no właśnie i gdzie tu - w androidzie potrzebna jest matematyka dyskretna ? przeliczanie macierz ?
tego dotyczył mój post, jako że i pytanie zawarte w pierwszym poście dotyczyło prostego programowania w Dalvik, a nie pisania zaawansowanych gier.
a co do 'w programowaniu praktycznie' (czyli nie gier) - oczywiście że jest matematyka ale rzadko tak zaawansowana jak właśnie przy grafice 3d.
Programowanie aplikacji i gier 3d na Androidzie (OpenGL ES), 2d również się matma przyda... a nawet w programikach typu znajdź najkrótszą trasę pomiędzy punktem A, a pkt B w nawigacji (matematyka dyskretna i algorytmy grafowe) - matma jest wszędzie w programowaniu, nawet na androida - programowanie to algorytmy, a te praktycznie 100% opierają się na matematyce, poza matmą jest tylko klepanie UI co ciężko nazwać programowaniem - matmy w praktyce nie ma tylko w programach, które "nic nie robią" (tzn. robią ale bez wiedzy programisty, a na poziomie bibliotek - tu pisanych przez google), bo jak robią już coś konkretnego to bez matmy się nie obędziesz.
Programowanie znając tylko język i api? No niby można, ale ma to tyle wspólnego z programowania, co spacer po parku z biegiem na 100m w finale na olimpiadzie.
PS. Wracając do tematu to Eckel w T. in J. w sumie mówi z sensem i nie przynudza (tak bardzo jak w T. in C++) i jeśli się wybaczy, że mówi coś przez 40 stron i po tym ale to o czym mówiłem to jest stare, powolne i do du*y od jdk 1.x pisze się to tak to polecić ;p.