To czy i jak telefon muli zależy w dużej mierze od tego co ma się uruchomione w tle i jaka wersja systemu działa w tle. Na 1.5 gry chodziły płynniej, gdyż sam android miał znacznie mniejsze zapotrzebowanie na pamięć i procesor. Na 2.1, mimo, że system działa najszybciej, gry chodzą najgorzej. Znacznie większe zapotrzebowanie na pamięć i jeszcze większe obciążenie procesora przez samego androida robią swoje.
Specjalnie sprawdzałem grę - Armagedon Squadron - na oryginalnym 1.5 czy 1.6 nie było zauważalnej różnicy przy naciskaniu guzików. Na 2.1 w momencie naciskania wyraźnie zwalnia i do tego prawie nie reaguje na przechylanie - wniosek: brak mocy na przetwarzanie wszystkich danych, albo działanie gry tyko jednowątkowo, gdzie ekran ma priorytet nad akcelerometrem.
Tak czy owak, problem przede wszystkim tkwi w samych gram, które są napisane bez odpowiedniej optymalizacji algorytmu.