Nie wiem czy taki temat już był, ale od bidy niech zostanie.
Co do pytania:
1) Większość aplikacji gier jest przystosowana do różnych typów rozdzielczości i procesorów. Np. Modern Combat 3 wygląda inaczej na SGSII niż na SGS (mniej efektów, gorszej jakości tekstury)
2) Tutaj głównie sprawa sprowadza się do ARMv6 lub ARMv7. Generalnie lepsze gry nie pójdą na ARMv6. Co do wymagań to nie jest tak różowo, bo o tym dla jakiego telefonu dana aplikacja jest dostępna decyduje developer i jeśli zaznaczy, że np. SGS jest niekompatybilny (mimo że spokojnie gra by na nim poszła) to nie ściągniesz jej z marketu (bez kombinowania). Dzieje się tak dlatego, że developerzy nie chcą dostawać negatywnych ocen od użytkowników, którym gra nie działa, a nie mają wystarczających środków, żeby sprawdzić wszystkie możliwe konfiguracje. Dobrym przykładem jest GTA3, które na początku było dostępne dla wszystkich telefonów i przez to dostała bardzo słabą ocenę na starcie.