Po pierwsze, miałem wiele samochodów, a także miałem w życiu samochody projektowe / zmodyfikowane, więc ogólnie nie jestem nowy w samochodach ani silnikach, ale ...
Moja Mazda6 GJ 2.2 z 2015 r. Zbliża się do przeglądu, rozmawiałem z certyfikowanym mechanikiem Mazdy, kiedy ją kupiłem, o zaplanowaniu serwisu, który, jak powiedział, prawdopodobnie będzie pod koniec października.
Ale wczoraj, gdy mój GF miał samochód, pojawił się komunikat „czas na serwis oleju”. Okej, nie dziwne. Później tego samego dnia podczas jazdy do domu zapaliła się kontrolka oleju. Gdyby to był jakikolwiek inny samochód, mogłoby to spowodować zniszczenie silnika, ale ona jechała dalej. Pamiętaj, że ma prawo jazdy od około dwóch tygodni i nic nie wie o samochodach. Wróciła do domu i powiedziała mi to, więc oczywiście podejrzewałem najgorsze, ale przypomniałem sobie, że facet, od którego go kupiłem, z którym pracuję i jest bardzo szczery w historii samochodów itp., Wspomniał coś o zapalaniu się świateł ale tak naprawdę nie był to problem z ciśnieniem oleju.
Rozmawiałem z nim o tym i ostatnim razem, gdy miał to być serwis, stało się to samo - najpierw pojawił się komunikat serwisowy, potem zaświeciła się kontrolka oleju. Zadzwonił do Mazdy i powiedział, że to nie problem i nie powinien się tym martwić.
Potem zadzwoniłem do mechanika, który będzie obsługiwał samochód, a on w zasadzie powiedział to samo, mówiąc: „te samochody są tak wrażliwe” na rzeczy, które potencjalnie mogą być złe, więc dlatego to światło może się zapalić, mimo że ciśnienie nie jest koniecznie na tyle złe, aby spowodować jakiekolwiek szkody.