UWAGA: mimo, że staram się pisać łopatologicznie to i tak nie każdy sobie poradzi. Jeśli nie rozumiesz co tu pisze to zleć to komuś kto rozumie i postaw mu piwo, będzie z korzyścią dla obu stron bo może coś Ci wytłumaczy przy okazji. OCZYWIŚCIE NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA UWALONE SPRZĘTY, NIE STOJĘ Z PISTOLETEM PRZY TWOJEJ GŁOWIE I NIE KAŻĘ CI TEGO ROBIĆ. UWALISZ TELEFON TO MIEJ PRETENSJE DO SIEBIE ZAMIAST SĄCZYĆ PUBLICZNIE JAD.
Poradnik uruchomienia Fallout 2 i innych gier na Motorola Atrix
Pobieracie przygotowaną przeze mnie paczkę zawierającą emulatory BOCHS i QEMU w wersji PC oraz BOCHS w wersji Android oraz folder SDL wraz z romami i konfiguracją, który trzeba umieścić w głównym katalogu karty pamięci: https://rapidshare.com/files/1292492645/HOW_TO.rar
Do zrobienia lub edycji obrazu płyty polecam program WinISO a do obrabiania obrazów dyskietki WinIMAGE.
WinISO pobierzecie tu: WinISO Standard 6 - Edit, Create, Convert, Burn ISO and make Bootable ISO
WinIMAGE tu: Download WinImage
UWAGA! Nie zamieszczam obrazu systemu, jeśli macie to fajnie, jeśli nie macie i zamierzacie ściągać to pamiętajcie, że jest to piractwo. I proszę nie pisać o jakieś linki bo jedyne co dostaniecie to kopa w cztery litery. To tyle, żeby była jasność. Chcesz pograć – popracuj sam. Poradniki nie biorą się z nieba.
Jak już się ze wszystkim uporaliście to czas na stworzenie obrazu dysku.
W folderze zainstalowanego BOCHSa mamy pliczek bximage.exe, po kliknięciu uruchomi się wiersz poleceń gdzie kolejno wpisujemy: hd (oznaczenie, że robimy obraz dysku), flat (że obraz będzie miał ciągle jedną wielkość), ilość megabajtów (na Windows 95 z grą wystarczy 900MB, dla Windowsa XP 2,5GB będzie minimum), nazwę pliku koniecznie z rozszerzeniem .img (domyślną nazwą jest c.img)
Tak utworzony obraz przenosimy do lokalizacji QEMU razem z obrazem płyty instalacyjnej systemu. W tym miejscu, będzie trzeba poprawić sobie konfiguracje, która znajduje się w pliku qemu-win.bat, aby go edytować, należy przeciągnąć ten plik do otwartego notatnika. Wytłumaczę to na moim przykładzie:
qemu.exe -L . -m 1024(ilość zadeklarowanej pamięci ram) -hda vis.img(nazwa obrazu dysku) -cdrom vis.iso(nazwa obrazu płyty)-fda win95start.img(nazwa obrazu dyskietki) -boot d(kolejność bootowania, a – dyskietka, c – obraz dysku, d- obraz płyty)
qemu.exe -L . -m 1024 -hda vis.img -cdrom vis.iso -boot d
Po instalacji systemu czas doinstalować sterowniki grafiki i DirctX (oba znajdują się w paczce). Jeśli system uruchamia się bezproblemowo z pełną paletą kolorów na PC to czas go przenieść na komórkę, do folderu SDL. Jeśli nie działa – kombinuj, inaczej się nie nauczysz a będziesz zadawał zbędne pytania, które niszczą kreatywną dyskusję.
Teraz czas rzucić okiem na konfigurator BOCHS, który znajduje się na naszej karcie pamięci w folderze SDL:
Jeśli na początku jest znak # to znaczy, że instrukcja nie będzie wykonana.
megs: 320 <- ilość pamięci przeznaczonej dla urządzenia
cpu: count=1, ips=6000000, reset_on_triple_fault=1, ignore_bad_msrs=1 <- nie ruszać
# filename of ROM images <- nie ruszać
romimage: file=BIOS-bochs-latest <- jest to rom biosu
vgaromimage: file=VGABIOS-lgpl-latest-cirrus <- rom karty graficznej
vga: extension=cirrus, update_freq=25 <- opisuje kartę graficzną, do edycji dla zaawansowanych
pci: enabled=1, chipset=i440fx, slot1=cirrus <- jak wyżej
ata0: enabled=1, ioaddr1=0x1f0, ioaddr2=0x3f0, irq=14 <- nie ruszać
ata1: enabled=1, ioaddr1=0x170, ioaddr2=0x370, irq=15 <- nie ruszać
ata0-master: type=disk, path="95.img" <- określa obraz dysku
#ata1-master: type=disk, mode=vvfat, path=/sdcard/HDD, journal=vvfat.redolog <-nie ruszać
#type=cdrom, path="any.iso", status=inserted <- obraz płyty
boot: c <- urządzenie od którego zaczyna bootowanie
config_interface: textconfig <- nie ruszać
#display_library: x <- nie ruszać
# other choices: win32 sdl wx carbon amigaos beos macintosh nogui rfb term svga <- nie ruszać
log: bochsout.txt <- nie ruszać
sb16: enabled=0 <- wyłaczenei karty dźwiękowej
mouse: enabled=1 <- włączenie myszy
sb16: wavemode=1, dmatimer=500000 <- nie ruszać
clock: sync=none, <- nie ruszać
Uruchamiamy BOCHSa, cieszymy się działającym systemem i grami J
Jeśli nie działa to wklejać loga z błędem.