Odkilku miesięcy pojawia się u mnie pewien problem związany z internetem, ale dziś utwierdziłem się w fakcie, że problem dotyczy tylko mojego telefonu. Problemem jest szwankująca łączność w telefonie, zarówno WiFi, sieć komórkowa i BT też chyba z tym jest związany. Podczas gdy oglądam telewizję mam podłączony telewizor do telefonu przez aplikację Smartthings w trybie przesyłania dźwięku z tv na telefon. Jeszcze kilka miesięcy temu działało to normalnie (jeszcze kiedy miałem androida 9, natomiast na 10 na początku też działało dobrze), ale teraz jest coraz gorzej. Mam internet światłowodowy i jeśli tylko dwa urządzenia mam podłączone (telewizor i telefon) to prędkość osiągam na poziomie koło 200 Mb/s jednak gdy tylko podłącze telefon do telewizora to prędkość maleje (od razu, test prędkości robiony chwilę przed podłączeniem i po) aż do 0 praktycznie, lub jakieś czasami 0,30 Mb/s. Korzystanie z internetu w telefonie staje się wtedy niemożliwe, więc jedyny sposób żeby to ominąć to wyłączyć WiFi i włączyć. Wtedy na jakieś 1-5 minut zyskuje wyższą prędkość neta po czym znów spada do 0. Pojawia się też inny problem związany z siecią komórkową, dane komórkowe mam włączone ciągle, więc kiedy wyłączę WiFi to przełączam się na LTE, ale i tu pojawia się czasem problem. Zdarza się, że po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu WiF (związanym z problemem wyżej) LTE mi znika (tj. Ciągle dane komórkowe są włączone, zasięg także jest) i z internetu znów korzystać nie mogę (Ani z jednej opcji, ani drugiej). LTE wraca dopiero po ponownym uruchomieniu telefonu (samo wyłączenie i włączenie danych komórkowych nie działa, reset ustawień sieciowych także nic nie daje, ani ręczne wybranie operatora sieci). No i ostatni problem dotyczy samego BT. Mając podłączone słuchawki do telefonu jeśli korzystam z muzyki w telefonie - wszystko działa, ale po włączeniu przesyłania dźwięku z TV do telefonu słychać szumy w słuchawkach. I to początkowo sporadycznie, teraz dosyć często. Dotyczy to różnych aplikacji na tv (yt, netlix czy internet) i skutkuje tym, że muszę kilka razy zatrzymać odtwarzanie i wznowić, aby dźwięk się unormował. Ewentualnie wystarczy czasem poczekać i po kilku/kilkunastu sekundach dźwięk normalnie się odtwarza. Na początku myślałem, że problemy te dotyczą samej aplikacji, ale próbowałem usuwać dane aplikacji, instalować ją na nowo, usuwać i na nowo dodawać telewizor w aplikacji itp, ale nic to nie dało. Dzisiaj miałem możliwość podłączyć inny telefon (galaxy s20+) za pomocą ponownie smartthings (i to tej samej wersji co u mnie) i żaden z tych 3 problemów nie występuje. Jaki może być tego powód? Moduły odpowiadające za łączność w telefonie mogły się uszkodzić? Jeśli tak to czy można je wymienić, czy są częścią płyty głównej i cała musiałaby iść na wymianę?