Skocz do zawartości
xavv

Resetująca się Motorola Defy Plus

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam!

    U mnie Defy resetuje się, jednak po restarcie nie chce kodu SIM. Jedynym znakiem resetu jest na pasku powiadomień wyświetlenie się komuniaktu od GoSMS o nowej wiadomości, którą wcześniej już czytałem. Dzisiaj e nicy jednak po resecie chciała kod PIN, bo rano znalazłem telefon właśnie z klawiaturą do wpisywania kodu PIN. Co ciekawe w ustawieniach, czas pracy baterii jest taki, jakby telefon się nie resetował - prawie 2 dni a reset był w nocy.

    Telefon cały czas działa na 2g.

    Nowy soft przez RDS wgrywałem, później według instrukcji Cyana. Na nowym kernelu było podobnie.

    Piszę tu, bo nie wiem co napisać oddając telefon na gwarancję do Orange, aby dostać telefon naprawiony (a nie z wgranym od nowa softem) oraz został mi moduł Bayera (w przypadku wymiany telefonu na nowy). Reklamować chciałbym jeszcze 2 rzeczy:

    -Telefon gubi dotyk, gdy trzymamy palec w 1 miejscu przez 25-30 sekund (np gry wyścigowe, zdarza się to we wszystkich produkcjach)

    -Mam 3 martwe piksele w lewym dolnym rogu ekranu.

    Proszę o radę, co mam im napisać powiedzieć, by dostać z powrotem sprawną motkę także z modułem Bayera.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    veimus

    Czas pracy na baterii pokazuje czas od ostatniego ładowania a nie od ostatniego restartu, jednak w ustawieniach -> informacje o telefonie -> stan tam na dole jest zegar pokazujący czas od ostatniego uruchomienia telefonu, który się restartuje razem z telefonem wiec po tym poznasz czy telefon Ci sie zrestartował.

    Jak odddajesz telefon do serwisu to wgraj oficjalny soft, bez roota oczywiscie. Cześc tych restartów może być powodowana włączona transmisja danych przez sieć komórkową.

    Co do gubienia dotyku to każdy tak ma jak wyświetlacz wykrywa ciągły dotyk przez co najmniej 30 sekund to poprostu przestaje reagować.

    W Deefy Plus masz tylko moduły Bayer wiec innego nie dostaniesz, no chyba, że masz zwykłą Defy ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Czas pracy na baterii pokazuje czas od ostatniego ładowania a nie od ostatniego restartu, jednak w ustawieniach -> informacje o telefonie -> stan tam na dole jest zegar pokazujący czas od ostatniego uruchomienia telefonu, który się restartuje razem z telefonem wiec po tym poznasz czy telefon Ci sie zrestartował.

    Dziwne, mam tam ponad 30 godzin. Zobaczę co będzie po kolejnym resecie. Odinstalowałem GoSMS w razie czego.

    Jak odddajesz telefon do serwisu to wgraj oficjalny soft, bez roota oczywiscie. Cześc tych restartów może być powodowana włączona transmisja danych przez sieć komórkową.

    Wgram przez RDS Lite i oddam czysty telefon. Używam tylko 2g bez neta i WiFi przez ostatni tydzień.

    Co do gubienia dotyku to każdy tak ma jak wyświetlacz wykrywa ciągły dotyk przez co najmniej 30 sekund to poprostu przestaje reagować.

    Chyba raczej nie powinno tak być. Jak np grając w Real Racing po ustawieniu gazu na dotyk ekranu mozna grać? Ta opcja jest najwygodniejsza a po 30s samochód bez uprzedzenia mi zwalnia, bo telefon gubi dotyk. Nie grałem na innym telefonie z Androidem, jednak na iPodzie Touch takiego problemu nie mam, nigdy nie gubił mi dotyku.

    W Deefy Plus masz tylko moduły Bayer wiec innego nie dostaniesz, no chyba, że masz zwykłą Defy ?

    Yep, to zwykła Defy. Nie zauważyłem Plusa w temacie, jednak problem nie jest zależny od modelu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    veimus

    możliwe że aplikacja odpowiedzialna za obsługę karty sim sie sypnęła, po ponownym jej uruchomieniu pyta o PIN. Może dodałeś aplikacje do zarządzania karta sim do listy taskkillera ?

    OK u mnie np ubicie aplikacji BlurPhone.apk która w TitaniumBackup jest pokazywana pod nazwą "[POCZTA GŁOSOWA] Telefon 2.3.5." powoduje tak jakby restart karty SIM, jak masz kod PIN to zapyta o PIN może to samo jest u Ciebie ?

    Edytowane przez veimus

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    możliwe że aplikacja odpowiedzialna za obsługę karty sim sie sypnęła, po ponownym jej uruchomieniu pyta o PIN. Może dodałeś aplikacje do zarządzania karta sim do listy taskkillera ?

    Nie mam żadnego Task killera. Po kolejnym resecie na owym zegarze w systemie - czas pracy 33h.

    Przed oddaniem na dzień zainstaluję przez RDS czysty system i zobaczę, czy będzie się sypał.

    Telefon resetuje się całkowicie - zdążyłem zobaczyć logo Cyana podczas startu a później panel do wpisania PIN`u.

    EDIT: Coś takiego wystarczy?

    Telefon: Motorola Defy MB525

    IMEI: 354XXXXXXXXXXX8

    MSN: L5XXXXXXH3

    MODEL: SMXXXXXXXX3

    Wady telefonu:

    1. Telefon posiada 3 świecące na biało (tzn martwe) piksele w lewym dolnym rogu ekranu. Są one widoczne min. podczas włączania się telefonu oraz podczas użytkowania np. na czarnym, ciemnym tle.

    2. Telefon gubi dotyk. Gdy przytrzymamy w jednym miejscu palec przez ponad 20s (używane w wielu programach lub grach) telefon przestaje go widzieć tak jakby nikt nie dotykał ekranu w tym miejscu.

    3. Telefon restartuje się samoczynnie. Nie pomogły liczne przywracania ustawień fabrycznych oraz aktualizacja oprogramowania przez program producenta (Motorola Software Update). Wyjęcie karty MicroSD, zmiana karty SIM także nie spowodowała zaprzestania restartów. Czasem telefon się restartuje nie pytając o kod PIN a czasem wyświetla się klawiatura do wpisania kodu PIN. Karta SIM była cały czas zabezpieczona tym kodem.

    Jak pisałem, próbowałem przywracać ustawienia fabryczne, aktualizować oprogramowanie programem producenta, zmieniać kartę SIM oraz MicroSD. Karty te działały na innych telefonach/smartfonach (również z oprogramowaniem Android) bez problemu.

    Telefon posiada nowszy moduł aparatu – Bayer. Taki model zakupiłem i po naprawie/wymianie chcę otrzymać także model z tym modułem a nie starszym systemem SOC.

    Telefon ma zdjętą blokadę SIMLock w serwisie Orange przez co gwarancja nadal obowiązuje. Potwierdzają to załączone dokumenty. Po naprawie/wymianie także chcę dostać telefon bez blokady SIMLock za zdjęcie której już wcześniej zapłaciłem.

    Edytowane przez puszcza

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Stumpy

    Czy ten problem występuje we wszyskich defy plus? bo chce kupić ten telefon ale sie obawiam tych resetów.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    veimus

    Hmm zawsze myślałem, że problem ten mnie nie dotyczy ale moja Defy+ przy każdym restarcie ustawia tryb na 3G (mimo iż w opcjach jest zaznaczone 2G only, po połączeniu się z internetem pojawia się okonka "H/3G"- pomaga ponownie wybranie opcji 2G) dziś po zakończonej rozmowie odłożyłem telefon na bok, i po minucie zobaczyłem czerwone logo motoroli :zdziwko: Cóż do serwisu mam daleko, w UK kupiłem swoją Defy+ tuż po premierze, zwyczajnie zawsze używam 2G i jak narazie chyba nie będę wysyłał do serwisu. Raz na miesiąc może sie zrestartować ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Telefon oddałem do salonu Orange. Pani trochę się zdziwiła, gdy zobaczyła całą kartkę a4 przedstawiającą usterki telefonu (to con napisałem w poście wyżej).

    U mnie pomagało (tzn mniejsza częstotliwość restartów) włączenie debugowania USB. Generalnie na oficjalnym sofcie w porównaniu do Cyana restarty były z 5 razy częstsze.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    . 2. Telefon gubi dotyk. Gdy przytrzymamy w jednym miejscu palec przez ponad 20s (używane w wielu programach lub grach) telefon przestaje go widzieć tak jakby nikt nie dotykał ekranu w tym miejscu.

    Tego Ci nie naprawia, bo w defy jest rzecza normalna.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    xavv

    Witam, wczoraj moja Moto Defy Plus wróciła z serwisu po raz trzeci. Po raz trzeci nie została ona naprawiona(ciągłe restarty). Za pierwszym i drugim razem serwis nie dopatrzył się usterki, został jedynie zaktualizowany system i przywrócone ustawienia fabryczne. Gdy wysyłałem telefon po raz trzeci opisałem problem dość szczegółowo, wymienili płytę główną i już się cieszyłem, że w końcu naprawili mi telefon ale niestety pierwsze odpalenie i co reset:przestraszony:

    Ogólnie to straciłem nadzieje, że telefon kiedykolwiek może zostać naprawiony...

    Wie ktoś dlaczego te restarty występują?? Czy może przysługuje mi już nowy telefon skoro sprzedali bubel i teraz nie potrafią go naprawić.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x