. Chętnie pomożemy."